Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Hjälp! Soc vill sätta barnen på HVB!!

jag tänker på samma sak som göteborgare. Flytta. Ut med er, kanske ut på landet? Byt skola. Flytta så långt ifrån att de här gamla kompisarna inte kan komma efter. 

Jag vet en familj som hade megaproblem med ett barn och deras lösning blev efter råd just att flytta. Det löste allt. 

• Anonym (.)
    Anonym (Reality check) skrev 2024-06-21 10:05:59 följande:
    Läs det du skrev. Om och om igen. Sedan kan du förklara hur era jobb och kontaktnätet kan vara viktigare än att era barn ska bli drogfria, komma ifrån kriminalitet, slippa tvångsplaceringar, antagligen en ännu värre framtid om det bara fortsätter och i slutänden åtminstone en riktigt dålig start i livet.

Hemma är inte alltid bäst!
    Jag är med dig här. Det här är en kritisk situation. Vad är värt mest i detta nu får man tänka och då är det att inte få de här barnen placerade. Senare i livet kan man göra andra val, men här gäller det att rädda barnen. Barnen betyder mest. Ett kompromissande så alla ska få behålla lite går inte i detta nu. 

Jg har haft förälder med jobb som flyttade på sig efter olika projekt var klara t ex 2 år på ett ställe, land, osv, skola finns utomlands (nu säger jag inte att utomlandsskola är det som gäller nu). 

Det jag lärt mig är det viktiga är att familjen tar hand om varandra, man har varandra, allt det andra utanför är föränderligt. Det är inte lika mycket värt.

Det här är inget som har skadat mig, tvärtom har gjort att jag är mindre rädd av mig för att flytta, skaffa nytt jobb, resa, bygga upp nytt socialt liv. 
Svar på tråden Hjälp! Soc vill sätta barnen på HVB!!