Inlägg från: Friger |Visa alla inlägg
  • Friger

Hur hanterar ni era barns skärmtid?

Jag är skitdålig på det där. Mina ungar sitter för mycket vid dator och skärm. Inget jag bråkar med dem om.

De är inte överviktiga och de tränar och så. Är även ute en hel del. Men när de är inne blir det mycket skärm. Bara den yngsta som älskar att leka med vanliga leksaker.

Har dåligt samvete för detta men gör inget konkret av det.

• Friger
    Anonym (Vi) skrev 2024-06-19 10:23:58 följande:
    Nu är inte mina barn så stora. Men jag ser till att vi är ute mycket och rör på sig, flera timmar varje dag, i både lekplatser och skogen. Vi leker också inne med annat som tränar motorik, och främjar lek, språk och rörelse. Barnen har också fysiska fritidsaktiviteter.

Så då anser jag att lite skärmtid med innehåll vi föräldrar styr till att vara mer lågintensivt innehåll faktiskt är helt okej.

Vi vuxna har också begränsad skärmtid på sociala media, lägger inte ut bilder på barnen och försöker allmänt också föregå med gott exempel att vi läser, löser korsord och tränar, för att det ska bli normalt att skärmar bara är en del i en vardag men inte så himla dominerande.
    Din beskrivning låter mer perfekt än mitt facebook-flöde.

Ni är ute flera timmar varje dag med barnen, löser korsord och sköter fritidsaktiviteter och träning ovanpå det.

Hur får ni i hopp tiden med jobb å så?
  • Friger
    Anonym (M) skrev 2024-06-19 17:24:40 följande:

Mina får hålla på hur mycket de vill. 

De är redan A-barn i skolan och sover om nätterna och när de väl gör aktiviteter sitter de inte vid en skärm. 

Typ som mina då. Det går bra i skola och allt annat. Är paff över hur ordentliga alla är här inne.
Svar på tråden Hur hanterar ni era barns skärmtid?