• Anonym (aaaa)

    Återkallad till mammografi - erfarenheter?

    Söker solskenshistorier! Gjorde för ett par veckor sedan min tredje mammografi och fick idag en chock då en sköterska ringde för att boka in mig för återkallelse. Hon sa inte varför och jag glömde fråga. Hon nämnde bara nya bilder och ultraljud. 

    Som tur är hade de flera lediga tider redan imorgon men jag behöver ändå lite pepp från okända vänner på Familjeliv. 

    Någon som blivit återkallad? 

    Har inte haft en toppendag om man säger så men är ändå mycket lugnare än jag trodde att jag skulle vara!

    Tacksam för all input.

    PS. Jag vet att det kan bero på dåliga bilder etc....

  • Svar på tråden Återkallad till mammografi - erfarenheter?
  • Anonym (aaaa)

    Ingen?  

  • Lynx123

    Kan bero på flera saker. Det är tex. vanligt med vanliga cystor och då måste de kolla extra noga. Lycka till och försök distrahera dig med annat så mycket det går. Lättare sagt än gjort, jag vet. Skickar styrkekram

  • Anonym (aaaa)

    Hej. Det var jag som skrev från början. Ville bara säga om någon som läser detta blir återkallad till mammografi att allt gått bra. Jag fick extremt bra bemötande, noggrann undersökning och det visade sig vara en cysta som inte behövde skickas iväg på kontroll eftersom allt kring den såg normalt ut. De sög ut den med en nål och vätskan såg fin ut. Jag är väldigt tacksam för vården jag fick. Önskar dock ingen att behöva återkallas. Det var inte en kul väntan! Men det går. Man klarar det.

Svar på tråden Återkallad till mammografi - erfarenheter?