Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Hur skulle ni känna inför att dela omklädningsrum med en transkvinna?

Jag skulle inte ha något emot att dela omklädningsrum eller dusch med män så det var blandat så jag hade inte brytt mig på ett sätt. Men på ett annat sätt känns det kanske var lite respektlöst och gränslöst beteende om det var just ett damomklädningsrum.

Fråga personalen vart du ska gå så blir det deras ansvar

• Anonym (Maria)
    nihka skrev 2024-10-03 07:17:40 följande:
    Jag skulle tro att man inte ens märker transpersoner i damernas omklädningsrum eftersom de flesta inte lär gå runt och göra helikoptern precis.
    Man märker dem ju i andra sammanhang även om de inte beter sig uppseendeväckande och gör helikoptern så varför skulle man inte.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (M) skrev 2024-10-03 17:04:29 följande:
    Hur menar du?
    Man märker dem i stan, i affärer, matställen, på jobbet.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2024-10-05 16:04:47 följande:
    Och alla de du inte märker? De som inte ser ut som du förväntar dig?
    De har drag i ansiktet som inte går bort. Även händerna avslöjar dem. Skelettet ändrar man inte så lätt. Men visst självklart OM det finns de jag inte märker de så gör jag nog inte det i omklädningsrummet heller. Men de jag märker så hade jag garanterat märkt om de befann sig i omklädningsrummet också.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2024-10-05 16:52:04 följande:
    Det finns män som har ett så feminint utseende att man inte vet om de är män eller kvinnor och det utan hormonbehandling och könskorrigerande kirurgi så jag är övertygad att jag inte lägger märke till alla transkvinnor.
     Ja det kan nog vara så att inte jag heller lägger märke till alla
  • Anonym (Maria)
    Anonym (M) skrev 2024-10-06 17:41:11 följande:
    Mycket beror på vilket utgångsläge man har. Östrogen inducerar omfördelning av mjukvävnad i ansiktet så det blir förändringar där också. Sen kan östrogen också minska mängden mjukvävnad mellan skelettdelar så man blir lite kortare och får lite mindre händer/fötter.
    bara berättade om vad jag faktiskt sett. Men bra för de som det funkar så pass bra för. 
    Och måste man ta östrogen för att få kallas transperson
Svar på tråden Hur skulle ni känna inför att dela omklädningsrum med en transkvinna?