Inlägg från: Anonym (g) |Visa alla inlägg
  • Anonym (g)

Hur skulle ni känna inför att dela omklädningsrum med en transkvinna?

Inget illa ment men jag hade nog bytt om på toa. Och duschat med badkläder på. 

Har aldrig delat omklädningsrum med personer som har penis förut och jag vill inte börja nu. Det känns inte bekvämt helt enkelt. Inget emot transpersoner i övrigt. 

• Anonym (g)
    Anonym (M) skrev 2024-06-15 20:36:24 följande:
    Ingen fara. Jag gör så på min arbetsplats och så lämnar jag mina saker i skåpet hastigt. Duscha med badkläder kanske hjälper lite, men de andra hade nog reagerat ändå.
    Fast jag syftade mer på mig själv där. Hade jag sett en transkvinna på ex. ett omklädningsrum i en simhall så skulle jag gå in på toa och byta om. Och även duscha med baddräkten på efteråt.

Är helt enkelt en sån person som inte är bekväm med att vara naken inför folk som biologiskt föddes till män. Är inte van vid sådant heller. 

Men samtidigt är det nog upp till dig hur du vill göra i sagda situation. Känner du dig mer bekväm med att byta kläder i damernas omklädningsrum så antar jag att du också har möjlighet till detta? Eller?
  • Anonym (g)
    Mrs Moneybags skrev 2024-06-16 23:17:19 följande:

Jag vill inte byta om med någon som har en snopp. Tyvärr! Det borde finnas enskilda bås så att alla kunde vara bekväma. 

Detta vore den optimala lösningen faktiskt. Många idag som är obekväma med att vara nakna ihop med främlingar i mindre utrymmen som duschar och omklädningsrum. Oavsett vilket kön dessa främlingar kan tänkas ha. 
Svar på tråden Hur skulle ni känna inför att dela omklädningsrum med en transkvinna?