• Anonym (....)

Ni som svarar "elakt"...

Det här är bara en fråga av nyfikenhet: Du som brukar svara på trådar där någon ber om hjälp eller undrar något och ger svar som inte är så snälla.. vad är anledningen? Väcker det upp något som är jobbigt hos dig själv, ett minne tex? Tycker du det är kul att få igång en reaktion? Står TS för något du ogillar? Eller för något du saknar? Får du utlopp för annan frustration genom att skriva tarvliga svar? Eller är det kanske rentav för att hjälpa TS, fast det är med tuff kärlek?

• Svar på tråden Ni som svarar "elakt"...
  • Anonym (....)
    Anonym (The fallen madonna) skrev 2024-06-15 09:28:28 följande:

Jag bjuder gärna på svar i runktrådar men klarar inte av hjälplöshet och mähämentalitet.

Ingen annan har till jobb att göra dig lycklig i en relation, det är bara du som kan fixa det genom att sätta gränser. 

Vad brukar du svara folk med mähämentalitet då? ungefär?
  • Anonym (....)
    Anonym (Frågatecken) skrev 2024-06-15 12:51:37 följande:

Vad menar du med "elaka" svar? Kan du ge ett exempel?

Det är inte alltid jag stryker TS medhårs. Oftast för att samma medlemmar startar samma typer av trådar. Blir tröttsamt. Eller när folk ställer en fråga, men sedan bara säger emot alla vettiga svar. Men om TS ställer en genuin fråga eller är ledsen så skulle jag aldrig ge ett tufft svar. Så mitt svar är väl att det beror på hur TS skriver.

Jag menar typ onödigt negativa svar som inte bidrar till något konstruktivt utan förmodligen bara gör TS sårad och frustrerad. Fast de som svarar på ett sånt sätt tycker ju själva att de är snälla och hjälpsamma för att de skriver "sanningen". Så knappast någon som bara är negativ och dryg har förstånd att själv inse det, tror jag. 

Jag håller med om att vissa TS enbart fiskar efter ett specifikt svar, och säger emot precis allt som folk svarar som inte bekräftar det de vill höra. Och det är bara skrattretande! Men det är skillnad från när TS verkligen är seriös och försöker, men ändå får en massa skit.  Som tex att TS blir anklagad för att vägra ta till sig råd, eller bara skylla ifrån sig. Jag tycker det är tydligt att se vad som är vad! Vem som är seriös och inte.
  • Anonym (....)
    Anonym (Frågatecken) skrev 2024-06-22 11:50:22 följande:
    Jag tycker inte att det är så svart-vitt faktiskt. Läste precis i en tråd där TS tycker att folk är otrevliga angående graviditetstest. Där finns det ju en sanning. Ändå anses folk vara otrevliga. Slutat följa testtrådar pga det.
    Förstår ingenting av hur du menar? Otrevliga angående graviditetstest på vilket sätt? Det är sant säger du, men ändå är folk otrevliga. Förlåt, haha, men jag fattar faktiskt ingenting! 
Svar på tråden Ni som svarar "elakt"...