• Anonym (??)

    Tips runt distansförhållande

    Är tillsammans med en alldeles underbar man på distans och vi trivs superbra ihop.
    Nu har det blivit så att när jag hälsat på honom de senaste par gångerna, så har jag stannat i över 3 veckor (kan jobba på distans).

    Jag påminner honom ofta om att det är viktigt att han säger till när han tycker att det är dags för mig att åka hem (han behöver mycket ensamtid för återhämtning och det gör jag också, men den får jag när han är iväg och arbetar om dagarna). Då säger han att han känner sig elak om han ska säga något sådant..
    Hur öppnar man för att få honom att känna att han faktiskt KAN säga det?
    Jag har sagt att jag varken blir sårad eller ledsen, men han säger ändå att han inte kan för att han känner sig elak. Obestämd 

  • Svar på tråden Tips runt distansförhållande
  • Anonym (M)

    Då ska du kanske inte stanna så länge när du hälsar på, så han får sin egentid, 

  • Anonym (Herregud)

    Håller med. Tre veckor är uppenbarligen alldeles för länge.

  • Anonym (Välj själv)

    Då får du själv ta beslutet att inte stanna för länge. Uppenbarligen tycker han ju att tre veckor är för länge även om han uttrycker sig diplomatiskt. Men lyssna på det då och korta ner besöket. 

    Ni får helt enkelt ha bättre kommunikation i förväg om hur länge ni ska stanna hos varandra.  Då kommer han förmodligen bättre kunna uttrycka sin åsikt om han nånstans får ett val att förhålla sig till.  "Vill du jag ska stanna 10 dagar eller 14 dagar, det måste du bestämma".. typ så... 

  • Fjäril kär

    Om du vet att han behöver sin återhämtning så varför är du då där i tre långa veckor? 
    Herregud,  korta ner det . 

  • Anonym (Nä)

    Du ska inte lägga det på honom, du måste ha vett nog om att åka hem i tid. En vecka skulle jag säga räcker.

Svar på tråden Tips runt distansförhållande