Anonym (Loal) skrev 2024-06-12 09:21:28 följande:
det är just bara barnen som får mig att vara kvar med han klart jag älskar han fortfarande men det är inte värt att vara med han för att jag älskar han, men tanken bara av att jag aldrig kommer få ha den kärnfamiljen jag alltid drömt om förstör mig och att mina barn ska ha två olika hem😭
Den hårda sanningen är att vill man ha en stabil kärnfamilj bör man inte skaffa barn med en kille man inte ens varit ihop med i ett år och som man har en skitsvajig relation till.
Nu är det som det är och era barn är så små att de inte kommer att minnas separationen. Det kommer att vara det normala för dem. Ta hjälp av familjerådgivning så att ni kan gå isär på ett ok sätt och att samarbetet kring barnen blir bra.
Har du familj eller kompisar som kan hjälpa dig med barnen tills det funkar med att de bor hos båda?
Vad gäller att bo hos båda verkar många med småbarn köra tre dagar åt gången istället för en hel vecka.
Och skulderna, om de finns kvar, är hans. Du ska inte betala något av det (men KF har rätt att beslagta gemensam egendom).