• Anonym (-)

    Att vara den snyggaste i rummet

    Hur blir man den snyggaste personen i rummet? Det måste ju kännas oerhört bra. Några tips? Jag är kvinna men tips för män går bra också.

  • Svar på tråden Att vara den snyggaste i rummet
  • Anonym (Kvinna)

    Var självsäker, välsminkad o välklädd 
    med klass 

  • TvillingmammaVästgöte

    Varför är det så viktigt att vara snyggare än alla andra? Vad är det du vill uppnå? Att vara snygg är inte det samma som att vara vare sig lycklig eller lyckad. 

  • Anonym (Hin håle)

    Man föds med rätt gener. 

  • tkisågildytebO
    Anonym (Hin håle) skrev 2024-06-10 15:49:06 följande:

    Man föds med rätt gener. 


    Rätt gener är viktigt men inte alls. Jag tycker att man rätt ofta ser både män och kvinnor med otroliga förutsättningar, men den dåliga självkänslan lyser igenom och fläckar hela dennes utstrålning.

    Sen bryr sig långt ifrån alla, men har man drabbats av kass självkänsla och självförtroende bryr man sig.
  • Anonym (Hin håle)

    Allt nej, det mesta ja. 
    Sminka grisen så får du se.


    tkisågildytebO skrev 2024-06-10 21:27:46 följande:
    Rätt gener är viktigt men inte alls. Jag tycker att man rätt ofta ser både män och kvinnor med otroliga förutsättningar, men den dåliga självkänslan lyser igenom och fläckar hela dennes utstrålning.

    Sen bryr sig långt ifrån alla, men har man drabbats av kass självkänsla och självförtroende bryr man sig.
  • Anonym (pluggis)
    Anonym (Hin håle) skrev 2024-06-10 21:32:42 följande:

    Allt nej, det mesta ja. 
    Sminka grisen så får du se.


    Min klasskamrat blev vald till Miss X-stad (på den tiden man fortfarande hade sånt). Bara ett par veckor senare sa hon att hon önskade att hon var jag i en situation när det gällde att stå på sig och argumentera för att nå ett mål.

    Jag behövde inte mer egoboost än så på flera år.

    Jag har mycket hellre utseende 7/10 och hjärna 10/10, än tvärtom.
  • Klartsomvatten
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-06-10 14:28:21 följande:

    Varför är det så viktigt att vara snyggare än alla andra? Vad är det du vill uppnå? Att vara snygg är inte det samma som att vara vare sig lycklig eller lyckad. 


    Att se riktigt bra ut är ett enormt privilegium i dagens utseendefixerade samhälle. Man har till och med bättre chans vad gäller jobb och så vidare.
  • enfunderandeman
    tkisågildytebO skrev 2024-06-10 21:27:46 följande:
    Rätt gener är viktigt men inte alls. Jag tycker att man rätt ofta ser både män och kvinnor med otroliga förutsättningar, men den dåliga självkänslan lyser igenom och fläckar hela dennes utstrålning.

    Sen bryr sig långt ifrån alla, men har man drabbats av kass självkänsla och självförtroende bryr man sig.
     Kan säga att det inte stämmer, för rent logiskt. Innebär det att du fortfarande har dåligt självförtroende och självkänsla. Du tror att du bara duger om du är det. Väldigt sorgligt. Känner många som har det, men inte bryr sig. Tippar på att du är en väldigt ung person. Ju äldre man blir, desto mindre bryr man sig. Man blir mer trygg i sig själv.

    För övrigt, sjukt deprimerande tråd. Vart är vi på väg I detta land och samhälle? Tycker synd om kidsen idag.
  • enfunderandeman
    Klartsomvatten skrev 2024-06-10 23:15:46 följande:
    Att se riktigt bra ut är ett enormt privilegium i dagens utseendefixerade samhälle. Man har till och med bättre chans vad gäller jobb och så vidare.
     Gillar inte ditt inlägg, men du har tyvärr rätt. Och det är riktigt sjukt att dett har blivit så. Folk blir dessutom mer och mer dumma i huvudet.
Svar på tråden Att vara den snyggaste i rummet