• Anonym (?)

Hur går det för dig som lever med en partner 40+ som ej klippt navelsträngen

Det upptäcker du nu?

• Anonym (?)
    Anonym (XC) skrev 2024-05-30 06:57:05 följande:
    Nädå levt på hoppet bara.
    Då lär det inte förändras. Lär dig acceptera eller dra vidare
  • Anonym (?)
    Anonym (XC) skrev 2024-05-30 07:37:00 följande:
    Pappa fyller på med pengar och mamma gör hushållssysslor.
    När det känns jobbigt med barnfamilj ringer man mamma och beklagar sig. Mamma kommer som skjuten ur en kanon.
    Jaha, och när du säger att föräldrarna inte är välkomna i ert hem?
  • Anonym (?)
    Anonym (XC) skrev 2024-05-30 07:42:11 följande:
    Du verkar aggressiv.

Vill försöka förstå vad som kunnat göras annorlunda och eventuellt lära sig något.
    Du kan ta en diskussion med din sambo att förädlrarna inte är välkomna hem utan ditt ok
    Du kan säga att alla pengar går in på ett konto till barnen när de blir gamla
  • Anonym (?)
    Anonym (XC) skrev 2024-05-30 08:02:54 följande:

Ja det är så vi har haft det också. Vi bor nära och sambon har inte förstått vikten av ömsesidiga gränser och frigörelse.

Och när du tar diskussionen med henne och är tydlig med att det inte är tycker det är bra?
  • Anonym (?)
    Anonym (XC) skrev 2024-05-30 08:04:21 följande:
    Dom är alltid välkomna men inte varje dag.
    Och när du säger att svärmor inte är välkomen utan ett ok från dig?
  • Anonym (?)
    Anonym (XC) skrev 2024-05-30 07:37:00 följande:
    Pappa fyller på med pengar och mamma gör hushållssysslor.
    När det känns jobbigt med barnfamilj ringer man mamma och beklagar sig. Mamma kommer som skjuten ur en kanon.
    Testa någon gång att när din sambo tycker det är jobbigt att du tar över så inte svärmor behövs för avlastning
  • Anonym (?)

Anonym (XC) skrev 2024-05-30 08:09:07 följande:

Hon tycker jag får vänja mig vid det. Dom gör det för den goda sakens skull. 

Men varje dag av goda saker blev för mig alldeles för mycket gott.

Då får du vara tydligare med din sambo. Max en dag i veckan t ex

Fundra på din alterbativ. Vad är du beredd att ofra för att få slut på detta? Vad kan du acceptera?
    .
  • Anonym (?)
    Anonym (XC) skrev 2024-05-30 08:17:06 följande:
    Tro mig, jag har varit övertydlig och vi har gått i terapi. På plats hos terapeuten finns full förståelse men väl hemma är vi tillbaka i det vanligt.

Jag har beslutat mig för att lämna. Nu vill jag se vad jag kan lära mig av detta.
    generell lärdom
    Räkna inte med att saker förändrar sig inte över tiden, Ta det direkt eller lär dig acceptera.
Svar på tråden Hur går det för dig som lever med en partner 40+ som ej klippt navelsträngen