• Anonym (H)

    Läcker lite kiss?

    Känns så ofräscht men i perioder har jag känt jag droppar lite kiss efter att jag ställer mig upp när jag kissat. Har en mildare variant av cystocele, inget som stör i övrigt. Har senaste tiden använt knipkulor för att träna upp musklerna men verkar snarare som att det gjort problemet värre och nu känns det som jag läcker mer. Någon som känner igen detta, vad gjorde ni isåfall? Känns ju så ofräsch nu på sommaren att eventuellt lukta. 

  • Svar på tråden Läcker lite kiss?
  • Anonym (Lisa)

    Kontakta vårdcentralen. 

  • OlgaElvira

    Att läcka kiss är vanligt för oss lite äldre kvinnor, utan andra problem. Det är obehagligt och man känner sig ofräsch. Jag använder trosskydd mot urinläckage, inte trosskydd för mens och flytningar, de är avsedda för blod och fungerar inte vid urinläckage.
    Jag använder Tena lady, de kapslar in urinen vilket gör att trosskyddet håller sig torrt och inte luktar. Har alltid några med mig.

  • Anonym (jobbigt och pinsamt)

    Jag har samma problem ... men det beror på graviditet för mig. Vet inte om det kan hjälpa dig men jag tömmer blåsan bättre när jag kissar om jag lutar mig framåt mot slutet så magen trycks ihop lite.

    Sen använder jag binda (tena) på dagen och drynites (blöja för äldre barn som kissar i sängen) på natten för det kan läcka rätt mycket när jag nyser/hostar också och jag sover så djupt att jag ibland inte vaknar förrän det är försent :(

    Tycker du ska kontakta vårdcentralen och be om en ordentlig utredning!

Svar på tråden Läcker lite kiss?