Inlägg från: Anonym (Honan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Honan)

Vill du ha en gentle man?

Jag vill ha en man som är snäll men som har integritet och är Intelligent, allmänbildad, väluppfostrad, hög social förmåga, driven, stabil. Jag vill inte ha en dörrmatta som inte klarar av att ha egna åsikter som saknar handlingskraft. Jag skulle nog bli knäpp om jag levde med en mjuk och blid man. Jag har en kollega som är så och för mig känns män som är så könlösa på något sätt. Jag var övertygad om att han var gay innan jag fick veta att han har både fru och barn. 

• Anonym (Honan)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-29 12:03:34 följande:
    Mjuka kvinnor, också könlösa?
    Jag är heterosexuell så jag ser inte kvinnor ur det perspektivet. 

Män brukar däremot tycka att kvinnor är okvinnliga eller könlösa av andra anledningar. Män har tyckt att jag är okvinnlig för att jag inte vill ha barn. Jag vet män som ser fula, feta eller gamla kvinnor som könlösa. Kvinnor som inte är typiskt feminina ses som okvinnliga av många män. 
  • Anonym (Honan)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-29 12:14:39 följande:
    Tror du att det ändå är vanligare att man får förlöjliga män, kalla honom för nedlåtande saker, om han inte är karlakarlen som många förväntar sig att en man ska vara?
    Jag har själv sett hur kvinnor gillar att driva med mäns manlighet, och jag tror de flesta kvinnor tycker det är roligare att kalla en man omanlig, än att hon själv får höra från män att hon är okvinnlig.
    Det får du väl tro om du vill. Själv kunde jag inte bry mig mindre om vad män har för åsikter kring mig och mig liv. Varför skulle jag? 
Svar på tråden Vill du ha en gentle man?