Inlägg från: Anonym (Är du en ?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Är du en ?)

Vill du ha en gentle man?

Är du en sådan här Gentleman Kaffedraken?

WikipediA:

Gentleman
     /'j?ntl?man/eng. uttal /?d??ntl?m?n/ är en väluppfostrad man, en person som i fråga om vanor, kläder, språkbruk och allmänt beteende uppför sig på det sätt som tidigare var en norm i högre samhällsklasser. Det kan särskilt syfta på en väluppfostrad man som utmärker sig genom artig uppmärksamhet speciellt gentemot kvinnor. I äldre bemärkelse syftade det på en förmögen person med fina anor. I plural används ordet bland annat vid artigt tilltal och för att skilja herrar från damer.
  • Anonym (Är du en ?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-29 12:14:39 följande:
    Tror du att det ändå är vanligare att man får förlöjliga män, kalla honom för nedlåtande saker, om han inte är karlakarlen som många förväntar sig att en man ska vara?
    Jag har själv sett hur kvinnor gillar att driva med mäns manlighet, och jag tror de flesta kvinnor tycker det är roligare att kalla en man omanlig, än att hon själv får höra från män att hon är okvinnlig.
    Men det är ju du som tror att det är vanligare, kvinnor som utsatts kanske ser det tvärtom.
    Jag har ingen aning vilket som är vanligast, finns nog ingen statisk men det är väl lika illa vem som helst som drabbas, är det värre för att man tillhör ett visst kön anser du?

Jag ser sällan varken kvinnor eller män som förlöjligar andra men visst förekommer det och det är bedrövligt men att säga att kvinnor gör det oftare är inget jag känner igen eller hört om, mest du som upprepar det här!
    Så nej jag tror inte det!
  • Anonym (Är du en ?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-29 15:24:44 följande:
    Ja, jag tror det är vanligare att kvinnor tycker de kan säga vad som helst till en man. Jag tror de flesta tycker det är mer respektlöst om män skulle säga samma till kvinnor som kvinnor säger till män.
    Du tror vad du vill och andra har andra uppfattningar.
    Du har inte mer rätt än andra även om du upprepar det hela tiden som om du försöker övertyga andra om det du anser är rätt.
    Vet faktiskt inte vem du försöker övertyga, de flesta har sina egna erfarenheter och sina uppfattningar , tror ingen ändrar sin uppfattning efter dina erfarenheter och åsikter utan går på sina egna precis som du själv gör.
    Folk går på vad dom själva upplevt och inte okända personers åsikter! 
    Du får förstå att många inte ser det som du gör! 
Svar på tråden Vill du ha en gentle man?