Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Israel folkmord

Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-08 16:20:51 följande:
    Det är oseriöst eftersom hela resonemanget förutsätter att man inte ska respektera lagar som finns. Tycker inte du att man ska följa de internationella lagarna?
    Är du säker på att det alltid bryter mot lagar? Att det kan göra det är klart. Och så klart tycker jag att man ska följa lagarna. Kom nu inte med att Israel inte skulle göra det - det är ju ett särskilt komplicerat fall, där lagarna nog inte passar så bra. Dvs. lagarna är inte tillräckligt specifika för ett sånt komplicerat fall. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-08 18:12:21 följande:
    Ja, det är ett problem när människor skriver så det blir inte bara irriterande utan svårt eller omöjligt att förstå vad de menar, och i synnerhet när de själva inte  förstår/orkar erkänna att de gör fel och istället lägger all sin energi på att tala om för andra att de har problem med läsförståelsen.

Innehåller föresten fel. Som vanligt.
    Så länge du inte anger VAD som skulle vara fel är det här bara att sabotera tråden. 
  • AndreaBD
    Snake skrev 2024-11-08 20:38:43 följande:
    Att du orkar, AndreaBD.....du kommer aldrig någonsin få ett vettigt svar!
    Glad   hm.... jag är nog lite väl optimistisk ibland.   
  • AndreaBD

Man kan faktiskt undra om allt detta snack om att Israel skulle begå ett folkmord också är en slags "cover" för att man i lugn och ro kan ge sig på judar med ungefär det syftet. 

Igår hände faktiskt ett  - mindre - pogrom mot judar i Amsterdam, som skadades allvarligt, som inte bara blev slagna utan också kastades i floden och någon/några påkördes med bilar. Detta var planerat. Väldigt snabbt påstods det också att judarna skulle ha provocerad. 

Israel måste alltså skicka flygplan nu, för att man inte kan garantera deras säkerhet. Man hade redan rått dem att inte använda taxi, eftersom  någon eller några taxichaufförer också var involverade i detta. Är det så här vi vill ha det? 

• AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-09 00:24:47 följande:
    Det är lögn. Båda sidor atackerade varandra. 
    Nej, så var det inte. Amsterdams borgmästare, Nederländernas statsminister och Nederländske kungen säger motsatsen. Och då ska vi tro.... dig? Jag tror inte det.

Judar kastades i floden och jagades och påkördes med bilar. Hit-and-run- attacker, planerade såna. Både statsministern och borgmästaren kallar det för antisemitiska, planerade attacker. 

• AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-09 10:22:38 följande:
    Det är tillåtet att vara halvbild i sitt läsande och bara observera det som talar för ens egen ståndpunkt.
    Jag vet inte vad halvbild är, men jag svarar inte mer på detta. 
  • Meddelande borttaget
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-08 18:20:48 följande:
    Ja, jag är mycket säker på att etnisk rensning och folkmord är olagliga. I Israels fall tycker jag att det är solklart att det handlar om folkmord. 70% av alla dödade i Gaza är kvinnor och barn!  
    Det ÄR desinformation att påstå något sånt. 

"On 26 January 2024, the court ruled on a number of interim steps which South Africa had asked it to take against Israel.

The key request was for the court to order Israel to immediately halt operations in Gaza, but the court did not uphold this.

However, it did instruct Israel to prevent its military from committing acts which might be considered genocidal, to prevent and punish incitement to genocide, and to enable humanitarian assistance to the people of Gaza."

www.bbc.com/news/world-middle-east-67922346

Och de 70 % kommer ifrån Aljazeera och ursprungligen från Hamas. 

Svar på tråden Israel folkmord