• Anonym (Övertänkare)

Någon som ätit progesteron

Hej, 

jag undrar om någon här har eller just nu använder progesteron? Jag fick det nämligen utskrivet nu (vecka 6-7) och ska äta fram till vecka 12 då jag haft 3 tidigare missfall. Jag har dock inte gjort någon utredning och jag har dålig koll på det hela. Försökt läsa mig fram kring vad det är och vad det hjälper, men tycker det är svårt och min läkare förklarade inte så att jag förstod fast jag frågade på olika sätt vad det är.

Det jag undrar är om progesteronet gör att ett eventuellt missfall fördröjs till efter man slutat med progesteronet? Alltså att en blödning inte börjar medan man använder tabletterna (jag har vaginalt). 

jjag övertänker säkert, men tyvärr har det blivit så pga tidigare missfall trots att jag försöker säga till mig själv att inte tänka på graviditeten.

• Svar på tråden Någon som ätit progesteron
  • Sannacat

Jag har tagit progesteron vid 3 försök med IVF, första två gångerna började jag blöda som vanligt vid beräknad mens, så tabletterna (vaginalt) stoppade inte blödningen för mig. Nu gång 3 är jag gravid och har haft bara en liten blödning (vecka 8 nu) som vi tror är ofarlig. 
    Vet att en del har börjat blöda först efter att dom har slutat med tabletterna så det är olika. 

Lycka till den här gången!

• Anonym (Övertänkare)

Okej så det är lite från person till person alltså. jag har ett inbokat VUL 29/5 så det är väl bara att avvakta tills dess men man hinner ju tänka väldigt mkt fram tills dess

hoppas det inte är någon fara och att allt går vägen för dig! 

• Sannacat

Man hinner tänka otroligt mycket ja! Jag har VUL på fredag, det här har nog varit den längsta väntan i mitt liv. Brukar skämta att det är värre än dagen före julafton när man var liten Skrattande

Svar på tråden Någon som ätit progesteron