Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation

nattuw skrev 2024-06-17 16:20:51 följande:
    Hade jag fått betalt för att nämna SD skulle jag legat på samma SD frekvens som som en socialdemokrat som försöker ducka sakfrågor.
    Ingen duckar sakfrågan är mer än SD fansen, för tydligen vill de Sd fansen prata om allt annat än dessa trollfabriker :evilgrin39:
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Padirac skrev 2024-06-17 19:53:21 följande:
    Så... DU får verkligen inte betalt för de SDnarrativ och konspirationer du sprider..

Det är ju sjukt... arför ka inte du betalas lika mycket som de i SDs trollfabrik med tanke på det jobb du lägger ned{#emotions_dlg.flower}

Det är rätt intressant att inte en enda av dessa SD försvar som vi normalt har här.
    Har sen dessa trollkonton uppdagades en enda gång sagt det är svårt beklagligt det dom gör SD.

Utan det vi ser är alla taggar ut försvar, och sen bara försöka byta samtals ämne och för de skäms för vad SD ljugit om så länge.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    nattuw skrev 2024-06-18 06:36:43 följande:
    Du har det inte lätt som ser en SD konspiration i varje person som inte är en socialdemokratisk hästväljare.

SD trollfabriker är ingen konspiration, utan fakta.

Och intressant svar på det du citerade, då inget handlade om nått sånt.
    Inbillade du dig verkligen bara skriva tvärtom skulle vara ett argument för något.

Det mer intressanta är att vi ser ni SD fans ALLTID försvara SD trollfabriker.
    Det berättar för mig att ni vill ha trollfabriker som ger hat, desinformation och "humor" som ni inte kan stå för.

Och enda frågan som kommer upp och den frågan är, vad är det för fel på SD politik som gör att de inte kan stå för den?????
    För det är den mest intressanta frågan man kan hitta här, varför ska saker döljas för.
    Förväntar mig inget svar alls, då ni redan vet om problemet och har inget svar som funkar.

Det roliga i det hela, såssarna hade två som tog eget initiativ och blev påkomna och stoppade med kraft.
    SD säger ja, vi startar nog mer trollkonton :lol:

• klyban
    nattuw skrev 2024-06-18 06:59:12 följande:
    Jag ser en sosse i varje sosse. Att sossar är SD fixerad innebär inte att alla som är kritisk mot SD är sossar. Jag tror inte heller att alla sossar är antisemiter även om det kan se ut så.

Ja, vi alla undrar varför SD ljög om trollfabriker med anonyma konton och för sprida hot, desinformation och "humor" som de inte vill stå för.

Och det ska inte SD har den allra minsta kritik för, är det detta du försöker berätta för oss?
    För finner det sjukligt intressant att SD fansen vägrar annat än att försvara SD odemokratiska trollfabriker.
    Det berättar vart de är på väg någonstans, och rätt in i fascism.

• klyban
    Padirac skrev 2024-06-18 19:17:06 följande:
    Nyssnazisterna SD har å andra sidan en politik och propaganda som är rasistisk förutom deras S-hat och ständigt anklagande av att deras kritiker är sossar vilket de verkar likställa med det de med klassiska brun terminologi brukar kalla vänsterliberala kulturmarxister.

Att SD som grankas av EXPO vill misstänkliggöra EXPO är intet nytt - deras fotfolk i den här tråden kallat till och med EXPOs arbete mot rasism, fascism och nazism för sossarnas narrativDöd

Rätt intressant, stå upp för folk anses som ett narrativ, och det omvända är SD och som vi nu sett i deras trollfabriker.
    De älskar invektiv då de inte har någon saklighet, och de inbillar sig att person är ett argument för sak(Komiska nog också så får dom det sällan rätt där heller, då de anser alla är kommunister eller vänsterblivna som inte håller med, eller är saklig med fakta.)

Men det intressant i denna diskussionen är tex hur såssarna hade två som fick egen idé att göra trollkonton, och hur dessa avslöjades och stoppades med kraft.(Vilket dom också gjorde.)
    Här har vi ett SD som en liten tantrum unge i leksaksavdelningen, ropandes vi ska visst få ha trollfabriker.
    Och SD fansen har det ena tokiga försvaret till nästa än tokigare försvar.
    Och SD stoppar inget, första sade dom vi ska inte starta mer trollkonton, till vi ska starta mer trollkonton.

Och SD fansen som försvarar allt, de försvarar även detta och har inte en enda gång sett beklagligt på att ha odemokratiska trollfabriker med trollkonton för sprida hat, desinformation och "humor" de inte vågar stå för.

Det är väl så man agerar när man är nere i SD kaninhål inser man krasst.

• klyban
    Anonym (Trollet) skrev 2024-07-28 18:05:37 följande:

ALLA ska granskas och ingen ska uteslutas. Det är för allas bästa och för att misstroendet inte ska eskalera. Skulle inte påstå att förtroendet bland våra politiker är högt. 

Jag saknar det gamla klimatet, det var högt i tak. Retoriken är aggressiv och den speglar av sig på befolkningen. Ingen klarar av att vara rationell. Alla har ett behov av att basonera ut vilket parti som är bäst.

Ebba ställer retoriska frågor, eller plumpa frågor om du frågar mig. All media vinklar mer eller mindre. 

Är det någon som ska granskas så är det alla.

Det är mycket som inte hör hemma i en demokrati och alla politiker är lika stora kålsupare. Våra politiker skämmer ut sig, oss och våran framtid.

Det var en fråga som en ointelligent ställer och en mycket konstig fråga då hon inte är justitieminister och således inte har med polisens agerande och göra i det läget.

Och varför de inte sköt var självklart, så varför ställa en sådan fråga.

Men ska vi ta det ett steg vidare, så gör detta inte SVT/SR är opartiska.

Det verkar som högern vill ha censur och när media kritiserar grodor som kommer ur deras munnar.

Ja, alla granskas, dock har av någon underlig anledning bottenskrapet av samhället hamnat i tex SD, där de är nazister, rasister osv... blir granskade.
    Och när det finns så många som i SD, ja, då kommer det se ensidigt ut.

Och som jag alltid säger här, om man vill ha rent möjl i påsen och klara en granskning.

Så är det bästa rådet att inte vara nazist, rasist eller begå massa brott, men det går inte va? Solig

• klyban
    Anonym (Troll tider) skrev 2024-07-28 22:44:33 följande:
    Du definierar kålsupare efter två politiker som ofta syns och hörs i media.  Dessutom  representerar de två partier som ligger lång ifrån varandra rent politiskt.  De allra flesta politikerna jobbar i mediaskugga, De kompromissar med varandra för att komma framåt och hitta vägar framåt. 

Politik är så mycket mer än partiledare. 

Användarens mål är att misstänkliggöra politiker och misskreditera dom och i syfte att agera skademinimerare för SD.

För hur ser man detta kan man undra, jo, hen styr diskussionen ifrån trollfabrikerna och till vara mediers fel och andra partiers fel.

Fast det är ENDAST SD fel.

Det är viktigt se rätt igenom såna här försök, och bara styra tillbaka diskussionen till SD odemokratiska trollfabriker med trollkonton som de säger sig också ska bli fler.
    För det är den diskussionen de vill bekämpa, och i mitt tycke ska inte SD komma undan för denna sjuk och att SD inte ens kan stå för sina egna ord och måste gömma sig bakom anonymitet.

En komisk sak som de hade stått för delar som trollfabrikerna spred, så hade SD varit tillbaka på sina låga siffror som när de var ett nazistiskt parti rätt snabbt.

• klyban
    Anonym (Trollet) skrev 2024-07-29 22:18:14 följande:
    Utifrån min synvinkel är problematiskt att trollfabrikens anställda vill vara anonyma. Det är inte ett gott tecken.

Trollkontot är en konsekvens av att yttrandefriheten är styrd. En sann demokrati förutsätter total yttrandefrihet om alla kunde utrycka sina åsikter fritt utan rädsla för att bli missgynnad.

Inte bra.

Trollfabrikerna är en konsekvens av att SD inte kan stå för sin politik.
    Ingen pratar ens om yttrandefrihet, för ingen ifrågasätter den här.

Men jag har lärt mig att en del försöker blanda om korten och säga detta är en attack mot yttrandefrihet.
    Nope, det är en attack mot att SD ljugit över en decennium över dess existens, och  varför de inte står för sin politik.
    Men vi vet varför de inte kan stå för den, det är för att de som parti skulle tappa massor av röster pga det bruna som är där.

Anonym (Trollet) skrev 2024-07-29 22:43:47 följande:

Vilken ironi. Du är en konsekvens av att medborgarna inre vågar stå upp för att endel röstar på SD.
    Jag menar alla anställda på trollfabriken och vanligt folk som röstar på SD vågar inte gå ut med det offentligt.

SD missleder och du byter samtalsämne till inte våga rösta på SD.

Såklart trollfabriken inte vill bli avslöjade :whoco5:
    Hela grejen är ju vara anonym och skriva bruna saker som inte skulle kopplas till SD.

Är det din första dag här, undrar då detta är ju fastställt sedan länge att SD inte kan stå för vad trollfabriken och dess anonyma konton säger och att trollfabriken var styrd av just SD.

Herre gud :whoco5:

• klyban
    Anonym (Trollet) skrev 2024-07-30 19:02:15 följande:

Jag skämtar inte, det gäller även dig. 

Vi vet redan att SD int ekan stå för sin politik och måste gömma sig bakom anonyma och det berättar hur dålig deras politik är och JUST för dessa anonyma trollfabriker....
    Padirac skrev 2024-07-30 19:13:03 följande:
    Jasså du..

Ja. Du förklara hur min kritik av den nya högern med rötter i nazism och fascism - en historia som SD själva gav ut och promotade - är en konsekvens av att SD troll ocb väljare inte öppet sprider brun propaganda och/eller vågar stå för sin politiska övertygelse?

Jag får intrycket att användaren redan fattar hur illa det är, därför får vi detta som liknar nonsens istället.
  • klyban
    Anonym (Trollet) skrev 2024-07-30 22:05:12 följande:

Njaaaaaaa? jag undviker helst att vara lik dig. Ta det inte personligt. 

Släpp kremel nu, värst vad du är stingslig av dig! Det är historia;)
    Hellskotta vad du ältar, kan vi förlåta Greta kan vi förlåta Jimmie. 

Du måste komma till en VIDARE,, andas in<?- andas ut?->.  Känns det bättre?

Nääääe, nu va du taskig! Jag känner mig sårad :(
    Min analys var klockren, du är avundsjuk på min analys också. Försök att komma på egna idéer eller sno trollfabrilens om det får dig att må bättre. 

Torrboll!

Vi alla ser hur du hela tiden försöker förändra diskussion om trollfabrikerna och byta samtalsämne.

Jag förstår det är pinsamt för dig att de inte kan stå för sin brunhet och måste vara anonyma troll.

Och det är intressant också, då vi ser inga fördömanden att det är väldigt dåligt de gör, utan det vi nu ser är en skademinimering och genom byta samtalsämne och hoppas ingen märker.

Och vi har lärt oss att SD har en faktiskt politik de inte kan stå för, det betyder att det trollfabrikerna säger är bra då eller enligt dig.
    Menar om du har röstat och planerar att fortsätta rösta SD efter det uppdagades?

• klyban
    Anonym (Trollet) skrev 2024-07-30 22:47:37 följande:

Vad ska fördömmas enligt din mening då?

Skademinimering, du är lika torr som den förra tjommen. torrboll.

Okej. Jag är ett troll. Är det nu du tycker att jag ska känna att det är pinsamt?
    Ehhh??. jag tror att du också är anonym. hehe, vi sitter liksom i samma båt. 

Nja, det som är pinsamt för mig är att jag har varit Socialdemokrat. Det är inget jag stoltserar mig med, därav anonymiteten. Jag är inte främmande för att lägga min röst på SD. Det beror på hur utvecklingen i politiken blir, det står mellan tre partier. Du Då?

Odemokratiskt, kan inte stå för sin politik och ska inte hot, desinformation, rasism fördömas menar du?

Förstår du är ledsen att din skademinimering är så övertydlig att den aldrig passerar och argumentationen svårt bristfällig.

Och det är upp till dig om du vill själv skylta med vilket parti du står för eller, här är det att du står upp för odemokratiska trollfabriker som inte kan stå för sitt budskap och måste gömma sig för att de har denna bruna politik.
    Och vem du ska rösta på är inget jag bryr mig om i detta ämne, eller i annat ämne heller för din del.
    Men och andra sidan så försvarar man så som du gör och ett parti som inte ens kan stå för vad den står för, ja, då är svaret självförklarande.

Så varför försvarar du ett parti så frenetiskt, som inte ens vill stå för sin politik för?
    För det är en rasistisk, fascistisk och nazistisk politik vi ser i dessa trollfabriker.

Men förstår SD att de inte kan stå för detta officiellt, för då skulle de rätt snabbt vara tillbaka till de nivåer som när de var ett officiellt nazistparti.

• klyban
    Anonym (Trollet) skrev 2024-07-31 08:06:47 följande:

Är jag frenetisk? Det kan jag la bjuda på.

Hmm, när vi har demokrati så väljer jag att rösta på vilket parti jag vill. Svårare än så är det inte. 
    Sen har du och jag lite olika synsätt på vad som är odemokratiskt. 

Jag håller inte med SD i alla frågor, men om jag ska rösta på SD så plockar jag russinen ur kakan.
    Vem vet, du kanske också röstar på SD en vacker dag. Man ska aldrig säga aldrig!

Om jag kan förlåta Greta så kan jag förlåta SD. Alla har väl ett förflutet som man är mindre stolt över, särskilt när man blir påkommen som SD😂
    Prova själv, du bli mindre torr som en boll.
    Förr är förr och nu nu.
    Don?t worry, be happy, Ohh o o ooo oooooooo o o o o oooo. 😀

Jag skulle också kunna tänka mig att lägga min röst på medborgerlig samling. Hade Henrik Jönsson startar ett parti så hade jag lätt valt honom före SD, alla dar i veckan! Det är svårt att hitta riktigt bra partier nu för tiden, jag får sålla lite.

Upp med hakan vännen! Det löser sig ska du se! 

Du är så hetsig och frenetisk. vad är det med dig? Är du sur? 

Ohh Solig
    Det är bara den lilla med trollfabrikerna och deras anonyma konton, så är inte det förflutna borta ens :lol:
    Vill du försöka igen?

Vad jag är heter saklighet, och det ser vi i tråden du har svårt med, då du väljer börja prata om annat istället för SD trollfabrik.

Och det är faktiskt du som verkar störd och irriterad över att SD inte kan stå för det dom vill säga och att dom är avslöjade som att ljugit i över ett decennium om att ha trollfabriker.

Anonym (Trollet) skrev 2024-07-31 08:20:31 följande:

Pillutta dig, ja det säger jag 🤗
    Jag kan bjuda på lite pinsamheter så att du mår lite bättre. Du behöver bli glad! 
    Vilka surpuppor ni är då!

Trodde att du skulle bli överraskad faktiskt! Värst vad du var svår charmad då. Vill du prova överraska mig ? 😀

Om du vill fördöma så gör det då. Det räcker med att vi har politiker som dömer hejvilt, jag väljer att avstå.

Dig vill man verkligen inte bråka med, du verkar inte komma över gammalt groll. Lång sur och torr 😅

Hörru, ska inte du också lägga din röst på SD? Kom igen, ingen minns en fegis!

Inser du börjat med en ny teknik för skademinimering, och vad den kallas är svårt och veta.
    Men den är total innehållslös och ett nytt försök och slippa prata om trådens ämne som är SD trollfabriker och deras anonyma konton sprider hat, rasism, desinformation osv.....

Och vad säger dig att Padirac skulle rösta på ett brunt parti som SD för?
    Undrar då det användaren skriver så ser jag inget annat än förakt för fascism och nazism.
    Och vi konstaterar att SD inte alls lämnat sitt förflutna och det vet vi nu genom trollfabrikerna är avslöjade och vi får tacka det lysande programmet som gjorde avslöjandet och TV4.

• klyban
    Anonym (Trollet) skrev 2024-07-31 23:04:46 följande:

Försöka igen? Jag försöker ingenting. Hur ska jag behaga dig?

Det är du som lider av förakt och blir provocerad bara för att jag överväger att rösta på SD.

Jag ställde en fråga till Padirac, problem?

Att du är saklighet tål att diskuteras 😂
    Skademinimering hitan och dittan, än sen? Säg mig, hur tycker du att jag ska agera och hantera trollfabriken så att det passar dina åsikter bättre? Ska jag ändra min åsikt för din skull? 😉

Om inte mina svar passar dig så är det ditt problem, problemet ligger hos dig.

Trollfabriken är inte så farlig. Det gäller att vara kreativ för att synas på olika plattformar. Det som är farligt är att du har svårt att förlika dig med att vi har olika åsikter och uppfattningar.

Observera att du har svårt att släppa min ståndpunkt. Du går verkligen igång på alla cylindrar, försök att behärska dig lite. Jag roar mig med att observera ditt beteendemönster 😎

Kram🤗

Trollfabriken berättar att SD har en politik som de inte kan stå för, och dess anonyma konton berättar att de inte har lämnat sitt förflutet som när de var ett officiellt fascist/nazistpart.

Ja, din ståndpunkt är väl då att du står bakom fascism och nazism, för varför annars försvara sånt för och SD som inte vågar stå för dessa saker officiellt.

Resten är bara nonsens och som du hoppas jag ska nappa på, så du kan skademinimering och börja prata om irrelevans istället.

Dock en frågan som är omöjlig att undvika och när du lägger upp det som du gör, är du en fascist eller nazist?
    Eller vad är det som gör att du rycker ut till försvar för SD så kraftfullt?

Anonym (Trollet) skrev 2024-07-31 23:16:34 följande:

Okej? ditt budskap är tydligt. 
    Du får hänga med lite i svängarna, det gäller att rösta utefter vad en känner. Sen behöver jag inte hålla
    med SD i allt. 

Det tål att jämföras och det är klantigt att aktivister väljer att förstöra för sitt parti. Så korkat! Inget parti råder över att det finns skit i sitt parti. 

De var betalad av SD och partibidraget, så svårt och kalla dom för aktivister Solig

Anonym (Trollet) skrev 2024-07-31 23:39:00 följande:

Mmmm, det är ingen som har missat ditt budskap, tro mig, du hörs😅.
    Kom med någonting nytt istället och gå vidare. 

Det går faktiskt att dra jämförelser mellan S och V också. Eller varför inte KD och M. M och S har man i alla tider skildrat parallellerna.

Tänker att V också gör jämförelser. Fenomenet är inte nytt 😂

Du behöver inte vara i något speciellt parti för att göra jämförelser 🤦🏻?♂️ Vilken fenomenal slutsats du kom fram till 😂

Nope, inga av dessa partier haft en anställd trollfabrik.

Sant är dock att två i S fick för sig och trolla anonymt, men de fick smisk på fingrarna och slutade.

Vad ska SD göra säger de, jo, utöka trollfabriken, detta för deras anonyma trollkonton är avslöjade.
    Inser du inte tänker efter före du skriver, och inte alls menar vi här då.

nattuw skrev 2024-08-01 02:09:51 följande:

#435 Anonym (Trollet)
    "Vänsterideologin har historiskt sett aldrig varit ett vinnande koncept, så att vänstern inte kom på trollfabriken först det förvånar mig inte. Om vänstern skulle ha kommit på idén först så hade det strukits över  med ett förlåt och att vi alla gör fel."
    Socialdemokraterna kanske inte var först med trollfabriker men de gör vad de kan för att ta igen förlorad mark.

Jaså, är det annonserade Socialdemokratisk media och där de står för sina värderingar du nu pratar om igen?

SD trollfabriker är inget sånt, detta är saker de inte kan med att stå för officiellt.

Och SD måste ha en väldigt bra politik och när de inte ens vill stå för den.

Men såklart, de vet vad folk tycker om nazism och fascism, och en sak är säker med trollfabrikerna.
    Och det är att fascismen och nazismen är inget de lämnat bakom sig, utan den är högaktuell i deras politik även idag.

Visst är det intressant att vi alltid hamnar på denna punkt med SD trollfabriker som de ljög om i över ett decennium att de inte existerade.
    Och sen gråter de mot TV4 avslöjat dom :lol:

• klyban
    Anonym (Trollet) skrev 2024-08-01 13:41:23 följande:

Men lille vän, jag måste inte stå bakom rasism och nazism för att rösta på SD🤦🏻?♂️
    Det är som att säga att alla som röstar på socialdemokraterna är för ID-kontroll på sociala medier. S-sympatisörer råder inte över att deras partiledae klumpig😂. Jag kan sålla åt andra hållet med även om jag överlag anser att S sysslar med diktatorfasoner.

Du är knappast en garant för vad S säger när kamerorna inte är på?😂

Nej SD har inte en väldigt bra politik den är lite för sossig för min smak. Jag kör på uteslutningsmetoden, det finns inget parti som är riktigt bra enligt mig. Om du har hittat ett parti som du tycker är riktigt bra så är jag glad för din skull🤗 

Inget är ännu bestämt om vilket parti jag ska rösta på min lille vän❤️. Du oroar dig i onödan, tänk på blodtrycket och lugna ner dig.

Du går helhjärtat in för att inte gilla andras åsikter och det är just det som börjar bli ett samhällsproblem. Du respekterar inte våra grundlagar och blir lack för att det finns SD-sympatisörer.

Även om trollkontot inte skulle ha finnits så är det inte trollkontot som du har problem med, det är SDs politik som du stör dig på.  Du har dina egna problem som du måste lösa, sluta projicera dina problem på andra.

Ingen pratar heller om vad som sägs när kameror inte är på.
    Utan vi pratar om politiskt påverkan och där alla andra partier står för vad de säger, och SD gör inte.

Om du inte står bakom fascism och nazism, så varför rycker du ut till försvar för trollfabrikernas brunhet då för?

SD står ju inte ens för sin politik, det är ju det trollfabrikerna är till för :whoco5:

Och nej, jag är ingen betald trollfabrik, därmed har jag inget att projicera för ämnet heller.
    Det börjar bli mer och mer svammel för dig nu och när du inser jag inte lämnar trollfabrikerna och dessa anonyma konton som berättar SD har en politik de inte kan stå för.

• klyban
    Anonym (Trollet) skrev 2024-08-01 16:10:35 följande:

Det är du som lägger in en  värdering på trollfabrikens funktion och sedan stör du dig på att jag inte håller med dig. Du har svårt för att vi tycker olika och enligt mig är ditt synsätt inte demokratiskt. Jag stör mig inte på att du kritiserar trollfabriken och du har din fulla rätt att göra det 🙏🏼 .

Trollfabriken är en konsekvens av att tv4 likt svt har polariserat verkligheten.  Det är du som har BESTÄMT dig  för att det är jag som försvarar trollfabriken  men faktum är att jag bara har delgett mitt synsätt och förklarar orsaken till fabrikens existens.

Ditt riktiga problem är att jag ser det från en annan vinkel som inte tillfredställer dig. Med det sagt tycker jag inte att det var ett smart drag av SD att dra igång en trollfabrik  men jag förstår dess handling. Därav är en röst på SD inte självklar för mig men heller inte omöjligt att SD får min röst. 

Att jag inte håller med dig i alla dina resonemang gör dig så galen att du måste projicera dina känslor över mig. Du får helt enkelt ta tag i dina egna problem!
    Det är du som drar upp rasitkortet och det är du som vill delge Sverigedemokraternas historia. Sedan klandrar du mig för att jag inte håller mig till ämnet bara för att mina svar inte passar dig. 

Du har svårt att acceptera våra olikheter och du har svårt att acceptera mitt synsätt. Jag accepterar att vi tycker olika och stör mig inte något nämnvärt på att du har ett helt annat synsätt. Det är bara sunt att vi inte tycker lika. Det som är osunt är att du inte accepterar att vi är olika.

Hänger du med eller ska du fortsätta med att inte accelerera våra olikheter? 

Eftersom det är en politik de inte står för, så har SD försökt dölja sina intentioner bakom trollfabriker och anonyma konton.

Trollfabriken som inte fanns avslöjade TV4, och det är varken mer eller mindre, och polarisering ja, det är bara ett ord du skriver som du tror berättar något om TV4.
    Men det är trollfabrikerna du menar med polariserande och att de är skyldiga till detta.

Ja, din vinkel är att prata om annat, vi vet redan.
    Men vad ska vi göra med det nonsens i detta ämne trollfabriker?
    Undrar då det är bara en lång rad av irrelevans.

Fakta är inga känslor, de är bara fakta, sen sure, du har svåra känslor om att du idag fattar att SD har en politik som är rätt brun och som de inte vågar stå för och som går i linje med att de var ett nazistfascist-parti och man inser att de har inte lämnat sitt förflutna.

Men kämpa på du, vi kommer alltid tillbaka till exakt samma punkt och hur SD har åsikter och en politik som de inte kan stå för officiellt och att den politiken är av fascistisk och nazistisk natur.

Så kämpa på, vi bara vevar in dig igen.

• klyban
    Anonym (Trollet) skrev 2024-08-02 12:41:02 följande:

Innerst inne tror jag att du gillar Sverigedemokraternas politik. Så många gånger du har upprepar brun smörja så borde du vid det här laget ha dagdrömmar om Jimmie Åkesson. Kärlek börjar alltid med bråk😉

Det känns bra att höra att du vet min vinkel. Känner mig riktigt trygg nu

Nu var det inte fakta du efterfrågade, hur är det med minnet? 

Vist okej okej, du har upptäckt mig. Jag lägger mig platt. Jag har svåra känslor. Vill du rädda mig? Med en liten sago stund kanske? En bok som handlar om Hamas eller solidaritet, du får välja fritt. Idag är jag snäll 🤗

Vi båda verkar ha svårt att hålla oss till ämnet, jag viste att vi hade någonting gemensamt. Kaffe någon dag? Du tar svart och jag tar kaffe med mjölk så att det blir BRUNT. Vist är jag duktig? Jag redan snappat upp ord från dig.

Jag vill inte göra så mycket  nonsens med trollfabrilen, gjort är gjort. Vadå,hade du en plan?

Näää, du får inte gå! Ska du avrunda nu? Jag som hade det så trevligt, du roar mig  🤗
    Jag som vill kämpa med dig, inte emot dig.

Kram 🤎

Fakta är att SD har en politik de inte vågar stå för, och därmed skapade trollfabriker för sprida sin brunhet som vi idag inser inte alls är i SD förflutna.
    Utan är ett faktum.

Och nej, jag är emot fascism och nazism, därför faller SD bort.

Varför skulle jag gå för, du är ju här och försöker skademinimera SD för deras trollfabriker och med att försöka med nonsens istället.
    Och då får man rätta till dina fel med fakta, och låta dina försök att prata om annat bara försvinna in i tomheten.

För här står vi med ett SD som aktivt driver en politik som de skäms för, och därmed anställde troll för en trollfabrik.
    Och hade dom stått för sin politik, ja, då hade de snabbt varit tillbaka på sina nivåer som när de var ett fascistiskt och nazistiskt parti.

Det som är fascinerande är hur du kämpar och kämpar så svårt och whitewasha SD:lol: 

Kämpa på¨Solig

Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation