Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation

nattuw skrev 2024-06-09 07:15:04 följande:
    För att vara ett parti som inte har några heltidsanställa troll så lyckas S förvånansvärt bra med att fylla diverse forum med S propaganda.
    Och SDs misslyckade rasistiska politik och politiska arbete gör att de måste trolla med anställda på sin trollfabrik...

Att SD skiljer sig från etablerade partier är ingen nyhet, det är det ena partiet i Sveriges riksdag som har sitt ursprung i nazism, fascism, vitmakt- och rasism och har 'brun propaganda' som uttalad politisk kommunikation - enligt MK och enligt Åkesson kommer SD alltid att hylla sin bakgrund och sina historiska rötter KräksDöd
  • Padirac
    Challenger skrev 2024-06-09 20:26:33 följande:
    Det är ju inte SD som hotar .

Vad gäller den sk "LVU kampanjen" har jag uppfattat att den faktiskt är sprungen ur verkliga mål. Föräldrar som verkligen fått sina barn omhändertagna på grumliga och rättsosäkra grunder. Både etniskt svenska och föräldrar med invandrarbakgrund. Sen finns det säkert ett och annat troll som eldat upp stämningen och överdrivet, men i grunden är det på riktigt. 

Sen har det inte varit SD som hotat Socialtjänsterna. 
    Jovisst är det SDs troll som driver hat och hotkampanjer - den mot Lööf som ledde till att en annan människa mördades på öppen gata är ett exempel på SDs hat och hotkampanjer - direkt från SDs trollfabrik...
  • Padirac
    Challenger skrev 2024-06-09 20:26:33 följande:
    Det är ju inte SD som hotar .

Vad gäller den sk "LVU kampanjen" har jag uppfattat att den faktiskt är sprungen ur verkliga mål. Föräldrar som verkligen fått sina barn omhändertagna på grumliga och rättsosäkra grunder. Både etniskt svenska och föräldrar med invandrarbakgrund. Sen finns det säkert ett och annat troll som eldat upp stämningen och överdrivet, men i grunden är det på riktigt. 

Sen har det inte varit SD som hotat Socialtjänsterna.
    Här finns samma information om SDs partistödda trollfabrik som Kalla fakra avslöjade.

www.etc.se/inrikes/sd-s-trollsidor-kallade-loeoef-foer-landsfoerraedare

"Sverigedemokraterna har i åratal drivit en hemlig hatkampanj mot Annie Lööf. De partikontrollerade Facebooksidorna Politiskt inkorrekt och Sverigebilden har postat hundratals hetsande inlägg om Centerledaren. I flera inlägg kallas hon för ?landsförrädare?, ?mytoman? och ansvarig för att invandrare ?säljer droger, knivar poliser och våldtar?.

...
     Facebooksidan Sverigebilden delade ett inlägg där C-ledaren kallas ?Den falskaste människa jag någonsin har sett. Ljuga svenska folket rakt upp i ansiktet, hoppas hon straffas rejält för straff hade jag fått om jag ljugit som hon?. ?Samma sida pekar ut Lööf som ansvarig för att ta hit ?afghaner? som ?rekryteras av kriminella gäng, säljer droger, knivar poliser och våldtar.? Inläggen har spridits av PI och Sverigebilden till sina sammanlagt över 100 000 följare.

Order av partistyrelsen?
    Det står ingenstans vem som skrivit inläggen eftersom sidornas administratörer är anonyma. Men Dagens ETC kunde nyligen avslöja att Politiskt inkorrekt och Sverigebilden är två av en hel flora av hemliga Facebooksidor som drivs av Sverigedemokraternas kommunikationsavdelning. Partiet har ett antal heltidsavlönade nätkrigare som på uppdrag av Jimmie Åkesson och andra medlemmar i partistyrelsen drevar mot politiska meningsmotståndare.

...

Hatet mot Annie Lööf på nätet har diskuterats flitigt sedan åklagaren nyligen lämnade besked att centerledaren var den tilltänkta måltavlan i Almedalen. Gärningsmannen Theodor Engström avbröt av någon anledning sina planer och attackerade istället psykiatrisamordnaren Ing-Marie Wieselgren som dog av skadorna. Gärningsmannen har erkänt mordet. 
    ...
    SD:s kommunikationsavdelning driver även Youtube-kanalen Riks som gjort fler än 180 klipp om Annie Lööf där hon hånas och kallas bland annat för ?ett hot mot demokratin?.

Dagens ETC har sökt Sverigedemokraterna."

Död
  • Padirac
    Rataxes skrev 2024-06-10 05:28:36 följande:

SD...

Alltid sin egen värsta fiende...

Just SD beeing SD..  det här är vad SD är ..

SDs öppna radikalisering gick inte hem i EUvalet.
  • Padirac
    Challenger skrev 2024-06-10 00:11:39 följande:
    Jag tycker det hatas väldigt mycket mot SD och Jimmie Åkesson. Helt uppenbart en hatkampanj mot dem, främst från Miljöpartiet och sossarna. 
    Det här liknar ju i allt den grinanden nazisten i skolan som han hulkade kränkt och med skam då de andra ungarna skrattande sa om honom det han gastade om andra..

Är det så att SD inte vill att det ska daltas med brottslingar för att det enda de vill är att alla andra ska dalta med dem då de är kränkta över att de kommits på med att sprida lögner, hat och hotkampanjer mot personer i andra partier...

Kränkta vita nyzznazister
  • Padirac
    Anonym (Förnuftets röst) skrev 2024-06-10 19:37:45 följande:
    Vilket jag faktiskt har svårt att förstå. SD:s viktigaste fråga är väl att kasta ut invandrarna (återvandring) så varför fick snubben sparken för att han sjöng samma sak som Åkesson uttrycker hela tiden?
    Rimligen borde oxå Åkesson få lämna riksdagen och partiet
  • Padirac
    nattuw skrev 2024-06-12 00:07:01 följande:
    Nix. Jag kallar sossepropaganda för sossepropaganda. Du vet när allt som S gör försvaras in absurdum samtidigt som allt som ses som ett hot mot S maktanspråk smutskastas.
    Nu är ju inte SDs trollfabriker och tex bruna film kritiserat för att de hotar S maktanspråk.

SDs trollfabriler, hat och hotkampanjer, desinformation, rasistiska och fascistiska konspirationsteorier och bruna propaganda kritiseras för att de sprider lögner och utgör ett direkt hot mot enskilda personer, till exempel Annie Lööf :-/

Du tolkar allt detta som att det kritiseras för att det hotar S maktanspråk, men det visar bara att du inte har förstått vad kritiken mot SD handlar om. 

Det finns ingenting hos S eller andra etablerade partier som liknar det SD håller på med, möjligen är hatet mot Palme på 80-talet och Kristerssons och KDs ledares alternativa sanningar i samma liga som SDs utstuderade alternativa verklighetsuppfattning.
  • Padirac
    nattuw skrev 2024-06-12 20:03:24 följande:
    Det var inte den socialdemokratiska SD fixeringen som kommenterades.

Det jag skrev var: För att vara ett parti som inte har några heltidsanställa troll så lyckas S förvånansvärt bra med att fylla diverse forum med S propaganda.

Och med tanke på att allt från Aftonbladet till X (Twitter) är fullt med socialdemokratisk propaganda så är det ett uttalande som jag står fast vid.

Vidare skrev jag: Jag kallar sossepropaganda för sossepropaganda. Du vet när allt som S gör försvaras in absurdum samtidigt som allt som ses som ett hot mot S maktanspråk smutskastas.

Vilket jag också står fast vid eftersom en socialdemokrat alltid försvara allt som paritet gör och fördömer allt som ses som ett hot mot de socialdemokratiska maktanspråken.
    SD verkar enligt din uppfattning behövs betala troll för att komma ut i debatten på sociala medier? 

Sympatisörer med andra partier , eller S som du skriver, eller de som osympatiserar med SD behöver inte vara anställda och betalda troll?

Förstår jag dig rätt?

Själv kommenterade jag att dina inlägg inte visade att du förstått varför SDs bruna propaganda, hat och hotkampanjer och desinformation/ propaganda kritiseras.

Du verkar inte göra någon skillnad mellan detta och Aftonbladet och X och andra onämnda och okända ej uppgivna referenser.
  • Padirac
    nattuw skrev 2024-06-14 21:30:25 följande:
    Vad SD gör eller inte gör är för mig egalt. Jag nöjer mig med att konstatera att vissa alltid tycks hitta en anledning att nämna SD. Nästan som om de fick betalt varje gång de lyckas stoppa in SD i en mening.
    Så .. vad får du i ersättning för att nämna SD tre gånger i ditt inlägg?Guld i mun
Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation