Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation

Hysteri skrev 2024-05-25 10:09:34 följande:
    Har dom? Ok, varför tar du det upp med mig? Ja menar vad SD har för typ av humor kan ju knappast jag stå för eller?

Men det är ju lite roligt hur skillnad du gör på saker och ting, Är det i ett syfte att förnedra SD säger du att det är satir och en legitimt verktyg , men om det kommer från SD är det inte helt plötsligt ok utan desinformation och andra dumheter 

Olika måttstockar används uppenbarligen LOL  

Har du missat att du är hör för skademinimering och har en havererad åsikt.

Det vi lärt oss med detta, det är att SD kan inte stå för sin "humor", och det är riktigt intressant att se.
    Kan det vara så enkelt de förstår att den är dålig och att de som parti inte skulle överleva sån humor.?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Hysteri skrev 2024-05-25 13:06:30 följande:
    Vad är dålig humor? Vad är bra humor? Vilken humor är rolig? Vilken humor är inte rolig? Folk har olika smak och åsikter om detta 

Fast nu får SD stå för det, och om nu din Tes stämmer och folket delar din åsikt kommer SD åka ut i både EU valet och nästa riksdagsval 

Vi kan slå vad =) , Om SD åker ur lovar jag och svär att detta konto aldrig mer kommer användas och jag kommer aldrig mer yttra mig på FL. Om det inte sker så ska du då göra samma sak 

Vågar du?Jag tror inte det för innerst inne vet du att jag har rätt, motbevisa mig genom att ingå detta vad med mig =) 

Kan man inte stå för sin humor och istället ljuga om det i över ett decennium, så är det en definition att SD själva anser humorn är dålig och pga de inte kan stå för den.

Det är din åsikt att SD kommer åka ur EU, inte min, eller försöker du lägga ordet i munnen på mig?
    (Rätt intressant du sakerna, men allt för rikta om fokusen från trollfabrikerna som SD ljugit om i över ett decennium..)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tom Araya skrev 2024-05-26 22:09:20 följande:

Sen på pucken genom att först idag gå in i tråden och svara, dessutom utan att ha läst vad ni andra skriver.

Så här tycker jag:

1. Partier ska granskas, således tycker jag grunden till programmet är bra.

2. Anonyma konton som sprider propaganda och desinformation kan utgöra ett hot mot demokratin. Här utmärker sig SD med sina "trollkonton", men så har än så länge enbart SD granskats.

3. Nej, humor, skämt, satir e.t.c. utgör inte desinformation.

4. Nej, SD utmärker sig inte genom att använda sig av partistödet för att finansiera propaganda, utan det är vad det är till för och som alla partier använder det till.

5. Flera av de som hängs ut som SD-troll visar sig inte alls vara det. Ett exempel är komikern Viktor Klemming som har blivit av med uppdragsgivare och därmed inkomst p.g.a. Kalla faktas uthängning.

6. Om man ska anklaga andra för att sprida desinformation så kan man inte samtidigt själv göra detsamma, utan alla ens påståenden i sammanhanget måste vara noggrann kontrollerade och 100% sanna. Annars kommer frågan att handla om vem som varit ärligast, vem som ljugit mest, värst e.t.c. samt vem som har varit tillräckligt sanningsenlig för att betecknas som pålitlig.

7. Alla partier/politiker propagerar för sig och det är inte sällan som det finns tveksamheter i sanningshalt i den propagandan.

8. Så vad för sensationellt och dessutom 100% sant har Kalla fakta egentligen avslöjat?

9. Min slutsats är att varken programmet eller programmets "avslöjanden" håller den kvalitet som vi förväntar oss och som borde vara ett krav.

1 SD vill inte ha någon granskning av dom.

2 DU gör påståenden du inget vet om, givetvis granskas andra partier.

3 Ingen säger heller, men inbilla sig det bara är humor, ja, det är riktig humor.
    Sen att inte SD inte stå för sin humor, det är sjukligt intressant att iakttaga, kan det vara så enkelt att de inte var bra humor?

4 Låta partistöd betala för anonyma trollfabriker, det är rätt intressant och förbluffande att se.
    Och delen som gör det mycket intressant, det är att detta skulle vara en hemlighet.

5 Visst är det så att de är troll, men kanske de är något svart och vitt du kommer med, för trollfabriken var just till för detta.
    Och SD kanske ska skämmas för de gjort mot denna komiker då, men det vet vi aldrig kommer ske.

6 Du kommer ofta med saker som är desinformation, din mer kända är hur du återger varför man inte renoverade två reaktorer, där blir det alltid fel för dig.
    Och den frågan man aldrig får svar på, vilken desinformation?

7 Andra partier står för sina ord och humor, SD gör inte med sin anonyma trollfabrik.
    Du vet, den lilla saken, och ja, två tjänstemän fick en tokig idé att göra som SD, vad gjorde S då, det blev fram med piskan och sluta genast, och vad gjorde SD, jo, de ljög istället i över ett DECENNIUM.

Du vet, den här lilla skillnaden :lol:

8 Vad som är sensationellt med något som det ljugits om i över ett decennium och inte skulle finnas.
    Och nuv isar sig stämma på pricken.
    Men sure, sensationellt kanske inte(Dock är det ditt ord sensationellt och det är viktigt att påpeka.), men rätt märkvärdigt.

9 Det berättar att SD inte kan stå för sin "humor", vi vet att de ljugit om detta i över ett decennium, för det skulle ju inte finnas några trollfabriker.
    Ja, sen såg vi rätt otrevliga saker skrivna också och sprida hat.

Men såklart är man här för skademinimering, så vill man nog låtsas om att detta är inget att bry sig om, men märkvärdigt att du inte ens en gång återgav att detta att det var dåligt att SD kört anonym trollfabrik.
    Det berättar för mig och alla andra du tycker anonyma trollfabriker är bra.

Men då faller man tillbaka på exakt samma fråga igen, dock i en liten annan form.
    Och om trollfabrikerna är så bra, så varför ljuga om dom.
    Du vet, faller på eget grepp.

För när du inte ens en gång berättar här att det var inte speciellt bra, och resten är försvar och skademinimering.
    Så berättar du just att du tycker detta är bra som SD gjorde och per automatik.

Tycker du inte själv det är rätt kusligt att du hamnar där du är nu, och hur du gör föredrag om hur synd om det är om SD och när de ljugit och gjort bort sig illa.

• klyban
    Anonym (AB) skrev 2024-05-27 11:15:13 följande:
    Nu existerade ju inte ens TikTok när SD startade upp sin trollfabrik. Tyvärr lär vi aldrig få reda på den verkliga omfattningen av denna obehagliga och lömska skuggverksamhet eftersom själva grejen är att göra allt i det fördolda.

Jag tycker att det är intressant att de som kallar sig för Sverige-vänner istället har kommit att utgöra ett hot mot Sverige och vår demokrati... det handlar om att ett parti försöker att förstöra något som vi i Sverige har byggt upp under otaliga generationer under snart 300 års tid.

SD har en retorik att de ska närma sig nazistpartierna i EU-parlamentet och för stänga gränser.
    Och att de är vänner till Sverige tror jag inte längre på och med deras samröre med ryssland som de inte vill dela med sig om vad det är.

Men det är intressant detta svårt aggressiva försvarandet av trollfabriker och sen kalla delar av det för humor och göra antydningar att det är allt.
    Och där kommer den mest intressanta frågan man kan hitta här, varför står inte SD för sin humor.
    Jag har på senare gjort slutsatsen att de förstår det inte är humor och det är därför de måste ha anonyma trollkonton och för de vet om att SD som parti inte skulle klara av att dela sån "humor".

rataxe är rätt komisk och ropar och skriker om det är det värsta som skett någonsin, eller ja, det är skademinimeringen och menas då att det är precis ingenting och inbillar sig överdriva extremt skulle vara till hjälp.
    Men som skandal så hamnar detta rätt högt upp, det kan man onekligen säga med över ett decenniums ljugande om något som inte ens skulle ha existerat enligt SD.

• klyban
    Anonym (micke) skrev 2024-05-27 15:57:03 följande:
    men snart är det val och vänstern inser att all denna " trollfabrikssnack" inte lett
    till ett enda % tapp för SD.  Totalt meningslös kampanj.
    Skall dom aldrig lära sig ?

Enda chansen att ta röster från SD är att knycka deras politik och deras
    frågor. Allt annat är meningslöst.

I alla fall sossarna har ju försökt detta.
    det som 2014 var främlingsfientligt gick sossarna till val på 2022

Inbillar du dig verkligen att det är detta det handlar om?

Och S ljög inte i över ett decennium och vägrade rätta till situationen, och så berättade dom om detta själva också.
    EN lite lite mini mini mini skillnad här :lol:

• klyban
    Hysteri skrev 2024-05-28 13:07:23 följande:
    Enligt vänsterextrem media 😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    Så Expressen är vänsterextrem media nu :lol::lol::lol::lol::lol::lol:
    Anonym (Tipw) skrev 2024-05-28 13:17:54 följande:
    Ja, det är så fruktansvärt anti-nationalistiskt och på gränsen till terrorism att manipulera väljare. Det enda sd gör är sprida missnöje, splittra, polarisera. klagan och gnäll. Verkar vara upp till alla andra partier att hitta realistiska lösningar. Sd kommer inte med ett skit. Gnällspikar.
    Det är därför de har trollfabriker, då de inte kan stå för sina egna saker.
    Men syftet är söndra härska, och jag antar de lärt sig detta i ryssland krim på deras bjudresor dit.
    Anonym (Tipw) skrev 2024-05-28 13:19:35 följande:
    Det är bra att väljarna börjar få upp ögonen. Vem gillar att komma till insikt att man blivit manipulerad egentligen?
    Tyvärr är många av deras väljare nere i sitt kaninhål, och dit når inget ljus som inte SD vill dom ska se.
    Anonym (micke) skrev 2024-05-28 13:46:34 följande:
    Jag hade ingen aning om dom sidorna innan detta stora AVSLÖJANDE

Det var satir och politisk humor. 

Men det är klart jag blev säkert manipulerad. Du har rätt.
    ajaj det gör ont att tänka på , jag skäms nu att jag tyckte det var kul

Nä, det var mer än så.

Men det som är intressant här, det är att de inte kan stå för sin satir och humor, och till en sån grad att de kan ljuga över ett decennium om det.
    Där har du den riktigt intressanta delen med just "humorn".

Hysteri skrev 2024-05-28 14:05:05 följande:
    Denna SD väljare är så pass bildad att hen förstår skillnaden mellan satir och desinformation

Men tyvärr är det uppenbarligen inte lika lätt för andra 

Nä, det gör dom inte.

Och gör dom, så varför så mycket desinformation från dom här på FL?
    Och ofta så dåligt gjorda att alla ser rätt igenom det?
    Och SD fansen låtsas istället.

Anonym (Tipw) skrev 2024-05-28 14:35:12 följande:
    Det är också ett sätt att fortsätta kunna vara lojal till partiet. Genom att avfärda det som "satir". Var vit-makt propagandan de delade också "satir"? Eller hetsande mot allehanda politiker? Annie Lööf hade sin sista måltid framdukat på framsidan av sitt hus. Mordet under politikerveckan. Drevet mot KD politikern.

Hantera och försvara konfliktfyllda känslor genom att hitta på en förklaring i huvudet är ett psykologiskt försvar. Någonstans så borde du förstå det orimliga i trollfabrikernas arbetssätt.

Mmm, det är mycket intressant att de inte kan stå för sin "humor", och ljugit om den i över ett decennium.

• klyban
    Tom Araya skrev 2024-05-29 00:46:32 följande:

Satir eller desinformation?

Länkade videoklipp ska ses som exempel, ni kan lika gärna se ett annat från samma källa.

Hur inbillar du dig cherrypicka ska hjälpa ditt kära kära SD?
    Om det var så bra satir, så varför står inte SD för den?
    Och inte bara det MÅSTE ljuga om den och i över ett decennium.

Och hur tror du sen att glömma såna som Alexander Edbom hjälper nått????
    Eller hoppas du bara?

• klyban
    Tom Araya skrev 2024-05-29 09:15:07 följande:
    Jag håller med.
    Anonym (Tipw) skrev 2024-05-28 20:19:07 följande:

Att väljarna borde rösta på ett parti som faktiskt vill bygga upp Sverige. 

Existerar ett sådant parti?
    Ge exempel. Du är bra naiv om du tror att SD "skapar" ett missnöje som inte finns hos väljarna.
    Med den inställningen kan man inte besegra SD i väljarstöd.

LoL, det är ju SD grund att skapa missnöje :lol:
    Hysteri skrev 2024-05-29 12:20:24 följande:
    Vit makt propaganda = WAAAAAAAAAAAAAAAAA WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA nån tycker inte som mig!!!!

Sossiga tårar skvätter mest 
    Så du försvarar vit makt nu, är det vad du försöker säga?
  • klyban
    Tom Araya skrev 2024-05-29 19:01:38 följande:
    Då borde ju väljarna lägga sin röst på de partier de är nöjda med.
    Och hur ska man veta det och när SD har anonyma trollfabriker?
Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation