Inlägg från: Hysteri |Visa alla inlägg
  • Hysteri

Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation

En till vänsterextremt vinklar media inslag där man försöker göra en höna av en fjäder 

Medan S har en partiledare som gråter i riksdagen när Hamas kritiseras

Tröttsamt och gör mig mer beslutsam att fortsätta rösta på SD 

• Hysteri
    Anonym (Troll tider) skrev 2024-05-08 14:00:12 följande:
    Det är via anonyma konton desinformationen företrädesvis sprids. Desinformation är ett finare uttryck för lögner.

Att att alla partier, företrädesvis på vänsterkanten sprider lögner, är ett exempel på detta.

Trollfabriken är bara ett av kanalerna SD använder sig av för att sprider sina lögner 
    Vilka lögner har SD försökt att sprida? 
  • Hysteri
    Anonym (AB) skrev 2024-05-08 14:25:09 följande:
    Av någon anledning har SD valt Socialdemokraterna som huvudmotståndare och det sprids väldigt mycket desinformation från SD-sympatisörer (troll???) där man försöker påvisa att S på något sätt anammade nazism under andra världskriget. Detta är ju givetvis en lögn, eftersom vi då hade en samlingsregering som tyvärr i vissa fall vek ned sig för det nazistiska hotet om invasion av Sverige.

Det är bara ett exempel, men just den lögnen används konstant, nästan som att det vore fakta, på sociala medier. SD som parti har inte möjlighet att sprida sådan desinformation, men det går ju bra att använda sig av anonyma troll som kan påverka opinion på nätet via social medier och liknande.
    Att den socialdemokratiska politikern Erik Brandt nominerade Hitler till fredspriset är vida känt och knappast nån lögn 

Lite kul att du sitter här sprider falsk information under ett anonymt konto sen säger att det är fel nät andra gör samma. Akta glashuset 

S hade ju också en minister nyligen som sprang runt och gjorde Hitler hälsningar

Ska S alltså kunna göra vad dom vill utan att få kritiseras? 
  • Hysteri
    Anonym (AB) skrev 2024-05-08 15:33:59 följande:
    Det är precis sådana argument som SD-troll konstant kommer upp med. Skrattande

Det måhända att det fanns ett ruttet ägg där bland socialdemokraterna på den tiden... jag har aldrig själv hört talas om den personen. Men i SD är det ju eller har varit 711 rötägg genom åren... måste ju finnas en anledning till att allt avskräde i Sverige dras till det partiet. Flört

Jag är själv liberal och tycker att man gärna kan pika socialdemokrater, men inte med massa falskspel och lögner. Att dra upp ett exempel med 1 rutten person för nästan 100 år sedan är ju bara så dumt att man inte tror att det är sant.
    Vilka typer av argument? För att jag påpekade att det fanns en sosse som nominerade Hitler? Är det vanligt att du blir så kränkt av fakta att du börjar kalla alla för troll? 

Ett ruttet ägg? S har kantas med skandaler dom senaste åren. Att det bara skulle röra sig om en gång är en lögn. Är du ett S troll som försöker sprida fakenews? 

Allt avskräde? Är det vanligt att du kommer med nedlåtande namn mot folk med andra åsikter än dig? Ogillar du demokratin och åsiktsfrihet? 

Nej du är inte liberal. Du är en socialdemokrat, det är ganska uppenbart 
  • Hysteri
    Anonym (Troll tider) skrev 2024-05-08 15:40:19 följande:
    Ett exempel på hur de använder historiska fakta för att förvränga sanningen

Sanningen är att nomineringen var inte avsedd att övervägas på allvar utan skedde i protest mot nomineringen av Neville Chamberlain.

Under andra världskriget tog Brandt bestämt avstånd från Nazitysklands politik.

Aha när sossar hyllar Hitler och hailar är det bara på skoj och därför ok 

Intressant med allt hyckleri och typiskt S troll retorik 
  • Hysteri
    Anonym (Tipw) skrev 2024-05-08 15:31:39 följande:
    Du är precis by the book. Ska det här slå ut, eller anses försvara sd:s trollfabrik? Förstår du att beställaren i din trollfabrik är Putin? Är du ok med det? Är din personliga åsikt att Sverige ska bli en lydstat till ryssen också? Eller har du också blivit manipulerad till att ha dessa åsikter?

lukaschenko är säkert jättelycklig. Nu har han fått fina kärnvapen i sitt land till förfogande. 

Det sd pysslar med är ett hot mot demokratin.
    Nej såna som dig är ett hot mot demokratin

Du hatar åsiktsfrihet skulle du bestämma skulle vi inte ha nån demokrati  

Det är såna som dig som gör att jag röstar SD 
  • Hysteri
    Anonym (AB) skrev 2024-05-08 16:02:19 följande:
    Det framkom ju precis att du framfört ännu en lögn, om Brandt. Det var ju ännu mera förvanskade fakta.

Jag har röstat liberalt i 39 år, men det kanske gör mig till socialdemokrat i dina ögon, eller så försöker du även med detta uttalande förvanska sanningen i sann SD-anda.

Det var en ung tonårstjej på en bild, sittandes på en köksbänk med utsträckt arm uppåt. Jag googlade upp det för att se vad det handlade om. Kan ju lika gärna vara att hon säger hej till fotografen. SD-troll gör det såklart till ännu mer "fakta" som sprids runt, trots att ingen egentligen har en aning om innebörden av bilden.

Bättre med saklig politik än att sprida lögner om motståndare.
    Det kom ursäkterna när hatet kommer från det röda hållet

Tack för att du bevisar att jag har rätt  
  • Hysteri

Tycker det är ganska gulligt när man inte förstår skillnaden mellan satir och dess information 😂😂😂🤣🤣🤣🤣

Men men sossiga journalister på tv4 försöker göra en höna av en fjäder 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation