Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Sd:s trollfabrik

Anonym (Trötter) skrev 2024-06-01 09:59:45 följande:
    Nej de är inte öppna med vem de är. Då hade det framgått att det var Socialdemokraterna. Sen är de väl snäppet bättre än SD. Istället för att vara anonyma så har de skapat ett skalbolag Troll AB (AIS) som ingen känner till att S finansierar.

Visst är de öppna vem dom är, och för det är hur enkelt att kolla upp som helst.
    SD trollfabriker med anonyma konton var inte detta, och då menar vi inte alls.
    Utan det krävdes att TV4 lyckades infiltrera SD trollfabriker.

Anonym (Trötter) skrev 2024-06-01 10:53:23 följande:
    Var det inte det jag skrev? Samtidigt vill de inte skriva att det är Socialdemokraterna. Tydligen hade man dock gjort vissa justeringar efter SD:s trollincident.

Min oriktiga information kom för övrigt från en artikel i Aftonbladet.

Intressant för det står ju Socialdemokraterna på många ställen i den nyhetstidningen.
    Är det så illa att du inte ens tar reda på vad fakta är före du skademinimerar, för detta blev ju ett fiasko för dig.

KillBill skrev 2024-06-01 11:22:57 följande:

Nu sprider SD desinformation helt öppet. Detta är ett parti med tjänstemän i regeringskansliet. Statsministern måste agera. Allt annat är oansvarigt. 

Men det är skoj för dom att de inte gömmer sig bakom trollfabriker och anonyma konton.
    Men frågan är, undrar varför de ljuger så uppenbart för?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-06-01 15:38:58 följande:
    Som sagt så är 'folk i stort' lika noga med att förstå skillnader och nyanser mellan fallet SD och fallet Ss som du är noga med att förstå texter i allmänhet.

Därmed blir båda fallen aktuella i samhällsdebatten - folk orkar/klarar inte av att analysera saken bättre - precis som du och Padirac inte orkar/klarar av att analysera texter bättre.

Det som du i praktiken ojar dig över är att dina och Padiracs motsvarigheter återfinns på den andra planhalvan.

Jo, jag förstår skillnaden mellan hemligt och en tidskrift som berättar vem dom är.
    Gör du?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-06-01 17:48:51 följande:
    Att SDs trollfabriker inte är jämförbara med Ss mediakonton är alltså ett SD-narrativ, enligt dig.

Hur menar du då att de är jämförbara?

Jag skriver skillnader OCH nyanser vilket på svenska betyder att BÅDE skillnader och nyanser finns. 🤡
    klyban skrev 2024-06-01 16:28:08 följande:

Jo, jag förstår skillnaden mellan hemligt och en tidskrift som berättar vem dom är.
    Gör du?

Ja, det gör jag. Det är därför jag ordagrant tar upp den skillnaden:

AIP kunde ha varit tydligare i sina konton om att de ägs av S men det går inte att jämföra med SDs helt anonyma konton.

Ni har inte funderat på att lära er språket? 🤡

Vi alla vet om vad S står för i tidskriver och media, trollfabrikerna fick vi nyss reda och som var hemliga och behövdes ljuga om.

Och vi vet vad skillnaden är, en ljuger och den andra är öppen vad den kommer ifrån.
    Och det skulle vara samma Solig

Nope, inte ens nära Baby

• klyban
    Digestive skrev 2024-06-01 19:36:41 följande:
    Hur har du tänkt att klara dig i debatter om du inte ens funderar på att lära dig språket?

Dock står vi med samma faktum fortfarande, en har hemliga trollfabriker med anonyma konton som de ljugit om i över ett decennium.
    Och i andra handen av vi en publikation som berättar vem de är.

Och ska du klar debatter om du tar bort det som berättar något i det du citerar?
    Jag förstår du är svårt ledsen att jämförelsen blev så extremt havererad.
    Citerar in mitt inlägg som tydligen har ett språk som inte skulle vara förståeligt :lol: 

klyban skrev 2024-06-01 18:51:36 följande:

Vi alla vet om vad S står för i tidskriver och media, trollfabrikerna fick vi nyss reda och som var hemliga och behövdes ljuga om.

Och vi vet vad skillnaden är, en ljuger och den andra är öppen vad den kommer ifrån.
    Och det skulle vara samma Solig

Nope, inte ens nära Baby

Att det var så utmanande detta svåra språk jag skriver, det visste jag inte ens om.
    Men det förklarar en hel del varför du så ofta börjar prata om annat i dina inlägg, än faktiskt inse att som i detta fallet att liknelsen var katastrofalt dålig och med tanke på de extrema skillnaderna det vill säga en ljuger och en är öppen.

• klyban
    Digestive skrev 2024-06-02 19:37:20 följande:
    Ja, det är verkligen oerhört. Jag undrar dock hur många gånger som du tycker att vi ska konstatera det här faktumet ihop?

Den eventuellt enda meningsskillnaden som du och jag har - i det här ämnet - tycks vara att jag även ser nyanser som skiljer de två fallen åt (och inte enbart konkreta skillnader).

Kan vi inte ämna lite tid åt eventuella meningsskillnader istället?
    Ja, nyansen är en ljuger vem de är, och den andra inte Tomte
  • klyban
    Digestive skrev 2024-06-03 00:09:57 följande:
    Nja, jag skulle kalla det för en konkret skillnad.
    Visst är det så, och en GIGANTISKT sådan, och det betyder att jämförelsen är obrukbar i syftet säga det är samma.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-06-03 09:09:56 följande:
    Till och med binärt:

På. Av.

Anonymt. Icke anonymt.

Och därför är jämförelsen fallerad, så varför skriver någon ett sånt nonsens då?

För denna skademinimering ser rätt rolig ut och med tanke argumentationen är svårt fallerad i bästa fall.

För slutet på dagen så står vi här ändå med ett SD som ljugit om dessa trollfabriker i över 10år och alla dessa anonyma konton som SD inte kan stå för vad de säger.

• klyban
    Digestive skrev 2024-06-03 10:09:53 följande:
    Jag har hört rykten om det kom in en skribent i den här tråden och med teorier som försökte besvara den frågan. Det handlade om det politiska klimatet och hur det kan tänkas påverka folket i stort och när extremare polariseringar har uppstått.

Det var dock ett SD-narrativ - enligt de mest storslagna analytikerna som befolkar dessa forum - så det föll inte i någon god jord.

Ja, i slutet på dagen så står vi här och blott växlar mellan att rulla tummarna och skaka hand. Mycket spännande är det.
    Mmmm, SD ljuger och döljer vem de är och tidskriften ljuger inte om vem de är.
  • klyban
    Challenger skrev 2024-06-08 18:49:05 följande:
    Hur kan ett konto vara odemokratiskt? Förklara gärna.

Inget konto i sig själv är odemokratiskt, ett konto blir odemokratiskt genom ljuga vem de är och gömma sig.
    Och pga SD inte kan stå för detta själva.

Hur kunde du inbilla dig annat?

• klyban
    Challenger skrev 2024-06-08 21:20:18 följande:
    Men då är ju vartenda konto inkl ditt eget här på Familjeliv odemokratiskt. Har du inte tänkt på det? 

Nej, vi är bara privatpersoner som diskuterar, eller är du ifrån en trollfabrik?
    Jag är då inte.

KillBill skrev 2024-06-08 21:52:43 följande:
    Att politiska partier för fram politisk propaganda via anonyma konton med syfte att påverka opinionen är odemokratiskt. Förstår du inte det?

Ärligt talat så tror jag inte hen förstår alls vad som skiljer.

En rätt intressant sak som man hört många ggr folk bli anklagade för och vara betalda och vi som är sakliga.
    Man inser idag att det bara var en projicering.

Challenger skrev 2024-06-08 23:52:52 följande:
    De som hatar och hotar värst har alltid varit vänstern och sossarna. De har alltid varit odemokratiska, då de aldrig tillåtit folk att ha åsikter som avviker från deras. 

Att SDs motståndare försöker svartmåla SD kommer bara betyda att SD växer sig ännu starkare. SD-väljare blir bara ännu mer övertygade om att rösta på SD. 

Nope, vet inte varför du inbillar dig att projicera skulle funka för.

Vi ser annars hur SD hatar TV4 för avslöjat deras lögn om att de inte skulle ha trollfabriker.
    Och kallar det för valpåverkan :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Nej SD, det kallas för att bli avslöjade med handen i kakburken att vara lögnare och odemokratisk och när inte kan stå för vad ni vill säga.

Challenger skrev 2024-06-09 11:40:16 följande:
    Jag förstår inte hur propaganda kan vara odemokratisk. 

Alla kan om de vill skapa ett konto och ge uttryck för sina åsikter eller påhittade sådana. 

Och nu var det betalda anställda med partistödet som vi pratar om nu som är odemokratiska, inte privatpersoner :lol:

Det går inte så bra för dig inser man, för oavsett vart du vänder dig, så kommer rumpan vara där bak ändå och att SD har en massa saker de inte kan stå för genom hemliga konton i trollfabrik.

Svar på tråden Sd:s trollfabrik