Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Sd:s trollfabrik

Challenger skrev 2024-05-24 21:58:06 följande:
     Nej, jag har aldrig kallat SD väljare för svagbegåvade. Vad är det för humor du talar om? 
    Vad skiljer sig ett trollkonto från ditt konto? 

Du gjorde det precis, eller försökte du lägga orden i munnen på mig.(Hur du nu inbillar dig det skulle vara bättre :lol: )

Pratar du nu om trollfabrikerna som SD betalde med partistöd?
    Jadu, vad skulle skillnaden vara :unsure: undrar vad skillnaden är, och sen ljuga om dom i över ett decennium.

Jag är ett konto som är sakligt med vad som sker, menar du det är att vara troll?
    För det har man hört mer än en gång innan att fakta, forskning och saklighet med en röd tråd skulle vara att vara ett troll.

Men varför är verkligheten beskriven sakligt att vara troll, för det skulle ju innebära att ljuga om den är det enda rätta.
    Du vet som jimbo och den lögnen att det inte skulle finnas trollfabriker i över ett decennium.

Det är ingen vidare bra humor och när de inte vågar stå för den.

Hysteri skrev 2024-05-25 09:58:44 följande:
    Varför blir du då upprörd och ledsen?

Vi är mitt i en val, Partier använder olika typer av bilder för att nå fram till sina väljare. Att skriva in en prompt i en AI generator skapar en bild man vill ha på sekunder, och man kan lägga vad som skulle ta timmar att göra på annat 

Så här säger L som ett exempel. Att använda sig av AI bilder gör dom flesta partier knappast bara SD

?Vi använder aldrig AI för att förvränga verkligheten, och arbetar inte med AI-genererade röster. Däremot används ibland AI som verktyg för att sammanfatta texter eller generera bilder?

Det är bara du som inbillar dig detta, då du inte har några argument och hur du hoppas att du kan smita ut genom bakdörren med trams.

KillBill skrev 2024-05-25 11:14:48 följande:

Alla bör granska SDs manipulerande via trollfabriker ur ett samhällspåverkande perspektiv. 

Citat:

"I ljuset av vad som framkommit av SD:s användande av anonyma konton måste vi ta chansen att lyfta blicken från ett antal inlägg och analysera det avslöjade ur ett samhällspåverkande perspektiv. För om inte ens journalistiken längre fungerar. Om ingenting spelar någon roll. Då är vi alla riktigt illa ut"
    blankspot.se/brit-stakston-sds-egen-krishantering-avslojar-mer-av-manipulationen/

De har uppskattat betalt sociala medier att ge en mer positivt bild om skandalen med trollfabriker och upp mot 400000:-.

Hysteri skrev 2024-05-25 11:44:14 följande:
    Dom är väl snarare roade att den röda sidan inte ens förstår vad satir och och blir helt till sig så fort nåt inte passar dom och börja gapa om troll

"Lite mer tjafs" är en bra beskrivning på deras beteende 

Jo, vi förstår en liten del är satir som SD inte vågar stå för själva.
    För det är makalöst konstigt att de är så roliga, men ingen ska få veta det är SD som var roliga.

Detta berättar att något gått galet fel, och sen det mest komiska det som inte skulle vara "humor", det vill de inte prata om och de aktivt försöker låtsas om att det inte existerar.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Challenger skrev 2024-05-25 12:23:25 följande:

Wow! 70% av kommunisterna och sossarna tycker att regeringen ska ge upp regeringsmakten och sluta samarbeta med SD och lämna över makten till dem istället. Ja, det var ju oväntat... LOL! 

Ett gott råd är att du läser först, begrundar och sen först då svarar.
    För detta blev komiskt när du kallar moderater för sossar :whoco5:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Challenger skrev 2024-05-25 17:36:31 följande:
    Det är knappast så att moderata väljare vill att Tidöregeringen ska upphöra för att SDs kommunikationsavdelning lägger ut sosseskämt på nätet. :lol:

Det du inte tycks fatta är att Tidöregeringen är betydligt mer beroende av SD än vad SD är av Tidöregeringen. Det enda som skulle hända om tidöpartierna skulle börja "ställa krav" på SD med anledning av dessa inlägg är att de skulle förlora väljare till SD och det tycker nog de flesta partier att de gjort alldeles tillräckligt. 
    Det är också en av anledningarna till att ingen från tidö-gänget tycks bry sig om detta längre. 

Varför citerade du mig för och om du inte svarar på nått i det citerade?

Mitt råd kvarstår(än mer viktigt nu med denna citeringen.) och det är läs, begrunda och sen fundera ut ett svar som är sakligt.
    För nu blev det inte rätt för dig.

Anonym skrev 2024-05-25 18:53:06 följande:
    Som vilka har gjort enligt dig?

Du är bara sur för att folk inte bryr sig, vi som röstar på SD skrattar bara åt er.

Har förresten varit och röstat idag. På SD såklart och med tredjenamnet ikryssat, Dick Eriksson. Såklart.

Heja Heja!

Det stod där, men du ville inte beröra detta, utan du valde istället att prata om annat.

Det är oerhört intressant att det roliga SD vill inte stå för sin humor :lol:

• klyban
    Digestive skrev 2024-05-28 11:03:04 följande:

Efter granskningen så förlorade Jimmie Åkesson som partiledare hela sju procentenheter i förtroende enligt mätningarna som Expressen samt Verian håller i (gjord mellan den 20-23:e maj):
    omni.se/fortroendet-for-akesson-rasar-efter-granskningen/a/4B1Vde

Idag så visar Indikator Opinions mätningar att SD drar ifrån M i opinionen efter att ha legat jämsides under april månad:
    sverigesradio.se/artikel/sd-drar-ifran-m-storst-i-tidosamarbetet

Då återstår det att se vad nästkommande förtroendemätning visar för siffror.

Whac-A-Mole.

Dock ändrar sig inte en enda sak med trollfabrikerna de ljög om i över ett decennium som inte skulle existera.
    Hysteri skrev 2024-05-28 12:59:45 följande:

Hycklare, bara ok när S trollar

www.aftonbladet.se/nyheter/a/nyABaa/s-finansierade-sociala-medier-konton-styrs-fran-sveavagen-68

Ingen hemlighet.
    Digestive skrev 2024-05-28 15:12:42 följande:
    Tycker att skillnaderna iallafall framkommer i artikel eller då får chansen att framkomma. Sedan är det väl upp till var och en att bedöma trovärdigheten hos avsändaren men i allmänhet tror jag inte många kommer att gräva efter några nyanser i allmänhet.

Det samma gäller säkert också hur folk hanterar Kalla Faktas granskning.

Polarisering + bekvämlighet + sämre 'attention span' styr troligen mer hur korten lägger sig i båda fallen, än skillnader och nyanser som inte är direkt uppenbara och/eller självförklarande.

Trovärdighet får man genom stå för sina saker, som i detta exempel.

Icke trovärdighet är man ljuger i över ett decennium om att dessa trollfabriker inte skulle existera.
    Kämpa Solig

• klyban
    Digestive skrev 2024-05-28 17:48:54 följande:
    Visst finns det skillnader men frågan är om folk i allmänhet orkar ta reda på dessa och nyanserna som skiljer fallen åt. Skulle inte kalla vårt politiska klimat för särskilt rationellt just nu... folk vill mest kunna kasta paj på varandra. Polariseringen är extrem och har första parkett, iallafall när jag tittar mig omkring.

Ja, herr Åkesson (SD) förlorade en hel del förtroende tack vare granskningen. Vi får väl se om det håller i sig och även påverkar opinionen.

I den här värmen så kämpar jag så gott det går! 😅

Det är väldigt enkelt att tar reda på vad detta media kommer av, anonyma trollfabriker som SD har ljugit om så länge var svårt utan denna granskning och infiltration.

Och vi vet också hur fansen låtit och kategoriskt sagt nope, de existerar inte och bevisa det.
    Nu är det bevisat.
    Och förlora förtroende ger jag inte mycket för, upphöra med dom med en gång är det enda rätta och sen stå för det man vill säga.
    Men klarar SD av att så för vad de vill säga, det är en intressant fråga idag, för svaret är just nu nej och att de inte vill.

Och skulle inte förvåna mig ett skit om det finns ett djupare lager av trollfabriker också, för vi har en del udda desinformation som fansen för och försvarar svårt.
    Det är därför den misstanken finns av mig pga SD för den och försvarar viss desinformation svårt.

• klyban
    Digestive skrev 2024-05-28 20:02:14 följande:
    Hänger inte helt med på vad som åsyftas med "väldigt enkelt" respektive "var svårt".

Har ingen aning om hur SD-väljare med omnejd har förhållit sig till sådana anklagelser genom åren. Visst borde SD köra med öppna kort och raka rör i sin kommunikation! Det hade klätt dem bättre.

Angående granskningen så tror jag dock att sådant som exempelvis deras hantering av enkäten som de ville forma till skadar förtroendet från SDs väljarbas mer än trollfabriker per se. Så som de pratade om folket under det segmentet visar att även SD har så kallade 'klägg'-tendenser och att de inte heller är fria från "tittar ner på pöbeln från toppen av Olympus"-attityder.

SD dominerar flera sociala medier och deras narrativ blir gärna flera människors verklighet vare sig de vill eller är medvetna om det. SD har för stort inflytande i sig för att hålla folk ansvariga för desinformation i alla lägen (desinformerar gör man medvetet). Vad fans i generell bemärkelse "försvarar svårt" tror jag har väldigt liten betydelse för analyser men man kan titta på de fans/sociala konton som har längre räckvidd/gediget med följare, för skarpare analyser om hur saker och ting rör sig i maskineriet.

HAHAHA, du försöker driva med mig genom låtsas, börjar det bli så jobbigt Solig

Det är enkelt att veta vem som står bakom den median som röknades upp ovan, då ingen ljuger vad den kommer ifrån, du vet som SD trollfabriker som ljugit över ett decennium.

Det måste vara otroligt bra "humor" som man inte vågar stå för och inte bara det, måste ljuga om också.

Padirac skrev 2024-05-28 21:11:52 följande:
    Det du pratar om som 'folket i stort' är det mer än dina subjektiva upplevelser och bedömningar?

Vad vill du ge till SDs trollarme? Vilken mm eller km vill du ge dem?

Vilken fintolkning har du för rasism, nazism, hat och hotkampanjer som förvaras av SD partiledare som kastar anklagelser mot de som uppmärksammar 'folket i stort' om SDs bruna skit?

Har du någonting annat än förakt eller beundran för SDs trollarmes betalda arbete som ledde till att mord planerades på en partiledare som inte delade SDs politiska grunder?

Att tro att polariseringen är någonting som inte kommer direkt från SDs chefsideolog och kommunikationschef utan att 'folk i stort' har en polariserad syn på 'det onda laget'.. vad för gott ser du i SDs rasism, nazism, hat och hotkampanjer?

Nu förstår man med en huvudman från SD trollfabrik och Alexander Edbom och vart SD hyllningar till putin kom ifrån och deras trollfabrik.

Men efter nazisten putin startade krig mot en suverän stat Ukraina, så tystnade dom.
    Men ingen inbillar sig bakom detta och vad som puttrar där, för fansen ventilerade rätt ofta om hur putin skulle komma hit och avsätta regeringen.

• klyban
    KillBill skrev 2024-05-29 07:31:53 följande:

Expressen avsjöjar nu att en centralgestalt i SDs trollfakrik, Alexander Edbom, är en  Putinanhängare som under flera år hyllat Putin, spridit Kremls propaganda och lagt skulden för kriget på Ukraina. 

"Med sin Kremlvänliga retorik faller Edbom in i ett mönster som avslöjats bland flera personer med koppling till SD. Expressen har i många granskningar visat hur personer med bakgrund i partiet har hyllat Putin, medverkat i Kremlstyrda medier och på andra sätt stöttat den ryska regimen"

Tyvärr lär Sveriges Ulf Kristrersson, Ebba Busch och Johan Pehrson endast rycka på axlarna med anledning av att ett parti i regeringsunderlaget avlönat ett Putintroll. Mesigare regering har nämligen Sverige aldrig tidigare skådat.

Avslöjandet sätter också fingret på problemet med SD anonyma trollkonton för som det är nu så kan vi inte veta hur många Kremlvänliga konton som SD har finansierat. .  
    www.expressen.se/nyheter/sverige/avslojades-i-sds-trollfabrik-hyllar-putin/
    Och det som är riktigt talande är att de till 100% redan visste om detta, men först nu när det avslöjas år senare så var anställningen ett misstag :lol:
    Anonym (Yrsa) skrev 2024-05-29 07:51:59 följande:

Haha ni kan fortsätta med ert sandlådetjafs men det är Svenska Folket som avgör vilket parti som är bäst lämpat att styra Sverige.

SD är Näst Störst och ökar!

Så SD stödjer nazisten putin då eller, eller vad är det du försöker säga?
    Och sandlåda måste väl vara ljuga om så bra humor i över 10år och dessa trollfabriker.
    Digestive skrev 2024-05-29 08:36:37 följande:
    Nejdå, men var det ingenting viktigt så kan det skippas.

Visst är det så. AIP kunde ha varit tydligare i sina konton om att de ägs av S men det går inte att jämföra med SDs helt anonyma konton.

Eller hur!

Anonyma trollkonton vs. media och tidskrifter som berättar vem som står bakom.

Och detta ser du som samma, och frågan är då hur då?

Undrar då det enda vet man med S och andra partiers(utom SD) vad de har för kanaler och försöker nå ut till väljare, och SD har trollfabrik med anonyma konton och som man också ljugit om i över et decennium.

Jag likheterna är slående få :lol::lol::lol:

Hysteri skrev 2024-05-29 12:24:34 följande:
    =Det är brunt när folk inte tycker som mig WAAAAAAAAAAAAAAAAA WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Skit dåligt och brunt med demokratin

Dina inlägg är mer och mer innehållslösa.

Hysteri skrev 2024-05-29 12:26:03 följande:
    Expressen 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Kan inte bli mer vänsterextremt 

Det du skriver vet vi redan är inkorrekt, em såklart det var därför du var tvungen och ge alla dessa smileys.

Men vi förstår, alla som inte håller med extremhögern är vänsterextrema :lol:
    Dock så blir det bara fel av dig, verkar som du känner dig svårt pressad med detta nonsens du verkar måste skriva som skademinimering för SD trollfabriker och hur de hyllar rysslnad ochputin.

Det är så att vi börjar förstå varför de var på bjudresor till ryssland krim, dock vet vi inte riktigt helt vad de gjort där, men det ser dock ut som putin har betalat för en tjänst.

Hysteri skrev 2024-05-29 12:35:25 följande:
    Vänsterextremisten blev upprörd 😂😂😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Över vad?
    Att du skriver nonsens?
    Hur ska man bli upprörd över det för?

• klyban
    Digestive skrev 2024-05-29 22:33:48 följande:
    Jag skrev:

AIP kunde ha varit tydligare i sina konton om att de ägs av S men det går inte att jämföra med SDs helt anonyma konton.

Och klyban lyckas tolka det som att jag ser det som samma sak.

Det är inte särskilt konstigt att du och Padirac sticker ut och är de enda som hela tiden få för er en massa märkliga saker.

Visst är det så, det finns ingen jämförelse, då de står för vem dom är och vad de säger.

Så vad har det med anonyma trollfabriker och göra?

• klyban
    Anonym (micke) skrev 2024-05-30 10:38:08 följande:

Skulle inte avslöjandet av SD " trollfabriker " vara dess död ?

enligt SVT/Verian idag så har ju SD ökat med +2.4 %

Sossarna har tappat  minus 4.6 %  
    4.6 % är i princip lika mycket som centerns samlade röster.

Så mycket brydde sig SD's sympatisörer. 

Vem har påstått detta??????????????

Och vi vet redan de som är i ett kaninhål har problem och inser verkligheten de är i.

Det är ju bara titta på alla som kommer och skademinimerar, och allt de har är bara dåliga liknelser och där partiet står för det som publicerar.

• klyban
    Digestive skrev 2024-05-30 20:44:31 följande:
    1. Du började insinuera att jag likställer fallet SD med fallet S.

2. Jag gjorde en förtydligande distinktion.

3. Du skrev att jag såg båda fallen som samma sak.

4. Jag separerade, lyfte fram och förtydligade distinktionen.

5. Du undrar nu vad det har med anonyma trollfabriker att göra.

Som sagt går det inte att kalla ett politiskt klimat som har blivit extremt polariserat för rationellt. Minsta lilla nyans bortom svart eller vitt och proppskåpet säckar fullkomligt ihop för folk i allmänhet.

Det finns ingen jämförelse är det enda svaret här, och ta upp denna media, tidskrifter eller vad de må vara som inte är anonyma om vem de är.

Där finns bara en fråga, vad faan har dom med att göra SD hemliga trollfabrik och göra???
    Ena är öppen vem dom är, den andra har ljugit i över ett decennium.

Och det är rätt komiskt att det är så mycket "humor" och sen inte kan stå för den, det berättar att något gått väldigt snett.

Anonym (Zippo) skrev 2024-05-30 21:02:57 följande:
    Jag funderar varför edbom fick sparken. Varför är Kreml-kopplingen så väldigt känsligt för sd? Vi ser ju det hela tiden. Jag antar att det handlar om att de vill att den sverigefientliga och putinvänliga retoriken är något sd vill ska existera i det fördolda. Av förklarliga skäl så kan de inte samröras med ryssen (på samma sätt som de på utan vill ta avstånd från vit-makt propaganda också)

"för att det skadar partiet" (fast det egentligen är saker de vill ha/står för) Varför inte ta bladet från munnen, se hur svenskarna egentligen vill rösta då? Eller är det för tidigt i planen?  "bunkern" har en plan som innefattar en manipulativ agenda i första steget naturligtvis.

Det bästa av allt, SD har helt säkert precis hela tiden vetat om detta.

Men först när det blev avslöjat som man gjorde nått, men och andra sidan har SD åkt på bjudresor till ryssland krim.
    Och även lekt valobservatörer för att legitimera putins "val".

Svar på tråden Sd:s trollfabrik