Anonym (Troll) skrev 2024-05-15 18:05:13 följande:
Trollfabriker, desinformation, konspirationsteorier, hat och fientlighet mot det etablerade liberala demokratiska samhället och både offentliga och privata samhällsinstitutioner ligger i SDs dna. Det är SDs politiska ståndpunkt och SDs politiska arv.
Att tro att SD kommer att förändras de närmaste kommande generationerna är naivt.
Jag undrar när Tidöpartierna kommer att säga att de var naiva och inte såg SDs politiska strategier komma, en strategi som varje annan motståndare och sympatisör förstod för länge sedan.
Jag undrar när sd:s väljarskara öppnar ögonen för vad sd egentligen pysslar med. Det är extremt söndrande för Sverige, av ett parti som hävdar sig vara nationalister dessutom. Riktiga nationalister värnar om sitt land, försöker lösa problem i stället för att skapa och göda problem. Kan liknas vid inhemsk terrorism.
Jag står fast vid att Kristersson inte har ett val. Om han agerar flat och undflyende så kommer sd att ta mer makt eftersom sd har kablat ut en bild av ett Sverige i ett inhemskt krig där en "stark" ledare behövs (eller i alla fall Åkesson) mer murar, mer krigsföring.