Inlägg från: Anonym (Zippo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zippo)

Sd:s trollfabrik

Anonym (P) skrev 2024-05-01 21:59:58 följande:
    Nej, jag tycker fortfarande att du ska ge dig på att förklara det..? Helt normalt inlägg, i helt normal ton ju... ?
    Anonym (P) skrev 2024-05-01 19:11:18 följande:
    Sd:s trollfabrik

Du, jag hoppas att det är tillåtet med trollfabriker, för om det vänstern har vräkit ur sig i flera år nu, inte handlar om trollfabriker så är vi jävligt illa ute.. 

Tacka fan att SD börjat göra det de med. Annars hade resten av alla er "får" nog sovit..

Du roar mig.
  • Anonym (Zippo)

Skulle för övrigt gissa att skovet med hatiska trådstarter vi ser nu tillhör trollfabriken. Är inte säker, kanske 50/50 kan vara en allmänt hatisk person. Är å andra sidan ett effektivt sätt att ragga till sd (eller något annat missnöjesparti)

• Anonym (Zippo)
    Anonym (lk) skrev 2024-05-02 08:54:50 följande:

Enda aktiva "trollfabriken" på FL är socialdemokraternas där två aktiva S:are sitter här och startar anti-SD och anti-borgerliga trådar.

Sedan är kanske inte ordet "fabrik" korrekt.

S har en internutbildning för sin medlemmar kring "såhär pratar du politik i sociala medier" med målet att medlemmen på eget initiativ ska sprida propaganda till exempel här på FL. En "digital kampanjarbetare"

Exempelvis citat S i Uppsala: När du har gått klart utbildningen blir du digital kampanjarbetare för Socialdemokraterna i Uppsala och har redskap för att arbeta med digitalt kampanjarbete.

Men det är alltså ingen "fabrik" där en chef styr produktionen utan man hoppas på medlemmarnas egna initiativ.

Det här inlägget tror jag också kommer från sd:s trollfabrik också!
  • Anonym (Zippo)
    Anonym (lk) skrev 2024-05-02 15:20:10 följande:

A Little Golden Book

//

Det finns en teori att alla diskussioner så småningom mynnar ut till att någon nämner "hitler" var du först här i tråden? Grattis! Jag antar att det här också är ett inlägg från sd:s trollfabrik. 

Genom en offermentalitet (alla kallar oss för rasister) så värvar de medlemmar, lite tyck-synd-om

• Anonym (Zippo)
    Anonym (Zippo) skrev 2024-05-02 15:31:57 följande:

Det finns en teori att alla diskussioner så småningom mynnar ut till att någon nämner "hitler" var du först här i tråden? Grattis! Jag antar att det här också är ett inlägg från sd:s trollfabrik. 

Genom en offermentalitet (alla kallar oss för rasister) så värvar de medlemmar, lite tyck-synd-om

Ja just det, det var ju du som skrev trollfabriksinlägget innan! 
  • Anonym (Zippo)
    Anonym (???) skrev 2024-05-14 19:21:11 följande:

Exakt vad är en trollfabrik? Vad är egentligen definitionen på en trollfabrik som gör att SD har dom men andra inte har dom?

Har andra politiska organisation inga avlönade medarbetare som gör sitt bästa för att sprida den organisationens världsbild på sociala medier eller har dom men är dessa av någon anledning inte troll? Eller har dom troll men sitter dessa inte i fabriker?

Det är kanske den extremt söndrande, antinationalistiska, saboterande av landet-verksamheten som sd bedriver som gör att de blir klassade som troll. Vad tror du? 

• Anonym (Zippo)
    Anonym skrev 2024-05-14 19:44:32 följande:

Jag tror inte att något partis troll sitter och skriver på Familjeliv. Det är inte rätt forum liksom.

Ska titta på Kalla Fakta framöver, kvällarna går alldeles för fort och är alldeles för soliga för att glo på TV.  Fast prognosen säger sol minst denna vecka ut... äh, programmet finns kvar. Och jag bryr mig eg inte heller.

Det trollar från alla håll och kanter, även här på forumet.Flört

Det existerar inte några troll och är ingenting att bry sig om lol
  • Anonym (Zippo)
    Anonym (Troll) skrev 2024-05-14 19:42:58 följande:
    Trollfabriker är kända sedan länge, inget är nytt med SDs trollfabriker. Det är sånt här SD, Kreml, Infowars och andra troll sysslar med. 

Troll försöker också spela ned trollande, desinformation och propaganda på det sätt du gör i ditt inlägg. 

en.m.wikipedia.org/wiki/Troll_farm
    A troll farm or troll factory is an institutionalised group of internet trolls that seeks to interfere in political opinions and decision-making.[1]

Freedom House's report showed that 30 governments worldwide (out of 65 covered by the study) paid keyboard armies to spread propaganda and attack critics.[2] According to the report, these governments use paid commentators, trolls, and bots to harass journalists and erode trust in the media. Attempts were made to influence elections in 18 of the countries covered by the study.[2]
    Javisst.
  • Anonym (Zippo)
    Anonym (A) skrev 2024-05-14 23:51:15 följande:

Var detta allt oberoende TV4 hade att komma med efter att ha lagt så mycket tid och energi?

Typ ingenting.

Så konstigt. Jag tycker det är årets nyhet. jag förstår att trollen vill nedspela det däremot. För att inte snacka om hotet reportern fick motta. Det var väl det som hände Annie Lööf och tvingade bort henne från politiken. extremt odemokratiskt.

Skulle önska att de som röstade på sd såg sitt parti med klarare ögon. 
  • Anonym (Zippo)

För att inte tala om tidöavtalets avtalsbrott. Kristersson behöver göra något.

• Anonym (Zippo)
    Anonym (M) skrev 2024-05-15 13:46:13 följande:

Regeringen är bakbunden. De behöver SD mer än SD behöver dom. Utan SD faller regeringen, de har ingen egen majoritet. 

Så Kristersson måste visa sig handlingskraftig men ändå inte reta upp Åkesson. En omöjlig uppgift. Han kommer, som du säger, att bara visa sig svag. 

Moderaterna har möjlighet att återta väljare från sd om de visar krafttag. Alternativet är att låta sd fortsätta med sin trollfabrik och det är egentligen inte ett alternativ för Sveriges demokrati. Visar inte Kristersson krafttag så går väljarna över till socialdemokraterna.

Kristersson har inget val egentligen.
  • Anonym (Zippo)
    Anonym (M) skrev 2024-05-15 14:04:35 följande:
    De tre partierna i regeringen kan inte ta regeringsmakten själva, då skulle M behöva minst 40% samt att både L och KD kommer en bra bit över spärren. I senaste valet drog de tre ihop knappt 30% tillsammans. Dvs mindre än S. 
    Han har inget val oavsett. Alternativ 1 innebär att vara flat, sd:s makt kommer då att växa så att de kan bilda regering med gissningsvis KD, alternativ 2 är att ta ett krafttag mot sd. Sd kanske kommer in på det demokratiska spåret och moderaterna vinner tillbaka röster.

Att låta sd hållas okritiserat är inget alternativ. Det är som att tillåta en form av terrorism, därför har Kristersson inget val. Vet att det är en hel del väljare som egentligen är moderater fast missnöjesröstar på socialdemokraterna för att sd är så inblandade. Han kan få tillbaka dessa väljare då. Visa vad du går för Kristersson.
  • Anonym (Zippo)
    Anonym (Troll) skrev 2024-05-15 18:05:13 följande:
    Trollfabriker, desinformation, konspirationsteorier, hat och fientlighet mot det etablerade liberala demokratiska samhället och både offentliga och privata samhällsinstitutioner ligger i SDs dna. Det är SDs politiska ståndpunkt och SDs politiska arv. 

Att tro att SD kommer att förändras de närmaste kommande generationerna är naivt.

Jag undrar när Tidöpartierna kommer att säga att de var naiva och inte såg SDs politiska strategier komma, en strategi som varje annan motståndare och sympatisör förstod för länge sedan.
    Jag undrar när sd:s väljarskara öppnar ögonen för vad sd egentligen pysslar med. Det är extremt söndrande för Sverige, av ett parti som hävdar sig vara nationalister dessutom. Riktiga nationalister värnar om sitt land, försöker lösa problem i stället för att skapa och göda problem. Kan liknas vid inhemsk terrorism.

Jag står fast vid att Kristersson inte har ett val. Om han agerar flat och undflyende så kommer sd att ta mer makt eftersom sd har kablat ut en bild av ett Sverige i ett inhemskt krig där en "stark" ledare behövs (eller i alla fall Åkesson) mer murar, mer krigsföring.
  • Anonym (Zippo)
    Kirenaj68 skrev 2024-05-16 13:58:43 följande:

Troll eller ej. Det är inte p.g.a det som folk väljer SD.....Eller andra partier för den delen.

Du underskattar manipulationen. Sd vill föreställas vara det enda partiet som kan "rädda" Sverige. Så därför skapar och göder dom konflikter.
  • Anonym (Zippo)

Hörde att en av målbilderna gör sd:s trollfabrik var allmän media. Antar att tråden som vill misstänkliggöra media är en trollfabrikstråd då.

• Anonym (Zippo)
    Anonym (Även S) skrev 2024-05-21 09:23:41 följande:

SD är ett rasistiskt parti, det tycker jag är ställt utom allt rimligt tvivel.

Alla i SD kanske inte är rasister och jag drar inte alla som röstar på SD över en och samma kam, jag avser inte att sitta och peka finger så direkt, men att SD öppet och ogenerat spelar på främlingsrädsla och rasism. MEN man går mer till angrepp på den muslimska invandringen, antagligen eftersom det går hem i stugorna på ett annat sätt än att spela på den hos 99% av den svenska befolkningen ganska impopulära antisemitismen.. 

Delar av SD är också öppet israelvänlig!

Oppositionen av samma skäl försöker hela tiden klistra en naziststämpel på partiet eftersom man tänker att det rimligen tar skruv på ett annat sätt.

S har problem med antisemitiska strömningar i partiet. 

Sd:s trollkonton publicerade som bekant en hel del vit-makt propaganda. Det blir så konstigt att försöka få sd att framstå som det minst rasistiska partiet då deras bakgrund är som bekant nazistisk.
  • Anonym (Zippo)
    KillBill skrev 2024-05-23 19:27:17 följande:

Nu är SDs trollfabrik igång igen. Den här gången försöker man värva väljare med AI genererade blondiner. 

Allvarlig fråga till M, KD och L väljare. Varför accepterar ni att era partier samarbetar med ett parti som håller på med sådan skit?

Det här är ju pinsamt.
  • Anonym (Zippo)
    Anonym (Yrsa) skrev 2024-05-28 16:05:16 följande:

SD går stärkta ur fake news sörjan.

Sveriges näst största parti! 

Det här kommer att leda till Sveriges undergång. Varför skulle någon vilja ha ett parti som endast gnäller/ polarisering och slår split hos svenskarna? Det är inte bara invandrare de riktar in sig på. Vad som helst som kan identifieras som en grupp att ställa sig mot. Sd är inte intresserade av att ena och lösa problem. Så får dom ju inte röster. Genom att ständigt skapa/ göda ett missnöje så får dom röster, "vilket drev ska vi initiera nu? Varför tycker vi den där är en sopa?"

kommer ihåg en budget de presenterade för några år sen. Inga siffror gick ihop, deras förklaring vara att "allt löser sig när vi skickat ut alla invandrare." 
  • Anonym (Zippo)
    KillBill skrev 2024-05-30 08:52:47 följande:
    Det är helt sanslöst att Statsminister Ulf Kristersson vägrar agera mot Putin-trollen i regeringsunderlaget:

En av medarbetarna på SD:s kommunikationsavdelning har tidigare hyllat Putin och beskyllt Nato för Rysslands invasion av Ukraina, skriver Expressen.

DN kan berätta att på VK, en rysk version av Facebook, är mannen vän med en person som enligt Säpo har haft kontakt med rysk underrättelsetjänst.

www.dn.se/sverige/sd-tar-medarbetare-ur-tjanst-hyllade-putin/
    Jag funderar varför edbom fick sparken. Varför är Kreml-kopplingen så väldigt känsligt för sd? Vi ser ju det hela tiden. Jag antar att det handlar om att de vill att den sverigefientliga och putinvänliga retoriken är något sd vill ska existera i det fördolda. Av förklarliga skäl så kan de inte samröras med ryssen (på samma sätt som de på utan vill ta avstånd från vit-makt propaganda också)

"för att det skadar partiet" (fast det egentligen är saker de vill ha/står för) Varför inte ta bladet från munnen, se hur svenskarna egentligen vill rösta då? Eller är det för tidigt i planen?  "bunkern" har en plan som innefattar en manipulativ agenda i första steget naturligtvis.
  • Anonym (Zippo)
    Challenger skrev 2024-06-10 22:59:11 följande:
    Återigen - de är ingen konspiration att det är en jävla massa skit som lämnar Sveavägen 68. Det har varit känt i åratal.

www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-avslojar-s-medarbetare-utreds-for-misstankt-trollkonto

Det här är sex år gammalt, men "alla" vet att det pågått långt innan det. 
    Så vit-makt propagandan, nassepropagandan och putinpropagandan är något alla som röstar på sd känner till? Haha!! Du får det inte att låta bättre precis!
Svar på tråden Sd:s trollfabrik