Padirac skrev 2024-05-28 21:11:52 följande:
Det du pratar om som 'folket i stort' är det mer än dina subjektiva upplevelser och bedömningar?
Vad vill du ge till SDs trollarme? Vilken mm eller km vill du ge dem?
Vilken fintolkning har du för rasism, nazism, hat och hotkampanjer som förvaras av SD partiledare som kastar anklagelser mot de som uppmärksammar 'folket i stort' om SDs bruna skit?
Har du någonting annat än förakt eller beundran för SDs trollarmes betalda arbete som ledde till att mord planerades på en partiledare som inte delade SDs politiska grunder?
Att tro att polariseringen är någonting som inte kommer direkt från SDs chefsideolog och kommunikationschef utan att 'folk i stort' har en polariserad syn på 'det onda laget'.. vad för gott ser du i SDs rasism, nazism, hat och hotkampanjer?
Du förstår uppenbarligen inte vad du bemöter men har tydligen massor att skriva och insinuera om det.
Jag skrev inledande:
Sedan är det väl upp till var och en att bedöma trovärdigheten hos avsändaren men i allmänhet tror jag inte många kommer att gräva efter några nyanser i allmänhet.
Du ser inte hur det här är en prognos - hur jag tror att folk hanterar aktuellt ämne - utan behöver, även efter närmare förklaring, faktiskt fråga?
Det du pratar om som 'folket i stort' är det mer än dina subjektiva upplevelser och bedömningar?
Nej, givetvis är det enbart mina egna iakttagelser och subjektiva bedömningar om 'folket i stort' som jag uttrycker - hur jag alltså tror att 'folket i stort' hanterar ämnet (på var sin polariserad sida av S och SD).
Vad vill du ge till SDs trollarme? Vilken mm eller km vill du ge dem?
Vilken fintolkning har du för rasism, nazism, hat och hotkampanjer som förvaras av SD partiledare som kastar anklagelser mot de som uppmärksammar 'folket i stort' om SDs bruna skit?
Eh? Jag beskrev hur det ena och det andra var mindre förekommande i detta politiska klimat. Varför jag skulle efterfråga saker och för enbart ena parten är en gåta som du får lösa själv - inte minst varför du tar de mest bisarra exemplen att på något vis ha överseende med.
Det är fan illa om du går runt och tror att folk skulle vara ens hälften så knäppa som du gör dem till.
Ärligt talat så personifierar du exakt vad jag menar och ser bland 'folk i stort'.
Har du någonting annat än förakt eller beundran för SDs trollarmes betalda arbete som ledde till att mord planerades på en partiledare som inte delade SDs politiska grunder?
På tal om vad? Brukar jag beundra mordlysten hets? Jag föraktar sådant vad det än må vara för kortslutning som motiverade dig att fråga.
Att tro att polariseringen är någonting som inte kommer direkt från SDs chefsideolog och kommunikationschef utan att 'folk i stort' har en polariserad syn på 'det onda laget'.. vad för gott ser du i SDs rasism, nazism, hat och hotkampanjer?
Eh? Ja, visst skapar bland annat SDs propaganda polariseringen som jag ser bland 'folk i stort'.
Hur partier i övrigt polariserar 'folk i stort' är du själv ett klockrent exempel på - vars propaganda har kultiverat din uppfattning av folk/mig, hur du bemöter folk/mig, som får de mest bisarra frågorna att kännas helt relevanta när du skriver till folk/mig och så vidare. Har du tillräckligt med självinsikt för att förstå det?
Aja, det är väl meningslöst att skriva något mer på det här inlägget.