Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Sd:s trollfabrik

Challenger skrev 2024-05-19 22:19:58 följande:
    Jag kan bara hålla med. Det har på något vis blivit på modet att kalla de som har avvikande åsikter för troll. 
    Panik på trollfabriken?

Identitetskris på trollfabriken?

Det finns gott om folk som delar SDs och nazisternas och fascisternas åsikter om samhällert och om människro som de ser som de andra, om de delar etnicitet och inte delar deras värderingar och åsikter kallar de kommunister, marxister, vänsterliberala - allt är nazzarnas omskrivning för judar och de de anser vara förrädare.
  • Padirac
    Challenger skrev 2024-05-19 22:44:35 följande:
    Vilka är "nazzarna"? De som vill ha lägre invandring, bibehållen välfärd, lägre skatter? De som är bekymrade över den skenande brottsligheten och otryggheten som breder ut sig i samhället? 
    Varför tror du att var fjärde röstberättigad person väljer att lägga sin röst på ett parti som SD? 
    Det var var 5e väljare som röstade på SD.

Inflation på trollfabriken kanske får siffrorna att öka över tid?

Det finns många som röstar på SD av andra skäl än att de sympatiserar med SDs nazistiska och fascistiska bakgrund och fortfarande delade värdegrund.

Det finns månag som rödatr på SD trots att de vet att SD driver trollfabriker med hot at hatkampanjer och konspiratrionsteorier - en del av dem kan inte hanterde dubbelheten så de försvarar det de vet är falska och osanna uppgifter.

Nazzar är ett nedsättande ord för nazister - du vet sånna som bla håller på med konspirationsteorier om kommunister, marxister och vänsterliberala ... det är en överrepresentation av just nazzar blad SDs företrädare och sympatisörer.

En del här på FL publicerar deras material, bilder och åsikter 

Du könner säkert igen dem när du ser dem

Ellwr vet du inte vad nazism är?
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-05-28 17:48:54 följande:
    Visst finns det skillnader men frågan är om folk i allmänhet orkar ta reda på dessa och nyanserna som skiljer fallen åt. Skulle inte kalla vårt politiska klimat för särskilt rationellt just nu... folk vill mest kunna kasta paj på varandra. Polariseringen är extrem och har första parkett, iallafall när jag tittar mig omkring.

Ja, herr Åkesson (SD) förlorade en hel del förtroende tack vare granskningen. Vi får väl se om det håller i sig och även påverkar opinionen.

I den här värmen så kämpar jag så gott det går! 😅
    Det där är en förenkling som SDs trollande personal och oavlönade trådskrivare som gått på eller inte gått på SDs propaganda gärna skriver för att göra SD och alla andra till lika goda kålsupare.

Det är inte sant att alla partier och att alla väljare är lika goda kålsupare 

Däremot sprids nu i dina inlägg SDs förminskning av sin propaganda och hat och hotretorik igen. Det slår aldrig fel. 
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-05-28 20:34:50 följande:
    Padirac skrev 2024-05-28 19:38:37 följande:
    Det där är en förenkling som SDs trollande personal och oavlönade trådskrivare som gått på eller inte gått på SDs propaganda gärna skriver för att göra SD och alla andra till lika goda kålsupare.

Det är inte sant att alla partier och att alla väljare är lika goda kålsupare 

Däremot sprids nu i dina inlägg SDs förminskning av sin propaganda och hat och hotretorik igen. Det slår aldrig fel. 
    Nu skrev jag dock att både skillnader och nyanser finns emellan fallen - men att det förmodligen inte bekommer gemene man att gräva i/ta reda på ordentligt/analysera vidare djupt.

Hur ni får det till att jag förenklar och förminskar någonting är en gåta vars ena ben behöver stå i att jag representerar "folk i allmänhet" (alltså i stort) för att iallafall reflektera texten jag som skrev, om än fel.

Hur lyckades ni tolka det så skevt båda två? Jag skriver alltså att det finns en risk för att gemene man/folk i allmänhet ser förbi/missar aktuella skillnader och nyanser - det vill säga 'förenklar' och av anledningarna som jag tog upp:

Skulle inte kalla vårt politiska klimat för särskilt rationellt just nu... folk vill mest kunna kasta paj på varandra. Polariseringen är extrem och har första parkett, iallafall när jag tittar mig omkring.

Det behöver dock inte vara en fråga om medveten förenkling eller för den delen förminskning. Det generella intresset att nyansera andra sidan, ge dem tid eller försöka se skillnader till andra sidans fördel är helt enkelt extremt låg just nu... ungefär vad ni själva ger prov på här, ironiskt nog.

När ni jobbar stenhårt på att misstolka mitt inlägg så det faller in i sedvanlig "Digestive är alltid fångad eller springer medveten längsmed SDs narrativ"-vinkel så se er själva som en måttstock för hur mycket även andra sidan anstränger sig/inte anstränger sig för 'er' skull.

När polariseringen är för extrem så är bara pajkastning det enda intressanta. Hur. Varför. När. Pajkastning kan uppstå - mot 'det onda laget' - överskuggar mer eller mindre allt just nu.

Att någon skulle stanna upp, ge tid, fintolka eller på något vis ge efter en millimeter till andra sidans potentiella favör... är helt uteslutet i detta politiska klimatet.

Att se på det hela ur sådana perspektiv är dock inte - givetvis inte - att "förenkla" eller att "förminska" någonting - då har man gravt missförstått vad jag skrev, medvetet eller ej.

Jag har gärna med mina tankar om folket i stort och om det politiska klimatet i mina analyser. Man blir oftast mindre förvånad över utfallen så.
    Det du pratar om som 'folket i stort' är det mer än dina subjektiva upplevelser och bedömningar?

Vad vill du ge till SDs trollarme? Vilken mm eller km vill du ge dem?

Vilken fintolkning har du för rasism, nazism, hat och hotkampanjer som förvaras av SD partiledare som kastar anklagelser mot de som uppmärksammar 'folket i stort' om SDs bruna skit?

Har du någonting annat än förakt eller beundran för SDs trollarmes betalda arbete som ledde till att mord planerades på en partiledare som inte delade SDs politiska grunder?

Att tro att polariseringen är någonting som inte kommer direkt från SDs chefsideolog och kommunikationschef utan att 'folk i stort' har en polariserad syn på 'det onda laget'.. vad för gott ser du i SDs rasism, nazism, hat och hotkampanjer?
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-05-28 23:09:18 följande:
    Du förstår uppenbarligen inte vad du bemöter men har tydligen massor att skriva och insinuera om det.

Jag skrev inledande:

Sedan är det väl upp till var och en att bedöma trovärdigheten hos avsändaren men i allmänhet tror jag inte många kommer att gräva efter några nyanser i allmänhet.

Du ser inte hur det här är en prognos - hur jag tror att folk hanterar aktuellt ämne - utan behöver, även efter närmare förklaring, faktiskt fråga?

Det du pratar om som 'folket i stort' är det mer än dina subjektiva upplevelser och bedömningar?

Nej, givetvis är det enbart mina egna iakttagelser och subjektiva bedömningar om 'folket i stort' som jag uttrycker - hur jag alltså tror att 'folket i stort' hanterar ämnet (på var sin polariserad sida av S och SD).

Vad vill du ge till SDs trollarme? Vilken mm eller km vill du ge dem?

Vilken fintolkning har du för rasism, nazism, hat och hotkampanjer som förvaras av SD partiledare som kastar anklagelser mot de som uppmärksammar 'folket i stort' om SDs bruna skit?

Eh? Jag beskrev hur det ena och det andra var mindre förekommande i detta politiska klimat. Varför jag skulle efterfråga saker och för enbart ena parten är en gåta som du får lösa själv - inte minst varför du tar de mest bisarra exemplen att på något vis ha överseende med.

Det är fan illa om du går runt och tror att folk skulle vara ens hälften så knäppa som du gör dem till.

Ärligt talat så personifierar du exakt vad jag menar och ser bland 'folk i stort'.

Har du någonting annat än förakt eller beundran för SDs trollarmes betalda arbete som ledde till att mord planerades på en partiledare som inte delade SDs politiska grunder?

På tal om vad? Brukar jag beundra mordlysten hets? Jag föraktar sådant vad det än må vara för kortslutning som motiverade dig att fråga.

Att tro att polariseringen är någonting som inte kommer direkt från SDs chefsideolog och kommunikationschef utan att 'folk i stort' har en polariserad syn på 'det onda laget'.. vad för gott ser du i SDs rasism, nazism, hat och hotkampanjer?

Eh? Ja, visst skapar bland annat SDs propaganda polariseringen som jag ser bland 'folk i stort'. 

Hur partier i övrigt polariserar 'folk i stort' är du själv ett klockrent exempel på - vars propaganda har kultiverat din uppfattning av folk/mig, hur du bemöter folk/mig, som får de mest bisarra frågorna att kännas helt relevanta när du skriver till folk/mig och så vidare. Har du tillräckligt med självinsikt för att förstå det?

Aja, det är väl meningslöst att skriva något mer på det här inlägget.
    De menar att min kritik mot att SDs dynga sprids oreflekterat eller medvetet beror på att andra partiers propaganda polariserar folk?

Ja, det är att sprida SDs narrativ och påståenden om andra partier! Att förminska och likställa brun propaganda , rasism, nazism, fascism, hat och hotkampanjer med att föra fram kritik mot att det sprids brun propaganda är just det SDs apologeter gör för att normalisera ett brunt parti. 

Gör inte du i inlägg efter inlägg just detta?
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-05-29 08:22:34 följande:
    Nej, jag menar att brunsmetning polariserar folk. Du kritiserar inte sådant på rimliga grunder vilket redan syns.

Vad SD påstår om andra partier är ovidkommande. Du är alltså åter igen inne på att SD är en patenterad urkund och för allt som partiet uttrycker. Resonemanget är dock lika trasigt idag som det var igår och alla andra dagar i övrigt.

Det vill säga om du nu försöker pricka in rätt dag som det här resonemanget skulle vara rimligt så är försöken meningslösa.

Det är bara skoj att se den enformiga slutsatsen om andra som du kommer fram till med denna spektakulära hjärngympa, inlägg efter inlägg.
    Finns det några andra än SDs försvarare som gnäller över att tydliggörandet att SD sysslar med rasism, nazism, hat och hotkampanjer är att likställa med brunsmetande och att brunsmetandet är polariserande?

Var det inte precis det du gjorde nyss?

I själva verket är det SDs bruna propaganda som är polariserande. 

Du försvarar igen SDs narrativ och gör dom SDs apologeter, lägger skulden för SDs polarisering på de som inte kysser Åkessons bruna ...
  • Padirac
    Hysteri skrev 2024-05-29 12:24:34 följande:
    =Det är brunt när folk inte tycker som mig WAAAAAAAAAAAAAAAAA WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Skit dåligt och brunt med demokratin

SDs fotfolk alltså 
  • Padirac
    Hysteri skrev 2024-05-29 12:35:25 följande:
    Vänsterextremisten blev upprörd 😂😂😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    Symbol för att vara upprörd = för SDs fofolk alltså

Inte konstigt att SD inte kan skilja humor och ironi från hat och hotkampanjer 

• Padirac
    Digestive skrev 2024-06-01 15:38:58 följande:
    Som sagt så är 'folk i stort' lika noga med att förstå skillnader och nyanser mellan fallet SD och fallet Ss som du är noga med att förstå texter i allmänhet.

Därmed blir båda fallen aktuella i samhällsdebatten - folk orkar/klarar inte av att analysera saken bättre - precis som du och Padirac inte orkar/klarar av att analysera texter bättre.

Det som du i praktiken ojar dig över är att dina och Padiracs motsvarigheter återfinns på den andra planhalvan.
    Jag ojar mig mest över att du sprider SDs narrativ. 

Är det alltså ett erkännande från din sida att du är den jag påstår att dina inlägg ger sken av?

Haha

Folk i allmänhet -men inte de som köpt SDs narrativ - begriper mycket väl att det är mer än nyanser som skiljer mellan SD och övriga partier. Jag tror att du köpt och svalt SDs tuggben utan att ifrågasätta vad du har fått med dig hem i fråga om eliten, den lurade befolkningen, valboskap och annat som SD vill få sina följare och försvarare att tro.
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-06-01 17:48:51 följande:
    Att SDs trollfabriker inte är jämförbara med Ss mediakonton är alltså ett SD-narrativ, enligt dig.

Hur menar du då att de är jämförbara?

Jag skriver skillnader OCH nyanser vilket på svenska betyder att BÅDE skillnader och nyanser finns. 🤡
    klyban skrev 2024-06-01 16:28:08 följande:

Jo, jag förstår skillnaden mellan hemligt och en tidskrift som berättar vem dom är.
    Gör du?

Ja, det gör jag. Det är därför jag ordagrant tar upp den skillnaden:

AIP kunde ha varit tydligare i sina konton om att de ägs av S men det går inte att jämföra med SDs helt anonyma konton.

Ni har inte funderat på att lära er språket? 🤡
    Que?

"Folk i allmänhet -men inte de som köpt SDs narrativ - begriper mycket väl att det är mer än nyanser som skiljer mellan SD och övriga partier. "

Vad skriver du?   vad skillnader betyder torde vara mer än uppenbart även för den som inte känner till begreppet däremellan. men vad menar du med att det finns nyanser i fråga om jämförbarhet eller ojämförbarhet i fråga om trollfabriken och S kommunikation på nätet?

SDs och SDs apologeter vill påstpår och påstår om och om igen att SDs trollfabriks desinformation, hat och hotkampanjer inte är värre än S politiska opinionsbildning online och på gator och torg, snarare tvärt om .

... vad menar du att '
    folk i stort' har för förståelse för vad SDs trollfabrik håller på med och vad som skiljer dem från andra politiska partiers opinionsbildning?   

Tycker du att SDs trollfabrik är att jämföra med AIP?

vilka är dessa 'folk i stort' du refererar till - är du en del av dem eller är det från en 'upplyst' hästuppstigen postion du tittar på dessa 'folk i stort'?

Har du själv en annan syn på SDs trollfabrik och Ss politiska opinionsarbete än dessa 'folk i stort'?

• Padirac
    Digestive skrev 2024-06-01 18:33:14 följande:
    Skalade bort allt som var tillintetsägande för att komma åt pudelns kärna.

Med 'folk i stort' eller 'folk i allmänhet' menar jag alltså inte någon specifik grupp.

Dessa uttryck pekar nämligen ut en bred och brokig massa utan någon tydlig definition.

Bland dessa 'folk i stort' eller 'folk i allmänhet' så tillhör jag den delen som menar att fallet SD och fallet S inte är jämförbara, att både skillnader och nyanser skiljer dem åt.

Du förstår det här genom att läsa det som jag skriver:

AIP kunde ha varit tydligare i sina konton om att de ägs av S men det går inte att jämföra med SDs helt anonyma konton.

Eller här:

Tycker att skillnaderna iallafall framkommer i artikel eller då får chansen att framkomma.

Eller här:

Visst finns det skillnader men frågan är om folk i allmänhet orkar ta reda på dessa och nyanserna som skiljer fallen åt.

Eller här:

Nu skrev jag dock att både skillnader och nyanser finns emellan fallen - men att det förmodligen inte bekommer gemene man att gräva i/ta reda på ordentligt/analysera vidare djupt.

Med flera exempel...

Är det så att du förstår språket annorlunda beroende på vem som använder det? 🤡
    OK - vi är överens om att SDs trollfabrik och sätten de arbetar på och vad de sprider skiljer sig från andra partiers politiska opinionsbildning. Ok?

Menar du att 'folk i stort' har samma uppfattning som du i den frågan eller att de ser det på samma sätt som SDs försvarare och följare? 
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-06-01 19:31:41 följande:
    Du har precis läst flertalet markerade meningar som bekräftar att så är fallet samt en inledande mening i samma anda:

Bland dessa 'folk i stort' eller 'folk i allmänhet' så tillhör jag den delen som menar att fallet SD och fallet S inte är jämförbara, att både skillnader och nyanser skiljer dem åt.

Det som jag försökte förmedla var inte att 'folk i stort' eller 'folk i allmänhet' har den ena eller den andra synen på fallen i fråga - utan att 'folk i stort' eller 'folk i allmänhet' inte bryr sig om djupare analyser i ett gravt polariserad klimat.

I ett gravt politiskt polariserat klimat så fungerar nämligen 'folk i stort' och 'folk i allmänhet' lika rationellt som du och klyban ger exempel på här och i realtid.

Jag ska dock vara empatisk och formulera mig på ett sätt som du har förutsättningar att förstå:

OK - vi är överens om att SDs trollfabrik och sätten de arbetar på och vad de sprider skiljer sig från andra partiers politiska opinionsbildning. Ok?

Ja.
    Så 'folk i stort' är mycket klara i sin syn på att SDs trollfabrik inte liknar något av vad de andra partierna gör i fråga om politisk opinionsbildning? 

Eller vad menar du den djupare analysen av SDs trollande säger, enligt din mening?

Vilken är 'folk i stort's grunda analys? 

Vad är rationellt och inte rationellt i fråga om SDs trollfabrik och 'folk i stort's då?
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-06-01 22:21:17 följande:
    I princip allt framkommer redan i inlägget som du svarar på. Låt mig demonstrera och ledsaga dig:

1ab. Jag skrev:

Tillhör jag den delen som beskrivs ovan så finns det givetvis en annan del som inte beskrivs ovan (det vill säga den delen som tycker att SDs trollfabrik är jämförbar med "övriga partiers politiska opinionsbildning").

Med andra ord så skriver jag att 'folk i stort' är kluvna i sin syn men i vanlig ordning så tycks du ha fått för dig motsatsen.

Din fråga skvallrar om din analytiska kompetens.

2. Jag skrev:

Det som jag försökte förmedla var inte att 'folk i stort' eller 'folk i allmänhet' har den ena eller den andra synen på fallen i fråga - utan att 'folk i stort' eller 'folk i allmänhet' inte bryr sig om djupare analyser i ett gravt polariserad klimat.

Kan du tänka dig att en mening som inleds "det jag försökte förmedla" berörande 'folk i stort' också förmedlar hur jag tänker om 'folk i stort'?

Och hade du läst och förstått det här - alltså andra stycket i inlägget som du precis har svarat på - så hade du inte heller ställt de första frågorna.

3. Det räcker alltså med att tänka efter om jag beskriver mig själv som mindre rationell eller inte och du har svaret på din fråga.

Tänker du inte så långt eller tvivlar du på mitt ego, Padirac? 😁

Aja, den delen av 'folket i stort' som har min hållning - att det finns både skillnader och nyanser som skiljer fallen från varandra - är givetvis den rationella delen. Med det sagt så finns det givetvis folk som tycker likadant men som inte gör det av rationella skäl (det vill säga 'medlöpare').

Mina frågor är för att du ska förmå dig att skriva ut i klartext vad du faktiskt menar, för att du ska utveckla dina påståenden och premisser som många gånger är otydliga och tveksamma.

Till exempel:

Du menar att 'folk i stort/folk i allmänhet' inte är den grupp du tillhör och att de inte bryr sig om djupare analyser och anser att SDs trollfabriks konspirationsteorier, desinformation , hat och hotkampanjer är att likna vid andra partiers politiska opinionsbildning.

Det är möjligt att det är så i de kretsar du rör dig, men jag skulle säga att det är tvärt om i de kretsar jag rör mig. det är ett fåtal procent som kan liknas vid det du kallar 'folk i stort/folk i allmänhet'. Resten slår dig för pannan av förundran över hur detta fåtal medvetet eller ännu värre omedvetet inte ser SD för vad de är och vad de gör, att SD lever på polarisering och nyttiga idioter som saknar bildning och det du kallar analytisk kompetens.

Ja.
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-06-02 02:38:57 följande:
    Nu blandar du äpplen och päron men det är väl helt enkelt för svårt för dig det här. 🙂

Man ska dock inte förvånas då du trodde att jag likställde fallen med varandra även efter att ha postat sådant här:

AIP kunde ha varit tydligare i sina konton om att de ägs av S men det går inte att jämföra med SDs helt anonyma konton.

Tycker att skillnaderna iallafall framkommer i artikel eller då får chansen att framkomma.

Visst finns det skillnader men frågan är om folk i allmänhet orkar ta reda på dessa och nyanserna som skiljer fallen åt.

Nu skrev jag dock att både skillnader och nyanser finns emellan fallen - men att det förmodligen inte bekommer gemene man att gräva i/ta reda på ordentligt/analysera vidare djupt.

När redan sådant är "otydligt" och "tveksamt" för dig så är inte min uppgift berörande "klarspråk" särskilt enkelt. 😅

Tyvärr så är det här med "klarspråk" även relaterat till vad en mottagaren klarar av att förstå - även om du naturligtvis anser att jag kunde ha varit lite tydligare, exempelvis ovan.

Aja, man ska inte begära för mycket av radikala brunsmetare men inte heller tänker jag bemöda mig med "klarspråk" som om jag vore på en förskola.
    Du missade poängen, 'folk i stort/ folk i allmänhet' kan enkelt -  till skillnad från SDs bruna skara - utan djupare 'analyser' se att SDs trollfabriks konspirationsteorier, desinformation , hat och hotkampanjer inte är att likna vid andra partiers politiska opinionsbildning.

De pseudo-analyser som lika de som finns i de här i trådarna dom försöker likställa eller påstå att det bara finns mindre skillnader (nyanser) skakas det på huvudet åt. 

Framåt småtimmarna kryper visst försvaret för SD fram igen med påståenden om brunsmetning i replik på mitt påstående att SDs bruna propaganda är mer än uppenbar och uppfattas som någonting helt annat än politiskt opinionsarbete av  'folk i stort'

Är det Strangelove'ska reflexer mitt i natten?

images.app.goo.gl/tSNiUaessmFzUB8t8
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-06-02 19:24:17 följande:
    Att du envisas med med egna definitioner om 'folk i stort/allmänhet' än urkunden i sammanhanget (alltså jag) betyder inte att jag har missat någon poäng - de som du skriver om återfinns i ett av lägren som jag hänvisar till. Du blandar ihop utfall och process.

Hur har du för övrigt tänkt dig förstå vad jag skriver och menar genom att använda missvisande definitioner?

Du verkar inte vara uppriktig i ditt ärende och som du påstår dig ha: "[...] förmå dig att skriva ut i klartext vad du faktiskt menar, för att du ska utveckla dina påståenden och premisser.".

Övrigt kan förtjäna sin egen avdelning:

De pseudo-analyser som lika de som finns i de här i trådarna dom försöker likställa eller påstå att det bara finns mindre skillnader (nyanser) skakas det på huvudet åt.

Framåt småtimmarna kryper visst försvaret för SD fram igen med påståenden om brunsmetning i replik på mitt påstående att SDs bruna propaganda är mer än uppenbar och uppfattas som någonting helt annat än politiskt opinionsarbete av  'folk i stort'

Är inte motiverad till att förstå det första stycket överhuvudtaget men jag skriver att det finns både skillnader och nyanser som skiljer fallen åt. Du ser det i de markerade citaten som har postats till dig upprepade gånger.

Apropå min "replik" så var det knappast någonting som berörde ditt tidigare inlägg. Resultatet av kognitiv dissonans motiverar inte direkt några repliker:

Du menar att 'folk i stort/folk i allmänhet' inte är den grupp du tillhör och att de inte bryr sig om djupare analyser och anser att SDs trollfabriks konspirationsteorier, desinformation , hat och hotkampanjer är att likna vid andra partiers politiska opinionsbildning.

Det är möjligt att det är så i de kretsar du rör dig, men jag skulle säga att det är tvärt om i de kretsar jag rör mig.

I de kretsar som jag möjligtvis rör mig i så finns det alltså ingen grupp som jag tillhör? Efter blott ett stycke/en enda mening så slutar din tanke att vara koherent med sitt ursprung.

Jag har ingen anledning att bry mig om vare sig dina "repliker" eller brunsmetningar då de förs fram av någon som är ovän med sina egna tankar. Allt som du har fört fram hitintills har varit rent slarv och som följs upp med inkoherent nonsens.
    Ehhh.. i de kretsar du rör dig uppfattar jag att du påstår att 'folk i allmänhet/folk i stort' inte bryr sig om djupare analyser och anser att SDs trollfabriks konspirationsteorier, desinformation , hat och hotkampanjer är att likna vid andra partiers politiska opinionsbildning. Rätt eller fel?

I de kretsar jag rör mig uppfattar jag att 'folk i allmänhet/folk i stort' FAKTISKT bryr sig om djupare analyser och anser att SDs trollfabriks konspirationsteorier, desinformation , hat och hotkampanjer INTE är att likna vid andra partiers politiska opinionsbildning.

Om du eller jag är lika de kretsar vi rör oss i är en annan fråga som jag förstår människan och dess varande. Du verkar vilja påstå att det på något sätt förhåller sig annorlunda. Oklart hur och vad du far efter och vilka binära tankemodeller du eventuellt använder för att beskriva 'folk i stort' och dig själv och er relation och får denna öppna fråga att uppfattas som inkoherent,

Igen. Anklagelser över att bli brunsmetad måste vara det vanligaste tillsammans med att anklaga orättvisor i världen på vänsterliberala och progressiva.
  • Padirac
    nattuw skrev 2024-06-11 23:35:29 följande:
    Yttrandefrihet blir inte odemokratiskt bara för att den
    som yttrar sig är anonym.
    Yttrandefrihet kan bara blandas ihop med trollfabriker av de som inte begriper eller accepterar det öppna demokratiska samhället vi har nu.

SDs trollfabriker har kommits på med att systemantiskt sprida hat och hotkampanjer - anonymt.

Tidigare har SDs troll på sociala medier försökt skapa en storm av anklagelser om valfusk och partiet har med det försökt påstå att det finns många som misstror valet och därför behöver valresultatet misstros och granskas 

Dess anomyma fria yttringar har inget demokratiskt i sig. Det är lögner, försök till manipulation och bedrägerier.  Som SD och SDs trollfabriker står för.

Från tidningen dagens samhälle som ägs av DI-gruppen.

www.dagenssamhalle.se/styrning-och-beslut/demokrati/expert-om-trollfabriker-demokratin-gar-under/

"Trollfabriker som metod för att påverka en opinion är både effektivt och skadligt för det offentliga samtalet, enligt Åsa Wikforss, professor i teoretisk filosofi.

...
    Forskning visar att metoden att skicka ut information från en mängd olika konton på sociala medier utan att avslöja vem som är den egentliga avsändaren visat sig vara väldigt effektiv, förklarar Åsa Wikforss.

? När samma budskap pumpas ut väldigt mycket så har vi en tendens att tro på det. Och om vi tror att budskapet kommer från olika, oberoende källor är vi också mer benägna att acceptera det. Trollfabriker utnyttjar denna upprepningseffekt med stor framgång, säger hon.

? Det är ett sätt att ge ett intryck av en allmän opinion i de här frågorna, men som egentligen inte finns, och därmed skapas en allmän opinion. Och det är ju en manipulation av det demokratiska samtalet, och en manipulation av väljarpreferenser.
    Metoden att sprida humorinlägg via vad som verkar vara politiska satirkonton fyller flera funktioner, enligt Wikforss. Dels som underhållning, som kan locka ung publik.

? Det är också ett sätt att föra ut sitt budskap på ett lite oklart sätt utan att behöva ta ansvar för det. Om man kritiseras för ett otrevligt budskap kan man säga att det bara är satir eller ett skämt. Har du ingen humor? Resultatet blir att man får ut sitt budskap utan att behöva ta ansvar för det, oklarheten är en del av propagandan.

Genom att använda retorik fylld av hat och att utmåla de politiska motståndarna som fiender syftar man också till att splittra samhället, säger Åsa Wikforss.

? Effekten blir att människor blir arga på varandra och att det blir svårare att argumentera sakligt och komma överens. På sikt kan splittringen medföra att demokratin går under, säger hon."

• Padirac
    Anonym (Göran.) skrev 2024-06-30 22:36:54 följande:

Numera har jag blivit helt ointresserad av politik. Dagens partiledare och deras lilla svans är totalt skrupellösa och tyvärr så okunniga att de skadar Sverige. 

jag tycker de är idiotier som inget kan inget förstår. 

sveriges utveckling de senaste 30 åren är en katastrof. 

det andra har byggt upp förvaltas inte särskilt bra. 

Det är fortfarande enbart en partiledare som har inrättat och kontrollerar en trollfabrik för att skada Sverige.
  • Padirac
    nattuw skrev 2024-07-07 17:48:01 följande:
    Vill du begränsa yttrandefriheten så att yttrandefriheten inte inbegriper alla?
    Yttrandefrihet är villkorad enligt lag. Hot och hets mot folkgrupp är inte tillåtet.

Du vet säkert vad SDs troll och trollfabriker håller på med...
    Eller vet du inte det? Eller är det då att du delar de värderingar SDs troll och trollfabriker har och använder för att sprida hat och hotkampanjer, fascism och nazism?Kräks
    Padirac skrev 2024-06-29 14:30:45 följande:
    Yttrandefrihet kan bara blandas ihop med trollfabriker av de som inte begriper eller accepterar det öppna demokratiska samhället vi har nu.

SDs trollfabriker har kommits på med att systemantiskt sprida hat och hotkampanjer - anonymt.

Tidigare har SDs troll på sociala medier försökt skapa en storm av anklagelser om valfusk och partiet har med det försökt påstå att det finns många som misstror valet och därför behöver valresultatet misstros och granskas 

Dess anomyma fria yttringar har inget demokratiskt i sig. Det är lögner, försök till manipulation och bedrägerier.  Som SD och SDs trollfabriker står för.

Från tidningen dagens samhälle som ägs av DI-gruppen.

www.dagenssamhalle.se/styrning-och-beslut/demokrati/expert-om-trollfabriker-demokratin-gar-under/

"Trollfabriker som metod för att påverka en opinion är både effektivt och skadligt för det offentliga samtalet, enligt Åsa Wikforss, professor i teoretisk filosofi.

...
    Forskning visar att metoden att skicka ut information från en mängd olika konton på sociala medier utan att avslöja vem som är den egentliga avsändaren visat sig vara väldigt effektiv, förklarar Åsa Wikforss.

? När samma budskap pumpas ut väldigt mycket så har vi en tendens att tro på det. Och om vi tror att budskapet kommer från olika, oberoende källor är vi också mer benägna att acceptera det. Trollfabriker utnyttjar denna upprepningseffekt med stor framgång, säger hon.

? Det är ett sätt att ge ett intryck av en allmän opinion i de här frågorna, men som egentligen inte finns, och därmed skapas en allmän opinion. Och det är ju en manipulation av det demokratiska samtalet, och en manipulation av väljarpreferenser.
    Metoden att sprida humorinlägg via vad som verkar vara politiska satirkonton fyller flera funktioner, enligt Wikforss. Dels som underhållning, som kan locka ung publik.

? Det är också ett sätt att föra ut sitt budskap på ett lite oklart sätt utan att behöva ta ansvar för det. Om man kritiseras för ett otrevligt budskap kan man säga att det bara är satir eller ett skämt. Har du ingen humor? Resultatet blir att man får ut sitt budskap utan att behöva ta ansvar för det, oklarheten är en del av propagandan.

Genom att använda retorik fylld av hat och att utmåla de politiska motståndarna som fiender syftar man också till att splittra samhället, säger Åsa Wikforss.

? Effekten blir att människor blir arga på varandra och att det blir svårare att argumentera sakligt och komma överens. På sikt kan splittringen medföra att demokratin går under, säger hon."

• Padirac

@nattuw

Jag är inte heller förvånad över att du tycker att hat- och hotkampanjer och hets mot folkgrupp är acceptabelt eller till och med önskvärt.

Rasister och nazister och SD delar denna uppfattning. 

Kräks

Död

Svar på tråden Sd:s trollfabrik