Anonym (Zippo) skrev 2024-05-16 13:33:03 följande:
Jag undrar när sd:s väljarskara öppnar ögonen för vad sd egentligen pysslar med. Det är extremt söndrande för Sverige, av ett parti som hävdar sig vara nationalister dessutom. Riktiga nationalister värnar om sitt land, försöker lösa problem i stället för att skapa och göda problem. Kan liknas vid inhemsk terrorism.
Jag står fast vid att Kristersson inte har ett val. Om han agerar flat och undflyende så kommer sd att ta mer makt eftersom sd har kablat ut en bild av ett Sverige i ett inhemskt krig där en "stark" ledare behövs (eller i alla fall Åkesson) mer murar, mer krigsföring.
De vill inte öppna ögonen, då de har gått på allt trollfabrikerna har postat.
Det är vad man kallar för ha ramlat ned i ett kaninhål, och den som är i kaninhålet tittar aldrig efter en utväg.
Utan den tittar bara efter av mer av samma och ha en konfirmationsbias.
Anonym (Zippo) skrev 2024-05-16 14:10:05 följande:
Du underskattar manipulationen. Sd vill föreställas vara det enda partiet som kan "rädda" Sverige. Så därför skapar och göder dom konflikter.
Det är just deras hat de sprider som är orsaken de går till SD, undrar hur den användaren kan missa något så självklart.(Jag bara antar det är medvetet.)
Anonym (M) skrev 2024-05-16 14:11:32 följande:
Nu ska SD flytta på två personer på kommunikationsavdelningen. Är helt säker på att Kristersson ser detta som en ursäkt och en anledning att inte behöva göra mer.
Mmmm, säkert kommer han göra det.
Men här räcker det inte med två, här måste man rycka upp rötterna.
Det kommer de aldrig göra, för de vet att utan trollfabrikerna så kommer en uppförsbacke.
Det är otroligt intressant att de inte vågar prata om sin politik, och istället sprida desinformation, lögner och hat istället.
Det berättar att SD är rädda för att någon ska få reda på vem de är och gå över lik för makt är något som de ser som helt okey.