Inlägg från: Anonym (Sasha) |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Sasha)
    Anonym (Brun+gul) skrev 2024-05-27 00:07:59 följande:
    Det där är "Warm brown" som inte mitt blev. Får du ljusa slingor i solen?
    Nej jag får faktiskt inte det, försökte bleka med citron i solen en gång när jag var ung men det funkade inte heller haha.. däremot kan det ju se ljusare ut i andra ljus typ sollhus.

Har varit platinablond länge (blekning) men när jag har min riktiga hårfärg brukar det vara ungefär samma året runt. 

Min syster däremot har liksom som ljusare slingor i håret naturligt och får ljusare slingor i solen också , det får min dotter också men hennes hår blir nog mörkare med tiden 
  • Anonym (Sasha)
    Anonym (Råtta?) skrev 2024-05-27 00:10:42 följande:
    Råttfärgad är när man föddes blond men håret blir mörkare när man lämnar barnåldern. Inte tillräckligt mörkt för att klassas som brunt och heller inte lika varmt i tonen som ljusbrunt.
    Verkar ändå vara en rätt vanlig naturlig hårfärg i detta land.

Jo det är nog rätt vanligt :) Men har aldrig fattat riktigt vad som är skillnaden på råttfärgat och typ mörkblont eller ljusbrunt.
    Jag hade svart hår när jag föddes haha sen blev jag blond (fast inte typ Emil i Lönneberga-blond) och sen fick jag mörkare hår. 

Min mamma var iförsej också ganska blond när hon var barn men nu har hon väldigt mörkt brunt hår, hennes mamma hade svart. 

Svar på tråden Vad har du för hårfärg