Inlägg från: Anonym (Tro) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tro)

Är jag mytoman?

Det är mänskligt att du ljög om det mesta när du växte upp med sådana hemskheter. Jag klandrar inte dig alls, du ville överleva och vara en vanlig människa men inget i ditt liv var vanligt. Att du inte berättade för din partner om det är också naturligt för du hann aldrig bearbeta det som du var med om. Du är botbar för här beskriver du hur du känner och att du vill börja på nytt och det är underbart. Men att fly är inte rätt just nu, om du har en kärleksfull partner kanske är det värt att stanna men då måste du börja gå hos en psykolog, börja med KBT behandling och inte medicin. Det kommer att bli så tuff i början men du kommer att få tillbaka dig själv bit efter bit. Om du känner/vet att din familj har aldrig varit där för dig, vetat om pedofilin och våldtäkt och inte reagerat då tycker jag att du ska bryta kontakten med dem oavsett hur svårt det kan vara. Det är super viktigt för befria dig själv från förflutnas plåga. 

Berätta för din partner att du inte mår så bra och att du hade  det tufft under din uppväxt men att du inte förmår prata om det. (Din partner vet säkert att det är något som inte stämmer). Om din partner inte så omtänksam och empatisk så är det bra att göra slut, börja på behandling och  hitta dig själv. När du har gjort allt detta och hittat tillbaka till dig själv är det inga dum idé att flytta till en annan plats/stad och släppa taget i gamla minnen.
    Ta hand om dig❤️

Svar på tråden Är jag mytoman?