Inlägg från: Anonym (Puma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Puma)

Förälskad i annan

Jag är i en liknande sits men har ingen kontakt alls med objektet för min förälskelse. Vi inledde inget utöver kontakt på MSN o sms. Men jag erkände mina känslor för honom o han för mig. Och ja, jag känner som du. Det var fel av mig och jag hade dåligt samvete gentemot min man när jag hade kontakt med den andra mannen. 

• Anonym (Puma)
    Anonym (....) skrev 2024-06-11 16:22:49 följande:
    Fast om du aldrig har träffat honom IRL är det bara en fantasibild du är kär i. D.v.s. LITE kan man ju veta, man kan veta om man har samma intressen, samma intelligens och samma humor t.ex.. Även om det även där är väldigt lätt att börja inbilla sig saker, och skriva in saker mellan raderna som aldrig har sagts. För att man så gärna vill tycka om den här mannen, vill att han ska vara som man vill att han ska vara. 

...men sexuell attraktion kräver andra saker, som utseende, manlig utstrålning... många attraheras av eller repelleras av en mans lukt, och det går aldrig att veta i förväg hur man ska reagera innan man känner den första gången. Sedan kan karl'n ha feminina mannerismer, gå konstigt, klä sig illa, uppträda töntigt eller kantigt eller otrevligt... Och han kan ha ljugit om ALLA faktorer i sitt liv: familj, singelstatus, jobb, utbildning, bakgrund, ALLT...
    Ja absolut, det håller jag med om. Vi har setts innan vi hade kontakt men aldrig pratat irl. Jag vet att i princip allt han berättat är sant, men ja, det är den uppfattningen/bilden/visionen jag har av honom jag är kär i. Om vi träffades så skulle han kanske inte alls tilltala mig; attraktionen uteblir, han luktar illa... vad som helst egentligen. Så jag vill ju träffa honom för att kunna slå hål på min vision, för det kan vara inbillning. Det kan mkt väl handla om mitt bekräftelsebehov, mitt behov att ta hand om, att känna mig behövd, han fyller ett behov hos mig på nåt sätt men att det egentligen inte handlar om kärlek/romantiska känslor öht. Men ses vi så tar jag ju ändå en risk och det skulle vara ett oärligt beteende och svek att träffa honom i smyg. Min make skulle inte tycka att "slå hål på visionen" är ett giltigt skäl att träffa killen.
Svar på tråden Förälskad i annan