Anonym (XXX) skrev 2024-05-10 10:04:13 följande:
Samtidigt är friskolorna räddningen för många barn, vars föräldrar inte har råd att bo någon annanstans än i ett invandrartätt område. I friskolan kan de få en bra och trygg skoltid, med möjligheter för framtiden. I den närmaste kommunala skolan hade de fösts ihop med X antal invandrarbarn som inte ens kan svenska ifrån början, och inte har de grundkunskaper som svenska barn i samma ålder har. Vilket gör att de tar upp frökens tid, samt att undervisningen måste hållas på en nivå som alla kan hänga med på.
Om ett invandrarbarn är elakt mot ett svenskt barn, och det svenska barnet slår tillbaka eller svarar något tillbaka, så kommer invandrarbarnet att hämta hela klanens pojkar och ge det svenska barnet stryk. Några hedersregler om att pojkar inet får slå flickor finns inte heller i denna grupp. Efter det kommer det svenska barnet inte att våga försvara sig mera, utan vänja sig in i den undergivna rollen.
Invandrarpojkarna kommer mycket snart att bli intresserade av sina kvinnliga klasskamrater på fel sätt, och ha uppfattningen att de är horor utan heder. Och invandrarflickorna kommer att tycka samma sak, där de gömmer sig bakom sina dygdiga slöjor.
Du tycker alltså att vi ska ha ett segregerat och öppet rasistiskt land och att det är på den vägen vi ska fortsätta?
Att friskolan äter upp den kommunala skolans resurser är helt i sin ordning? Att de fina "kunskaper" barnen fick med sig från friskolan många gånger visat sig vara undermåliga?
Självklart ska vi inte tillåta våld i skolan. Där det finns en våldsproblematik är knappast lösningen att skära ner på resurserna dock. Kommer inte svenska språket hemifrån, vilket det ofta inte gör för svenskfödda elever heller då såväl samtalen som läsningen minskar, måste vi ju tillsätta en mer för att skolan ska kunna kompensera. Det är fruktansvärt dyrt i längden att spara på barn och smärtgränsen är nådd med råge.
Jag vill ha ett land där alla kan lita på att den närmsta skolan tillhandahåller en god kvalilitativ utbildning, med studiero, med utbildade lärare, med resurser att se alla barn och fånga upp de med behov av lite extra.
Jag vill inte ha ett land där "bra skolor" mäts i "sätter höga betyg" (utan extern kontroll) och "dåliga skolor" förväntas, ja, inte vet jag, vara samlingsplats för stökiga barn som ska få sin framtid förstörd men ändå ska de bli skötsamma vuxna, eller hur menar du?