Inlägg från: Hejhoppgummi |Visa alla inlägg
  • Hejhoppgummi

Pojkvän högstadiet

Less is more skrev 2024-04-07 18:20:07 följande:
    Det är inte vad jag tycker.- men killar / män vill inte ha tjejer/kvinnor som legat runt för mycket. Hon är i debutålder iofs - så vad hon gör nu behöver inte säga nåt om vad hon gör eller inte gör senare.
    när ska kvinnor sluta bry sig om vad män eller killar vill ha? mitt värde som kvinna baseras inte på vad män tycker om mig eller antal sexpartners jag haft. kvinnor har exakt lika mycket rätt att njuta av sex och sin kropp som män har, vi har inget att dölja. det är vidrigt att det fortfarande finns morsor och farsor som ska skuldbelägga kvinnors frigörelse. Mitt liv, min kropp, mitt val.
  • Hejhoppgummi
    Less is more skrev 2024-04-07 20:16:40 följande:
    Ditt troll, du gör som du vill.

Den här tråden har spårat ur nu.Min undran var framför allt vilka preventivmedel en ung tonåring har nu förtiden. Jag kunde ha uttryckt det mer så.

Nu blev det istället en tråd där du bland annat landar i att unga tjejer kan vara hur promiskuösa som helst. Men det är inte sunt ur ett hälsoperspektiv..Desdutom vill inte så många killar bilda familj med någon som legat runt för mycket - oavsett vad du tycker om det eller inte. Du blir inget flickvänsmaterial. Många killar och män uttrycker det på sociala medier. 
    Och jag bryr mig inte om vad dessa män uttrycker, det borde inte du heller göra. om du ger din dotter en bra och trygg uppväxt borde du lära henne detsamma, inte skuldbelägga henne, inte lära henne hur hon ska vara för någon annan. Hon existerar för sig själv. Inte för dig och absolut inte för män. Jag har egen lön, högre än många mäns, äger min egen bostad, kan skaffa ivf på egen hand. Varför skulle jag då bry mig det minsta av en ynklig man anser? Fler kvinnor borde självförverkliga sig själva för sin egen skull. 
  • Hejhoppgummi
    Less is more skrev 2024-04-07 20:42:11 följande:
    Låter skittråkigt att bara leva för karriären och inte för kärleken/familj/relationer. Men vi är alla olika.
    var exakt skrev jag att jag inte har relation? Familj eller vänner? Tror du att det är antingen eller? Vakna upp från din skeva obehagliga kvinnoföraktande världsbild
  • Hejhoppgummi
    Less is more skrev 2024-04-08 06:51:20 följande:
    Lägg av nu.....Din karriär eller familj har inget att göra med min frågeställning.

Vilka preventivmedel använder unga tonåringar nuförtiden som är i relation?
    Det blev stressigt för mig nu när jag upptäckte att hon är i en relation. Hon svarar att hon känner till ungdomsmottagning så nu gäller att hon förstår att hon måste dit.
    Nej din frågeställning handlar om att skuldbelägga och kuva tjejers och kvinnors sexualitet. Och att du vill få din dotter att tro att hennes värde skulle minska om hon är så kallt lössläppt. Vilket är bullshit. 

stackars dotter, hoppas hon vet att det finns hjälp att få från både skolkuratorer, bris och umo som kan hjälpa henne få en bra självbild när hennes egen mamma inte kan ge henne den styrkan
  • Hejhoppgummi
    Less is more skrev 2024-04-08 08:20:54 följande:
    Du är verkligen helt rubbad.

Frågan om lämpliga preventivmedel för unga tonårstjejer och hur andractonårsföräldrar tänker är helt befogad. 

Bara för att ungdomar börjar ha relationet och ligger med varandra betyder inte det att de är mogna för det och tar rätt beslut och konsekvenserna för det.

Då måste man som förälder försöka vara med inte mån man går och försöka vara steget före. 

Personpåhopp också, fina egenskaper! 

jag säger inte emot att dottern ska ha skydd, eller hur? Det enda jag säger emot är din syn på din dotters värde huruvida hon har sex eller ej. Du är mamma, ingår det inte i mammarollen att lära sin dotter till att bli en stark individ som vet att hon har ett egetvärde? eller vill du vara en mamma som dömer sin dotter, och lär henne att hennes värde baseras på vad andra tycker? vilka mer åsikter ska dottern basera sitt värde på? Sitt yttre med? usch

• Hejhoppgummi
    Cathariiina skrev 2024-04-08 10:37:39 följande:
    Du har fått två nedåttummar på detta inlägg. Jag fattar inte det. Vilka är dessa som tycker att det är bra att en flicka blir gravid i tonåren, eller går in och ut ur lösa relationer? Kan ni förklara er?
    det finns noll och ingen korrelation med att förespråka kvinnlig sexualitet med att förvägra skydd, jag har inte i ett endaste inlägg sagt att preventivmedel inte borde nyttjas. det är tonen ni mammor har mot era döttrar, att ni tror och vill få era döttrar att tro att deras värde baseras på deras eventuella sexliv. Är en sexuellt aktiv kvinna värd mer än en som inte är? är en snygg kvinna mer värd än en mindre snygg? Är en vit kvinna mer värd än en mörk? Eller är kvinnans värde lika stort oavsett?
  • Hejhoppgummi
    Cathariiina skrev 2024-04-08 10:42:17 följande:
    Fast att det är "naturligt" är ingen ursäkt för ett slampigt beteende. Vi är faktiskt inte några djur längre. (De flesta av oss.) I ett mänskligt samhälle måste det finnas uppförande- och umgängesregler, trots - eller just på grund av - att vi även har drifter kvar sedan vi var apor.
    Jasså? Slampigt beteende? så din dotter skulle alltså få ett lägre värde desto fler sexpartners hon har? Skulle hon också få lägre värde om hon är homosexuell? Tänk om hon varken får naturligt stora bröst eller röv? Ja tänk vilket lågt värde hon måste få då? Eller hur går tankarna? Det är sorgligt att det finns mammor som inte vill uppfostra sina döttrar till starka kvinnor som vet sitt eget värde
Svar på tråden Pojkvän högstadiet