Inlägg från: Anonym (Kan inte bry mig mindre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kan inte bry mig mindre)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Skiter högaktningsfullt i antal partners den andre haft innan mig. Jag ställer inte den typen av frågor, ställer inte heller frågor som jag inte vill ha ett ärligt svar på eller där jag inte kan hantera svaret.

Anonym (borderlina) skrev 2024-04-07 21:28:46 följande:

Jag tror det är väldigt destruktivt att ligga runt sådär, har man fler än 3 under en livstid är det nåt fel tycker jag (Min man har haft 2 innan mig så 3 är precis lagom).

Åh, herrejisses! Tre? Det är ju ingenting. Man behöver inte ligga runt för att komma upp i över tre. Fast, det beror ju på vid vilken ålder du menar. 
    Anonym (borderlina) skrev 2024-04-08 07:07:42 följande:
    Han är snart 50. Först hade han en flickvän, sedan träffade han sin (ex) fru och sedan mig. 3 totalt. Jag är 18år yngre och har legat med kanske 75 :(
    Det var mer att du tycker att det är fel om man haft mer än tre som jag reagerade på. 
    Anonym (LP) skrev 2024-04-08 19:53:36 följande:

Jag skulle aldrig fråga min partner om hur många hon haft. Skulle det komma fram att min partner levt ett väldigt sexuellt utsvävat liv med många tillfälliga partners så hade det varit en "dealbreaker" för mig. Ska även tillägga att jag själv aldrig varit intresserad av tillfälliga förbindelser och förutsätter att min partner tänkt i liknande banor...

Och om hon hade en period i sin ungdom med tillfälliga förbindelser men sen ändrat sig och slutat med det innan ni träffades, då ska du ändå döma henne för hennes tidugare liv även fadt värderingar ändrats? För mig är det ett rätt trist beteende. 
    Anonym (Helena) skrev 2024-04-09 11:51:32 följande:
    Fast gillar du verkligen personen och den säger tack och hej så blir det ditt problem.

Sen förstår jag eg inte varför man frågar om sånt, dock om jag får veta så säger jag nej tack till någon som haft för många sexpartners.
    Nej, det blir inte mitt problem om den andre ställer en fråga den kanske inte kommer att gilla svaret på. Det ligger enkom hos den andre personen. 

Att du (och många andra) inte verkar kunna se förbi antalet sexpartners och se personen istället gör mig ledsen. 

Och nej, jag har inte haft många sexpartners (under 10, är 45+), så jag är inte ett dugg påverkad av det hela. 
    Anonym (Helena) skrev 2024-04-09 15:06:42 följande:
    Oj, jag hade gått på fläcken.
    Varför? Vari ligger felet?
    Anonym (Qvinnan) skrev 2024-04-11 21:27:45 följande:
    Då har jag en fråga vad får man ut av känslolös sex? Har länge undrat över detta.
    Jag kan förstå att det finns människor som har sex för pengar, men om det inte är för pengar vad får man ut av det då?

Några kanske menar att man får sexuell tillfredställelse, men det kan man ju lika gärna fixa på egen hand i så fall.
    Sex tillsammans med någon (även om den enda känslan är kåthet) är något helt annat än att fixa det hela på egen hand. Men jag gör det hellre på egen hand än med någon som jag inte är attraherad av eller kåt på. 
    Anonym (Hh) skrev 2024-07-09 17:33:20 följande:

Väcker den här till liv igen och har en följdfråga;

Ni som tycker att er partners antal sexpartners spelar någon roll - lever ni själv efter samma moral?

Och, gäller det enbart för förhållanden eller är ett enstaka ligg en annan sak? (Tänk madonna-whore complex för båda könen)

Nu bryr jag mig inte om antalet men kan ju svara hur det ligger till för egen del. Jag har, i mitt snart 48-åriga liv, haft sex med 6 personer varav jag varit i relation med typ 2 av dem. Ser mig inte ett dugg som "lösaktig" för att 4 av 6 varit mer lösa förbindelser. 

Nu är jag singel igen för första gången på 20+ år och har inte heller en tanke på att "ligga runt" som mitt kära ex så snällt beskriver att jag kommer att göra enligt honom. Blir jag sugen har jag leksaker.
    Anonym (Peder) skrev 2024-07-09 18:08:56 följande:
    Jag skrev i mitt inlägg att det är en sak om man har varit i många förhållanden och  en annan med såna som knullar runt går bort eftersom såna tjejer (inte alla förstås) inte klarar av att vara trogen. Jag är likadan. Har bara knullat med dem jag har varit i förhållande med. Att gå ut på krogen och välja en random tjej för lite smurf för kvällen är inte min vigör. 
    Hur många räknas till "knulla runt"? Eller är det antal lösa förbindelser kontra relationer som är det viktiga? Helt ärligt nyfiken på resonemanget.
Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?