• Agda90

Orolig inför att skaffa barn

Om du går och oroar dig då kommer du inte att bli gravid. Kroppen är rätt finnurlig när det gäller sånt. 

Koppla av!
    Ni har precis börjat. Det tar olika lång tid för alla. Ingen av oss vet vad som kommer att hända när vi väljer att skaffa barn men oro är en stress och stress är inte bra.
    Jag har två tonåringar och vi pratade just om mina graviditeter i helgen, hur det var att vara gravid. Du har så mycket spännande framför dig! Njut av här och nu!

Du och sambon ska ju ha lite kul nu när "träningslägret" för bebis verkstaden har öppnat. 

Din gyn sa att det inte ser ut att vara några problem. Lyssna på det!!
    För övrigt är meditation och fysisk aktivitet väldigt bra för att minska stress och oro i kroppen. 

• Agda90
    Anonym (bgfg) skrev 2024-04-04 13:21:10 följande:

Du har inga konstaterade problem, bara kör!

Sen att säga till någon att inte oroa sig för då blir denne inte lika lätt gravid, nja myt och idiotiskt.

Tja. Säg det till dem som har gått genom hela processen med utredning och när adoptionen går genom och de väntar på att hämta ett barn så blir kvinnan gravid.... Eller de som gör IVF och tror att de INTE kan få barn själv när första är född så kommer andra "av rena farten" på naturlig väg...  
  • Agda90
    Anonym (bgfg) skrev 2024-04-04 14:07:02 följande:
    Japp, det skulle jag fortfarande göra. Det där är verkligen idiotiskt att säga då det sällan får folk att bli mindre stressade och ofta används som förminskande. Inte heller gör det något skillnad med allt som ska klaffa.
    Starta då egen tråd i ämnet om det är så viktigt för dig. 
  • Agda90
    Anonym (Eva) skrev 2024-04-04 14:23:08 följande:
    Säg det till alla som har blivit gravida genom våldtäkt, under krig eller under annan svår psykisk stress. Ja, det är kanske möjligt att mycket svår stress kan påverka men faktum är att många ändå blir gravida under svåra omständigheter. 

Att ts oro skulle påverka hennes chanser är ytterst osannolikt. TS, försök att inte ta ut något i förskott. Det mest troliga är att ni inte kommer få problem  
    Men skjut mig då som försökte göra det lite lättare för TS. 
    Men gud som korkad jag var då. För jag som har två barn har ingen jävla aning om hur det är att oroa sig eller vad det innebär att bära på sjukt jävla mycket stress när man är gravid. 

En fråga, hjälper du TS genom ditt inlägg? Försöker du hjälpa på något vis? För i mina ögon kapar du tråden och stjälper mer!
Svar på tråden Orolig inför att skaffa barn