Är det vanligt att man väljer partner som är "good enough"?
Även om många inte vill tänka så, så väljer den uteslutande majoriteten partner efter egna förutsättningar. Vad har man att erbjuda/vad kan man få i partnerväg?
Exakt! har vart ihop i över fyra år med min man nu, tyckte absolut att han var snyggare i början av förhållandet (när man var nykär). Han var väl lite mer välmusklad då vilket han inte är längre av diverse anledningar. Men han får mig att känna mig trygg, vi har kul ihop, kan vara mitt ADHD-själv utan att jag döms och vi bråkar väldigt sällan. Vi har bra sex (bra k*k) och tror inte jag kan hitta någon jag passar mer som jag tycker är snyggare. Orkar iallafall inte leta, försent.
Sen tycker inte jag att jag förtjänar någon snyggare, iallafall inte objektivt/normativt snyggare. Är en 9a från midjan och neråt, en 6a kanske ovanför 😂
Jag kan uppleva att mina singelkompisar är väldigt kräsna, har mycket icks och gärna går efter alldeles för unga killar för deras ålder. Men känner att jag inte har så mycket att säga till om, men vill inte att dem ska bli sårade bara.