Hur vet man att man vill separera?
Hej, jag är i exakt samma sits som du, jag har iofs stora barn men att leverera det beskedet till någon är bland det värsta man kan göra. Jag har velat skilja mig på allvar i ca 1,5 år men det är först nu som jag kommer att ta tag i detta. Det blir inte bättre. Men det är en process som måste få ta tid.
Han är världens bästa man egentligen, värnar om familjen, snäll och låter mig vara som jag är, fantastisk på att ta tag saker, fixar allt, oerhört händig ja listan kan göras väldigt lång....MEN...jag har inte den typen av känslor för honom som man borde i ett äktenskap.
Sex är helt över för min del, det beskedet gav jag honom i oktober.
Nu närmar det sig beskedet, jag vill skiljas men herregud vad det har varit mycket vånda. Jag är närmare än någonsin nu och det är skitläskigt för vi sitter i ett stort hus och jag tror inte han kommer att stanna här men jag vet inte.
Många frågor har dykt upp, har jag råd med bil, hur kommer skilsmässan att påverka barnen, osv osv, men samtidigt tänker jag, jag är varken den första eller sista som vill skilja mig. Jag har bara ett liv och det är mitt ansvar att göra något bra av det.
Jag vill ha kärlek och närhet från en man, jag vill krypa nära någon och känna genuin kärlek. Jag vill ha sex igen.
2024 ska bli mitt år, det har börjat trögt men nu ökar jag....
Jag tror på dig! Har tankarna börjat gro är det svårt för dem att dra sig tillbaka så är det bara.