Inlägg från: Anonym (Äga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äga)

Dubbelliv - era erfarenheter?

Anonym (sådär) skrev 2024-02-16 17:52:07 följande:
    Och då är det ok att gå bakom ryggen, ljuga och manipulera?

Resonerar du likadant i andra sammanhang? När du vill saker som andra inte vill så struntar du i vad de vill och gör som du vill ändå fast i smyg?

Och är du ok med att andra gör likadant mot dig?
    Fast man kan inte riktigt äga en annan människa, på det sättet som du verkar önska. Inte heller kan man äga någon annans kropp. Inte ens som gifta. Det finns kulturer som har det synsättet - och där följden av ett brott mot detta till och med kan bli dödsstraff, antingen verkställt av staten eller av de anhöriga. Eller en kombination, där de anhöriga hörs och önskar de dödsstraff så verkställer staten det.

Men i det moderna Sverige ser vi inte på det på det sättet, vi anser att människor är fria själar och äger sina egna kroppar. Även inom ett äktenskap som sagt. 

Faktum är att jag drar mig för att ingå i något förhållande igen, då jag inte vill hamna i detta igen att jag måste be om tillåtelse att få göra saker, måste ljuga om vem jag träffar, krav på att få kolla igenom min telefon och sådana saker. Jag har haft det så, och resten av mitt liv vill jag vara fri.
  • Anonym (Äga)
    Anonym (Marstrand) skrev 2024-02-25 14:12:03 följande:
    Pengar är pengar, men en partner som inte vill ha sex drabbas knappast av att någon annan får det istället. Så din jämförelse håller inte.

Idag har jag återigen blivit avvisad imorse, för att vi skulle göra annat då och istället vänta på att tonåringen är ute nu i em. Nu är det em och då har magiskt andra saker dykt upp som gör att partnern måste ut och det inte blir nåt.
    Som sagt, jag förstår inte heller varför dessa fruar som inte vill ha sex, blir så upprörda när mannen har skaffat det någon annanstans. Om man inte vill ha den biten av honom, så borde det väl inte spela någon roll om någon annan får den? Förutsatt att det bara är sex då, och han inte börjar betala den andra kvinnans räkningar, eller köpa sex mer regelbundet, så att man själv och barnen måste klara sig på mindre. Skitsnack om frun med älskarinnan är förstås inte heller OK.
  • Anonym (Äga)
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-05 17:05:33 följande:
    Wow, så nu ska du börja köra med det argumentet istället. Det är helt omöjligt att flera kan tycka dina inlägg är sjuka, utan det handlar såklart om en person som skriver med flera nicknames. Ditt sätt att argumentera är lika falskt som det du argumenterar för.

Nope jag skriver inte med flera nicks, alla är inte lika falska och manipulativa som du är vet du Flört
    Jag VET att du skriver under flera nick och inlogg. Jag arbetar med språk och stil hela dagarna, och jag ser sådant. Ja, förutom innehållet i dina inlägg, då. 
  • Anonym (Äga)
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-05 17:47:17 följande:

Och när vi ändå slänger ur oss anklagelser så... jag tror du och  "Livet och kärleken" är samma person Flört
    Fel!
Svar på tråden Dubbelliv - era erfarenheter?