Vad vill hon egentligen?
Lång historia relativt kort.
I höstas kom jag via en affärssamarbete i kontakt med en några år yngre tjej ifrån samma stad. Hon singel, jag i förhållande. Vi träffades flera gånger i arbete, brukade snacka skit över en kopp kaffe mellan möten och hade det alltid väldigt trevligt. Upplevde henne som något flirtig, men respektabel pga min situation.
Nu några månader senare är min relation över och jag är singel sedan årsskiftet. Har efter det åter tagit upp kontakten med henne, mer än något oskyldigt sporadiskt sms här eller där - även om jag kanske även i höstas var lite nyfiken på henne ska medges.
Hur som. Hon har förklarat att hon ska flytta från staden under året, troligtvis, så hon söker ingenting seriöst idag. Hon har dock sagt, rakt ut faktiskt, att hon finner mig attraktiv och intressant, men där det mer är av intresse åt det fysiska hållet pga hon ev ska flytta och jag är rätt ny på marknaden.
Vi pratar några gånger i veckan, där jag tycker att hon verkligen blandar och ger. Ena dagen rätt kort, avvaktande, off. Andra dagen vill hon ses, är väldigt social och på. Ska sägas att vi aldrig gjort mer än kramas med varandra.
Vi har dock vid tillfällen kommit in på vår "relation", där hon sagt att hon inte vill att det blir puttinuttigt, då hon inte är sån och samtidigt inte söker på det sättet. Jag har därför slutat med att ex kalla henne vacker och liknande. När jag däremot istället varit mer rak på med det fysiska, så har det inte heller "hänt" något.
I perioder har jag därför varit mer.. avvaktande tillbaka. Svarat kort, eller långsamt under dagen. Vilket hon senast igår undrade om. Om hon gjort något. Om jag var sur. Samtidigt som jag tycker det mest är jag som "jagar" och ligger på, medan hon absolut ger tillbaka ibland, men mest guppar med.
Varför frågar hon saker som det sistnämnda om hon enbart söker fysiskt? Förstår mig verkligen inte på henne. Vet inte om det är något form av spel för gallerian eller om hon faktiskt är intresserad, mer än fysiskt, men hejdar sig själv.
Samtidigt är hon proffs på att om jag ex ställer en fråga, så vinklar hon den tillbaka. Väldigt bekväm och vill att jag ska säga först. Otroligt svårläst alltihop, blir tokig.