• Anonym (P)

Jag tror inte att det går att bli gravid dagen efter ägglossning

Överallt står det att man kan bli gravid om man har sex innan, under och dagen efter ägglossning men jag tror att det är skrämsel. Det står ju också att ägget måste befruktas i äggledaren och om man har sex dagen efter ägget har släppt så borde väl ägget hunnit vandra genom äggledaren? Det står även att ägget dör efter 12 timmar, så om man har ägglossning.. säg.. klockan 8 på morgonen, så kan man ju inte bli gravid ens den kvällen?! Missvisande! Dålig information till kvinnor! 

• Svar på tråden Jag tror inte att det går att bli gravid dagen efter ägglossning
  • Anonym (Eggo)

Du får det att låta som om kvinnor har ett larm som räknar ner till ägglossning.

• Anonym (Eh)

Ägget tar flera dagar på sig att gå ner genom äggledaren och så länge ägget är livsdugligt, vilket är upp till ca 24 timmar från ägglossning, kan man bli gravid. Så jo, man kan definitivt bli gravid dagen efter!

• Anonym (P)
    Anonym (Eggo) skrev 2024-01-27 14:02:25 följande:

Du får det att låta som om kvinnor har ett larm som räknar ner till ägglossning.

Det finns jättemånga kvinnor som vet exakt när dom har ägglossning. Till exempel jag som får jätteont när ägget släpper, detta är bekräftat med tester och ultraljud.
Svar på tråden Jag tror inte att det går att bli gravid dagen efter ägglossning