• Micasto

Insemination 2024

Hej :)

Jag håller tummarna för dig och att inseminationen leder till graviditet. När har du testdag? Jag är inte i helt samma situation som dig men håller på med första ivf:en nu och är inne på sprutdag 5 idag. Känner mig nervös över om det kommer funka eller ej

• Micasto

Bra med positiv känsla! Håller tummarna. Hur görs de där bedömningarna över chanserna? tänker på det du skriver om 12 %.

Jag är i en samkönad relation så det är därför vi behöver hjälp med att skaffa barn. Började med kö osv för två år sen och så har vi gjort vanliga inseminationer som inte har funkat. Och nu då IVF första gången. Jag har också haft viss problem med min sköldkörtel, vilket kanske påverkar...

• Micasto

Aha då hänger jag med.

Alltså jag vet inte riktigt men de på Livio Gärdet har sagt att det är normalt att det inte går på fyra försök med insemination för att chansen att lyckas är så låg. Och så säger de alltid "heterosexuella par ska ha försökt i ett år och bla bla ni har bara gjort fyra försök". Då kan jag känna att även fast ivf är mycket mer omfattande så borde man gjort det från början. Amh var 1,6 när jag gjorde det provet 2022 och jag är nu 33 år. 

• Micasto

Detsamma! Vore kul att följas åt :) Stor lycka till du med 

Svar på tråden Insemination 2024