Tidigt mens eller (super) tidigt missfall?
Hej! Jag förstår att ingen av er vet vad som händer i min kropp, men hade önskat lite inputs om era egna erfarenheter. :)
Vi har försökt få barn i ca 3 månader. Har kört med ägglossningstest då jag håller koll på dagarna via app och ägglossningen har alltid gett utslag dom dagarna appen säger. Litar ju såklart inte 100% på app men det har hjälpt mig hålla koll på mens/ägglossning osv.
Nu till saken - jag har sen min första mens alltid haft regelbunden mens, även om jag haft spiral eller ätit p-piller(sen jag var 13 och är 31 nu).
För ca 2,5 veckor sedan blev jag jättesjuk, influensan tror dom och åt knappt något på 3-4 dagar, hade hög feber, frossa och allt sånt. Jag vaknade på dag 4 med världens blödning i trosorna efter natten, och min första tanke / känsla var ett supertidigt missfall så körde binda i 4 dagar under denna blödning som var mörkröd/brun och ganska kraftig (som en kraftig vanlig mens typ). Vid denna tidpunkt (någon dag tidigare) så skulle isf ägget ha fäst om jag blev befruktad, då jag hade ägglossning ca två veckor innan.
Så nu förra veckan då mensen egentligen skulle kommit, kom ingen mens. Så antigen hade jag ett supertidigt missfall, eller tidigare mens (på grund av sjukdomen kanske?)
Är det någon med liknande erfarenheter? Idag/igår när jag skulle haft ägglossning (om man räknar att det då var mens som kom när jag hade blödning) så ger inte ägglossningstesten utslag och känner ingen värk som jag brukar. Kan det vara så att den hoppar över för det var ett tidigt missfall?
Min fråga är nu - kan man få en sån stor blödning av supertidigt missfall (alltså bara någon dag efter ägget skulle fäst) eller var det mensen som kom en vecka för tidigt tror ni?
Jag har aldrig varit gravid tidigare eller så, däremot skengravid alla månader vi försökt för man hoppas.. :)