• Sannacat

Vi som genomgår IVF 2024

Hej, försök nummer två här...

Vid första fick vi 12 ägg med gonal-f, ett återfördes på dag 2 och ett skulle eventuellt klara sig till frysen men gjorde inte det. 

Nu vid andra försöket är jag på ruvardag 10, och har ett i frysen. Vi fick 5 ägg med menopur så att två st klarade sig känns ändå positivt. 

Både första gången och nu började jag få lätt rosa/bruna flytningar på dag 10. Haft lite svag värk i magen också. Känns som att det är kört då det är exakt samma dag som sist. Men håller uppe lite hopp än. 

• Sannacat

Vi testade negativt i onsdags. Har också läst it starts with the egg. Frågade rådgivningen på sahlgrenska om Q10 och hon hade inte ens hört talas om det och tyckte att eftersom de är ett universitetssjukhus så skulle dom känna till om det har gjorts omfattande seriösa studier om just Q10. Hon tyckte inte att jag ska ta något annat än Folsyra, möjligtvis då gravid multivitamin som jag redan tar. 

Tänker hur som minska ännu mer på socker och koffein, och i övrigt vara mer hälsosam. Blir FET om 2-3 månader. 

Gör ni andra något särskilt för att försöka öka kroppens chanser?

• Sannacat

Grattis alla som plussat, och styrkekramar till er allihop... jag skrev ett kort inlägg ett tag sedan men har sedan dess mått jättedåligt psykiskt. Det har känts som att jag inte kan bli gravid när två embryon (färsk återföring) inte har velat fästa, bekanta har fått barn också vilket har varit tungt.

Efter äggplock nr 2 fick vi även ett extra till frysen, som sattes in 10/4... i söndags testade jag positivt! Vågar fortfarande inte tro på att det är sant, är försiktigt överlycklig men kan nog inte fira förrän efter första ultraljudet (17/5). Jag har inte haft någon blödning och har känt lätt molande/svidande värk i magen. I övrigt inga symptom. Bara hoppas att detta går hela vägen men känner oavsett en lättnad över att jag KAN bli gravid. 

Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024