• Manifesting2024

Vi som genomgår IVF 2024

Jag började min IVF i höstas, fick ett kemiskt direkt och sen tog det två månader för HCG-nivåerna att gå ner för att kunna göra ett nytt försök.
    Fick äntligen göra ny insättning precis innan jul. Gick bra i 9 nio veckor...

Jag har precis haft ett uteblivet missfall efter min andra insättning (första frusna).
    Var i vecka 9+3, fostrets hjärta slutade slå några dagar innan. Upptäcktes på mitt andra uppföljningsultraljud då hjärtat slog på första, men fostret var lite litet.

Jag har känt mig så otroligt ensam, även i chat-grupper då ingen knappt ens svarar på mina inlägg. 

Läkaren som skulle se mig angående avslut var så okänslig och sa att jag fått missfall för mina ägg är gamla. Jag känner mig så värdelös. Jag har fler blasto kvar i frysen (6) men känner nu att alla kommer vara värdelösa och att jag bara kommer ha massa traumatiska missfall från och med nu för jag är 41. Som om hon pikade mig att jag borde ge upp för jag är så gammal.
    Jag är så ledsen och känner mig så övergiven. 

• Manifesting2024
    Joy77 skrev 2024-02-04 21:19:10 följande:

Thank you for your reply.
    I have been undergoing treatment from Eliva clinic but now I got to know they are no longer part of Region Stockholm. This means I had to change my clinic or I can continue with them but I have to pay 4000 SEK for embryo transfer. This is so weird situation. 
    Anyone changed the IVF clinic after 1st IVF cycle? 
    Any suggestion for a good IVF clinic. 
     - Sofiahemmet or Livio Kungsholmn are my choices. 
    I'm doing Livio Kungsholmen. Overall I think they've been pretty good, except, ironically, the barnmorska who did the ultrasound when I found out my fetus had died. I felt she was a bit aloof, which made it worse.
  • Manifesting2024
    Smörblomman24 skrev 2024-02-05 07:17:33 följande:
    Beklagar allt du gått igenom, den här resan är nog påfrestande som den är :( ge inte upp på de äggen du har i frysen! Otroligt bra med så många. Försök samla kraft igen och gör en återföring. Hoppet är det sista som lämnar och den dumma läkaren du var hos som pikade om din ålder borde genast lämna sitt jobb. Usch vad irriterad man blir. Jag har läst om fler som haft halvdan kvalitet på äggen men ändå lyckats! Håller tummarna för dig Hjärta
    Tack för snälla ord. Har verkligen behövt någon som visar lite hopp i all negativitet. Även om den största negativiteten har jag mot mig själv. Ska träffa en sjuksköterska imorgon om att få sen en psykolog för att kunna bearbeta allt som hänt mig de senaste dagarna.
  • Manifesting2024
    Joy77 skrev 2024-02-05 10:17:44 följande:
    MANIFESTING2024

My heart skipped a beat reading your journey. Sending virtual hugs to you. I feel so angry for the insensitive doctors. I can somewhere understand what you are going through. When I see people getting pregnant with their third kid and I am still struggling to bring one to this world, I feel life is not fair.
    Somedays I do not see any happiness around me and feel so depressed but this is something in God's hands. We are trying our best and we can't do more than this.
    We are getting what he has decided the best for us. I am hopeful that he will grant me with a baby and his timing is the best.
    Also, I read somewhere which these days is now my favorite quote:

God's delay is not his denial. Hjärta

Your baby is in your way. Send all the positive affirmations to the universe. 
    Hugs to you Heart
    Thank you for your kind words and pepp talk.

Jag fick prata med en barnmorska på min klinik idag om vad som hände på ultra gyn och hon blev riktigt upprörd. Hon menar att jag har all anledning av att vara positiv och hoppfull utifrån mina förutsättningar hos dom och vad läkaren sagt till mig var varken rätt eller schysst. Jag kände mig mycket bättre efter det samtalet. Det spelar verkligen jättestor roll hur man blir behandlad under in IVF-resa och jag är mörkrädd över hur Ultra gyn behandlar sina patienter. 
Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024