• blommigabergen

Hjälp mig få fram sanningen till min pappas nya älskarinna.

Hejsan!

För ungefär 2/3 månader sen så fick jag reda på att min pappa träffat en ny kvinna och att han vill skilja sig ifrån min mamma. Än idag har dom inte skiljt sig, inga papper, ingenting. Men under hela den här tiden så har pappa fortsatt ligga med min mamma bakom hans nya älskarinnas rygg. Och min pappa sa själv att han och hans nya älskarinnas förhållande bygger sig på lojalitet.

Så det jag undrar är hur ska jag göra så att kvinnan får reda på att dom ligger? Det är inget alternativ att mamma eller jag skriver för pappa har själv sagt att det är en ''hemlighet inom huset'', och han har bett mig *aggressivt* att jag inte får berätta något. Och det är ju det där att det bara är en ''hemlighet i huset'' som gör hela situationen svårare, för eftersom det bara är inom huset så hur skulle någon annan veta? Nu har ju mamma pratat med sina vänner utanför huset som vet, inte många, men vissa. Men det ser så konstigt ut ifall det kommer ifrån någon utanför huset att mamma och pappa ligger? Visst? 

Jag har i flera år tyckt att mina föräldrar borde skilja sig för deras relation har bara blivit sämre och sämre och det går ut över mig, så jag har tröttnat. Har under hela mitt liv fått höra hur dålig den andra föräldern är av den andra osv.
    Så detta gör jag för att jag som kvinna skulle inte vilja få reda på något sånt här flera månader efter det hände för då skulle jag bara undra och övertänka mer och undra hur länge det har hållt på. 

Så hur ska jag göra? Någon som har något tips? 

• Svar på tråden Hjälp mig få fram sanningen till min pappas nya älskarinna.
  • Anonym (Men)

Vad är syftet med att älskarinnan ska veta? Du vill ju att det ska ta slut mellan dina föräldrar. Lika bra då att han stannar med älskarinnan, väl?

Stötta din mamma istället i att sluta ligga med svinet.

• Anonym

Lägg din energi på att försöka flytta hemifrån. Er relation låter inte  sund om du känner till allt det där.
    Sedan säger du till dina föräldrar att du inte vill veta något om sådant.

• Anonym (E)

Så din mamma och din pappa smyger bakom hans älskarinnas rygg och ligger med varandra, och din mamma vet att han har en älskarinna. Samtidigt är din pappa helt öppen mot dig kring detta och lägger ett tungt ansvar på dig att inte avslöja honom. Hur sjuk familj har du.....?

Det är väl bara att kontakta kvinnan och säga som det är. Din pappa får bli hur sur han vill, han borde inte knulla runt om han bryr sig om sin älskarinna.

• KBow

Asså jag fattar inte? Tror du inte att hans älskarinna redan vet?

En jäkla kraftfull drivkraft för kvinnor är att ligga med en man som redan har en annan kvinna.. Dels så verkar det vara hett för att killen kommer och gråter till "älskarinnan" om alla sina relationsproblem. Dels så verkar det vara en stark drivkraft att vara just den andra kvinnan som mannen väljer istället för den andra...

Dvs du tjänar ingenting på att försöka gnälla till din pappas älskarinna. Bättre att du ser till så att de gör slut så du slipper lyssna. 

• blommigabergen
    Anonym (Men) skrev 2024-01-11 20:16:44 följande:

Vad är syftet med att älskarinnan ska veta? Du vill ju att det ska ta slut mellan dina föräldrar. Lika bra då att han stannar med älskarinnan, väl?

Stötta din mamma istället i att sluta ligga med svinet.

Stötta min mamma är det ända jag gör. Allting jag får reda på är från min mamma, har knappt någon kontakt med min pappa eftersom han är med sin älskarinna. Det handlar inte om att skilja på min pappa o hans älskarinna, det handlar om att hon får reda på att min pappa håller på med och ljuger rakt i ansiktet för henne, han får vara med henne om han vill, det bryr jag mig inte om, det jag bryr mig om är att hon är i ett förhållande med en man som fortfarande ligger med sitt ex, därför tycker jag att hon borde få veta, har jag fel?
  • Tecum

Jag är ganska säker på att älskarinnan förstår hur det ligger till och att det inte är jätteviktigt för henne.

Så släpp den biten och uppmana dina föräldrar att skynda på separationen då du mår dåligt över hur det är nu.

• blommigabergen
    Anonym (E) skrev 2024-01-11 20:21:29 följande:

Så din mamma och din pappa smyger bakom hans älskarinnas rygg och ligger med varandra, och din mamma vet att han har en älskarinna. Samtidigt är din pappa helt öppen mot dig kring detta och lägger ett tungt ansvar på dig att inte avslöja honom. Hur sjuk familj har du.....?

Det är väl bara att kontakta kvinnan och säga som det är. Din pappa får bli hur sur han vill, han borde inte knulla runt om han bryr sig om sin älskarinna.

Skulle ha gett med kontext, nej det är mamma som är helt öppen med mig, jag har knappt någon kontakt med min pappa eftersom han är med sin älskarinna, allting jag får reda på om skilmässan och mellan dom är ifrån mamma, när jag fick reda på att dom låg (vi bor i samma hus, ingen behövde berätta för mig) så kallade jag dom båda idioter, för att dom gjorde de bakom hennes rygg, eller ja att pappa håller på bakom hennes rygg, speciellt när han själv säger att han och hans älskarinnas relation bygger på lojalitet. Har tänkt mycket på att bara skriva men det är heller inte min plats till att göra det, har både mamma och mina bröder sagt. 
  • Anonym (Men)
    blommigabergen skrev 2024-01-11 20:32:16 följande:
    Stötta min mamma är det ända jag gör. Allting jag får reda på är från min mamma, har knappt någon kontakt med min pappa eftersom han är med sin älskarinna. Det handlar inte om att skilja på min pappa o hans älskarinna, det handlar om att hon får reda på att min pappa håller på med och ljuger rakt i ansiktet för henne, han får vara med henne om han vill, det bryr jag mig inte om, det jag bryr mig om är att hon är i ett förhållande med en man som fortfarande ligger med sitt ex, därför tycker jag att hon borde få veta, har jag fel?
    Ja, jag tycker att det är fel. Det viktiga är att mamma slutar ligga med honom. Har hon sagt varför hon gör det?
  • d0MiN077
    blommigabergen skrev 2024-01-11 20:08:36 följande:
    Hjälp mig få fram sanningen till min pappas nya älskarinna.

Hejsan!

För ungefär 2/3 månader sen så fick jag reda på att min pappa träffat en ny kvinna och att han vill skilja sig ifrån min mamma. Än idag har dom inte skiljt sig, inga papper, ingenting. Men under hela den här tiden så har pappa fortsatt ligga med min mamma bakom hans nya älskarinnas rygg. Och min pappa sa själv att han och hans nya älskarinnas förhållande bygger sig på lojalitet.

Så det jag undrar är hur ska jag göra så att kvinnan får reda på att dom ligger? Det är inget alternativ att mamma eller jag skriver för pappa har själv sagt att det är en ''hemlighet inom huset'', och han har bett mig *aggressivt* att jag inte får berätta något. Och det är ju det där att det bara är en ''hemlighet i huset'' som gör hela situationen svårare, för eftersom det bara är inom huset så hur skulle någon annan veta? Nu har ju mamma pratat med sina vänner utanför huset som vet, inte många, men vissa. Men det ser så konstigt ut ifall det kommer ifrån någon utanför huset att mamma och pappa ligger? Visst? 

Jag har i flera år tyckt att mina föräldrar borde skilja sig för deras relation har bara blivit sämre och sämre och det går ut över mig, så jag har tröttnat. Har under hela mitt liv fått höra hur dålig den andra föräldern är av den andra osv.
    Så detta gör jag för att jag som kvinna skulle inte vilja få reda på något sånt här flera månader efter det hände för då skulle jag bara undra och övertänka mer och undra hur länge det har hållt på. 

Så hur ska jag göra? Någon som har något tips? 

Detta är inte din relation eller ditt privatliv. vill du att en av dina föräldrar ska lägga sig i ditt privatliv när du har flyttat 
Svar på tråden Hjälp mig få fram sanningen till min pappas nya älskarinna.