Hjälp mig få fram sanningen till min pappas nya älskarinna.
Hejsan!
För ungefär 2/3 månader sen så fick jag reda på att min pappa träffat en ny kvinna och att han vill skilja sig ifrån min mamma. Än idag har dom inte skiljt sig, inga papper, ingenting. Men under hela den här tiden så har pappa fortsatt ligga med min mamma bakom hans nya älskarinnas rygg. Och min pappa sa själv att han och hans nya älskarinnas förhållande bygger sig på lojalitet.
Så det jag undrar är hur ska jag göra så att kvinnan får reda på att dom ligger? Det är inget alternativ att mamma eller jag skriver för pappa har själv sagt att det är en ''hemlighet inom huset'', och han har bett mig *aggressivt* att jag inte får berätta något. Och det är ju det där att det bara är en ''hemlighet i huset'' som gör hela situationen svårare, för eftersom det bara är inom huset så hur skulle någon annan veta? Nu har ju mamma pratat med sina vänner utanför huset som vet, inte många, men vissa. Men det ser så konstigt ut ifall det kommer ifrån någon utanför huset att mamma och pappa ligger? Visst?
Jag har i flera år tyckt att mina föräldrar borde skilja sig för deras relation har bara blivit sämre och sämre och det går ut över mig, så jag har tröttnat. Har under hela mitt liv fått höra hur dålig den andra föräldern är av den andra osv.
Så detta gör jag för att jag som kvinna skulle inte vilja få reda på något sånt här flera månader efter det hände för då skulle jag bara undra och övertänka mer och undra hur länge det har hållt på.
Så hur ska jag göra? Någon som har något tips?