• Anonym (Pamela)

Avundsjuka syster dotter

Någon som känner igen tabu belagda känslor som avundsjuka när syster fått en dotter o man själv fick 3e pojken?
    Vi har alltid tävlat med varandra o mammas o pappas uppmärksamhet känns det som . Saknat systerskapet o hon har haft 2pojkar även jag. När jag blev gravid blev hon gravid efter att hon fått reda på det och hon fick en flicka o jag en 3e pojk. Känner sådan avundsjuka så det är svårt att ses. Även om jag älskar min pojk över allt 

• Svar på tråden Avundsjuka syster dotter
  • Anonym (hantera avundsjuka)

Kanske är dags att fråga sig vad denna avundsjuka kommer ifrån och det här att ni tävlar emot varandra.... det är väldig osunt men det är samtidigt väldigt vanligt... Jag tycker att du bör prata med någon psykolog eller liknande för att få verktyg att jobba med dig själv, så att du kan bli en bättre människa....  att du kan  vara nöjd med vem du är och inte jämföra dig hela tiden med din syster....

• Anonym (Pamela)

Japp pratar med psykolog. Det jag ville veta här är om andra känner likadant. Jag har oavsett vår relation alltid haft en längtan o önskan om en sätter. Jag vet att det retar upp folk men jag vill prata med nån som känt likadant. 

Svar på tråden Avundsjuka syster dotter