Inlägg från: Anonym (2501) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2501)

Vi som planerar barn 2025

Hej, hoppar på och hoppas på att smittas av lite positivitet! 
    Jag och min sambo känner oss så redo för barn och började försöka utan att känna till min cykel, har gått på p-piller i 14+ år och var något oregelbunden. Efter fyra försök testade vi cb ägglossningstester och då tog det sig och vi plussade nu i maj. När vi gick in i 10+3 gjorde jag ett tidigt vul och vi fick då se att litens hjärta stannat omkring 9+1. Ett ma, så jag ?skrapades? nu den 2/7 och slutade blöda 7/7. Värsta jag varit med om men tacksam för att det hela gick så fort från att vi fick veta.

Nu känner jag av viss molande värk som kan tyda på äl men tar jag tester visar fortfarande både äl och grav på positivt så kan inte gå på tester. Utan vi försöker varannan dag ungefär. Fler som varit med om liknande verkar det som tyvärr, men har läst mycket om andra som lyckats bli gravida igen snabbt efter mf och ma så jag hoppas verkligen? Det tog extremt hårt på mig då det var min första graviditet men jag har hoppet uppe och tror på att det ska gå igen och stanna!
    Både glad för och sorgsen över alla ni som plussar, unnar er allt och hoppas det händer oss snart igen <3

• Anonym (2501)
    IamGabs skrev 2024-07-15 20:43:10 följande:
    Vad fint du skriver om er situation ❤️. Jag har skrivit ovan, men var med om samma sak nu i juni i samma vecka. Kan verkligen relatera till dina känslor så som du beskriver dem! Hoppas det tar sig för er snart 💞
    Tack snälla ❤️ Lider med er, och även om man inte självklart inte önskar någon detta är det liten tröst att man inte är ensam. Hoppas också det tar sig för er när ni är redo igen ❣️

För att svara på ditt inlägg ovan så förstår jag det som att Äl tester kan ge falskt positivt eftersom man har så höga halter av hcg i kroppen. Läst att en del som fått skrapas testar negativt bara några dagar efter, andra flera veckor. Så jag lämnar Äl testerna till efter jag fått min första mens, som jag såklart hoppas att jag inte ska behöva få ens 🤞🏻 Jag började få spänningar i magen och misstänkte äl vilket mina flytningar och även lusten började peka på också. Så jag kan bara hoppas att vi prickade rätt annars blir det nästa gång! 
  • Anonym (2501)
    IamGabs skrev 2024-07-17 08:42:03 följande:

Tack och detsamma 💞

Spännande! Då hoppas vi att du slipper mens och testar positivt här nu om någon vecka 🥰. Klokast är nog att göra som du säger och inte testa för tidigt men jag känner en sådant behov av att ?ha koll? på kroppen. Inte minst nu efter ma och den kontrollförlust som det innebär. Förstår ju så klart 100% att detta inte kan kontrolleras men ja?jag låter mig själv testa på och se gravtesten blekna.  

Ja jag tror de visade falskt positivt. Idag testade jag negativt på hcg men positivt på ägglossning och var dessutom min klassiska ägglossningvärk, så nu litar jag på att det är på g! Vi gör nog inget försök den här månaden av olika orsaker så egentligen kan ju även jag se mensen som riktmärke. 

Tack 💕 
    Förstår dig verkligen, jag har ett allmänt omfattande kontrollbehov som både är till för- och nackdel. I detta blev förlusten så jobbig för mig och jag kämpar dagligen med att acceptera att jag inte alltid har kontroll ens över min egen kropp. Väntan är framför allt vad som driver mig galen ibland 😅

Men vad skönt att du fick ett negativt ändå, kunna gå vidare kroppsligt och kan hitta tillbaka. Jag tror på att man ska göra allt som känns rätt för sig själv oavsett så blir det bra tillslut! 
  • Anonym (2501)

Fick mens idag tråkigt nog.. 
    Var väldigt säker på att jag hade samma sorts känningar/molvärk som sist och trodde det tagit sig igen. Hade dumt nog tagit ett tidigt cb test innan helgen som visade 1-2 veckor, så mest troligt plockade väl testet upp det lilla hcg jag hade kvar av förra graviditeten. Eller kemisk graviditet men vem vet. Det är ledsamt och vi får försöka vidare 

Svar på tråden Vi som planerar barn 2025