Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Krig i Sverige

Vadå för krig? Ryssland kommer att bli sönderbombat om de slår emot NATO eller ett allierat land. Bara skrämseltaktiker. Sluta tramsa.

• Anonym (M)

Ryssland har inte resurser att bedriva krig i Finland och Sverige. Ni är fullt upptagna med att förlora i Ukraina. Sluta att sprida eran rysstrollpropaganda. 

• Anonym (M)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 18:16:23 följande:

Inte så mycket du kan göra. Bunkra bra och ha grejer?

Jag googlade på snubben. Han är tydligen minister för civilt försvar och sitter i försvarsdepartementet. Moderat politiker som pluggat juristlinjen. Ingen vanlig dumskalle som säger det. Den här killen får säkert seriös underrättelseinformation.

Under förutsättning att han sagt att han tror det? Finns det någon källa på påståendet?

Min egen analys är att det kommer att bli spännande när Ryssland vunnit mot Ukraina och erövrat landet. De kommer då att stå med en arme på omkring 2 miljoner krigstränade soldater och en mobiliserad krigsindustri.

Väst står med färre soldater, tomma vapenförråd och en slö krigsindustri som tillverkar fel saker i fel volymer. Ett big big problem. Gud alena vet vad som händer då? Förhoppningsvis ingenting! :P

Typisk rysstrollpropaganda. Ingen faller för erat tramsande. Om Ryssland någonsin lyckats överta Ukraina kommer de stå på ruinens brant med noll ekonomi och våldskapital. Hur går det? Inte så bra va.
  • Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:21:57 följande:

Men snälla lilla människa. Googla på Carl-Oskar Bohlin så kommer det upp vem han är, vad han gör osv. hur är det propaganda?

Att vara förberedd för möjligheten att det blir krig är något helt annat än att utgå ifrån att slutet är nära. Lägg av nu, era påverkansförsök är så uppenbara att det blir pinsamt.
  • Anonym (M)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 18:23:14 följande:
    Undersök hur mycket stöd USA ger till Ukraina nu? De har stoppat det militära stödet. Flera länder har följt efter. Googla på saken.

Ska man hårdra det hela så har det kört sina lager i botten. De var inte förberedda på den här typen av krig.

Det är ingen propaganda. Du måste se verkligheten som den är. Handlar inte om vem du hejar på. Utan på hur verkligheten ser ut.

Tänker inte tjafsa med dig. Tiden kommer att utvisa resultatet.
    Det enda som är slut är er ekonomi och era vapen. Väst har ofantliga resurser, ni kommer aldrig att vinna ett faktiskt krig. Så stick tillbaka till trollfabriken nu.
  • Anonym (M)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 18:29:10 följande:
    Följt kriget varje dag löpande från de entusiaster och sakkunniga som försöker hålla en neutral rapportering. Allt måste styrkas av dokumentation. Inte önsketänkande.

Det är ju inte utan orsak att Nato gått ut och flaggat för att det kommer att komma dåliga nyheter. Fast jag har hört att Jens Stoltenberg med flera också är rysstroll.

Du kan tro/tycka va fan du vill. Jag bryr mig inte. Skillnaden mellan verklighet och narrativ i media om hur läget ser ut växer sig allt större för var månad.
    Ja jag följer kriget löpande och hittills går det rätt illa för Ryssland. Kiev skulle vara taget inom 48 timmar eller hur var det? :)
  • Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:30:28 följande:

Väldigt intressant att du tror att jag är ryss när jag sitter och skriver på ren Svenska.
    Hade Rysslands ekonomi och vapen varit slut så hade det la inte varit ett fortsatt krig eller? 

Så det finns inga ryssar som också kan svenska tänker du? Men om jag har fel så kan du ju gå och krypa ner i ett hål och gömma dig om slutet är så nära. Det är vad det ryska folket borde göra också för dessa provokationer mot väst kommer att sluta väldigt illa. Vi har varit tålmodiga hittills men det finns en gräns.
  • Anonym (M)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 18:39:55 följande:
    Poängen är att risken för krig är mycket mycket större nu än vad det varit på många år.

Noterat hur många konflikter som blommat upp i år? Det passas på medans världspolisen USA och Nato är svaga. Om några år kommer det att vara åtgärdat. I grunden så har Nato en formidabel produktionskapacitet och ekonomi att ha en enorm krigsmakt. Men just nu har man det inte, och den som finns är inte anpassad efter vad som visat sig fungera bäst i krig.

Med andra ord. Vill du göra något jävligt mot grannlandet så är det nu som gäller.
    Många konflikter? Förutom Gaza-Israel så är det i princip bara Ryssland som startat krig. NATO har enorma resurser och ni kan glömma att vinna en konflikt mot väst.
  • Anonym (M)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 18:55:56 följande:
    TS och jag har båda varit tydliga med KAN... Känns ju som att du med flera hittar på argument som inte finns för att ha något att bemöta dem med.

Efter det att Ukraina fallit så kommer det att uppstå ett vakum på arenan där Ryssland står med en mycket stor arme stridsklar. Vad som händer då, det är vad ministern och många andra är oroliga för.

Hade Ryssland på riktigt förlorat hade ministern inte varit orolig.
    Hur har TS varit tydlig med kan? Det står ju i trådstarten att slutet är nära. Det är naturligtvis inte alls med syftet att skapa panik *rullar ögonen ironiskt*

Ryssland är inte i närheten av att ta över Ukraina och om de gör det kommer det att ha skett till ett väldigt högt pris. Att du pratar om en stor arme som är krigsfärdig är ett tecken så gott som något på att du vill sprida propaganda. Tyvärr är vi inte så korkade att vi köper det.
  • Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:55:57 följande:
    Fast snälla lilla du, Sverige är ju inte med i Nato! Varför pratar du som om vi vore det?

Varför är man ett rysstroll för att man visar oro kring ev krig? Man är väll snarare mer ett rysstroll om man går runt och påstår att det inte kommer hända och på så sätt få folk att inte förbereda sig? 
    Snälla lilla vän, det finns något som heter påverkansförsök och att sänka stridsmoralen. Gå och göm dig i ditt hål nu du som är så rädd för Ryssland.
Svar på tråden Krig i Sverige