Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Krig i Sverige

Jag har tillräckligt med problem och ångest i mitt liv. Om ni är oroade över krig så håll det för er själva eller sök terapi. 

• Anonym (G)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:12:21 följande:

Syftar på det som expressen precis lade ut. Där minister  Carl-Oskar Bohlin ber folk att nu förbereda sig.

Oj expressen. Samma tidning som för några år sedan skrämde livet på folk att viruset skulle mutera och ta kål på hela mänskligheten. 
  • Anonym (G)

Ryssland har gått ut och sagt att Sverige är löjliga som tror att de skulle attackera oss. Vi ses som hysteriska, vilket är precis vad folk här är. 

• Anonym (G)
    Egon den stora skrev 2024-01-09 14:57:17 följande:
    Ja har Ryssland sagt det så är det ju givetvis sant,  precis som när Ukraina var löjliga som trodde på invasion. 
    Ja det är väl Ryssland som borde veta. Men nu har vi satt idén i deras huvud så det var ju bra
  • Anonym (G)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-01-09 15:03:12 följande:

Jag tror inte att ÖB och regeringen gått ut med detta om det inte funnits orsak. 

Ryssland har ju hotat oss flera gånger de senaste årenoch den senaste incidenten var nu över julhelgen då de gjorde skarpa krigsövningar i Kaliningrad och då slog ut vårt GPS navigeringssystem i flera dagar i stora delar av södra Sverige. 

Eller så tycker de bara det var ett bra ställe att öva
Svar på tråden Krig i Sverige