Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Krig i Sverige

Nu har Carl-Oskar Bohlin gått ut med att det med stor sannolikhet kommer bli krig i Sverige. 

Jag känner mig extremt oroad. Hur hanterar man detta? Vad gör man? Är det värt att spendera sin sista tid på jobb eller ska man fokusera på sin familj nu istället när slutet är nära?

• Svar på tråden Krig i Sverige
  • Anonym (?)

Syftar på det som expressen precis lade ut. Där minister  Carl-Oskar Bohlin ber folk att nu förbereda sig.

• Anonym (?)

Sverige är inte medlemmar i Nato. Vi kommer inte få
     någon hjälp om något händer. Sveriges försvar är inte mycket att hänga i julgranen.

• Anonym (?)
    Anonym (Oj) skrev 2024-01-07 18:15:45 följande:
    Då så. Om du tror på allvar att det blir krig så börja förbereda dig, Vem hindrar dig? 

Om du läst starten i tråden så står det just ?hur hanterar man detta, vad ska man göra? = hur förbereder man sig?

• Anonym (?)

Går inte att citera någon.

Men hur kan ni påstå att det är propaganda när det är vår försvarsminister som gått ut med denna information? Vem förväntar ni er ska gå ut med den för att ni ska tro på det?

• Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2024-01-07 18:20:36 följande:
    Typisk rysstrollpropaganda. Ingen faller för erat tramsande. Om Ryssland någonsin lyckats överta Ukraina kommer de stå på ruinens brant med noll ekonomi och våldskapital. Hur går det? Inte så bra va.

Men snälla lilla människa. Googla på Carl-Oskar Bohlin så kommer det upp vem han är, vad han gör osv. hur är det propaganda?

• Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2024-01-07 18:28:45 följande:
    Det enda som är slut är er ekonomi och era vapen. Väst har ofantliga resurser, ni kommer aldrig att vinna ett faktiskt krig. Så stick tillbaka till trollfabriken nu.

Väldigt intressant att du tror att jag är ryss när jag sitter och skriver på ren Svenska.
    Hade Rysslands ekonomi och vapen varit slut så hade det la inte varit ett fortsatt krig eller? 

• Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2024-01-07 18:51:16 följande:
    Många konflikter? Förutom Gaza-Israel så är det i princip bara Ryssland som startat krig. NATO har enorma resurser och ni kan glömma att vinna en konflikt mot väst.
    Fast snälla lilla du, Sverige är ju inte med i Nato! Varför pratar du som om vi vore det?

Varför är man ett rysstroll för att man visar oro kring ev krig? Man är väll snarare mer ett rysstroll om man går runt och påstår att det inte kommer hända och på så sätt få folk att inte förbereda sig? 
  • Anonym (?)
    Anonym (Oj) skrev 2024-01-07 19:03:13 följande:

Du verkar inte insatt i hur Nato fungerar. 

Sedan är du väldigt nedlåtande i dina svar. Om du verkligen tror att det blir krig, så hade du inte gått in här för att få råd. Det är så genomskinligt. 

Hur är jag nedlåtande när det är jag som gång på gång blir hånad och kallad rysstroll?

är en svensk kvinna på 25 år. inget rysstroll.
  • Anonym (?)
    Anonym (Oj) skrev 2024-01-07 19:05:51 följande:
    Då känns det väl inte så lämpligt att kalla folk för Lilla vän? Vad är du då, en barnunge?
    Tycker att lilla vän är väldigt milt när jag blir kallad för både det ena och andra. Är väldigt allvarligt att kalla någon rysstroll och påstå att jag sprider propoganda när jag förklarat vart denna information finns att hitta.
Svar på tråden Krig i Sverige