• Tukt

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Anonym (B) skrev 2024-04-13 18:53:49 följande:
    Vad är det du inte fattar? Det är samma sak.
    Menar du seriöst och på fullt allvar att saker man snappar upp "allmän socialt" och vetenskap är det samma? 
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-14 21:37:56 följande:
    Socialt beteende är en vetenskap som bland annat kommer från samlade observationer av människors erfarenheter.
    Självklart finns det forskning på det mesta, inklusive hur vi människor beter sig. Men då är det inte "allmän socialt", vilket också är ett begrepp du tidigare använt för att beskriva dina egna personliga erfarenheter.
    Så någon stans måste du välja. Vad är det egentligen du säger?
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-15 20:40:51 följande:
    Har redan sagt det. Jo, allmänt sociala beteenden avgörs från människors samlade erfarenheter. Bryr mig inte om din töntiga åsikt i frågan. 
    Fast "samlade erfarenheter" och "vetenskap" är ju heller inte det samma.
    Vad är "vetenskap" för dig, eftersom du tycks ha en alldeles egen definition av det?
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-16 21:54:07 följande:
    Jo, det är en del av det. Handlar inte om min åsikt utan hur det faktiskt ser ut. 
    Vadå "en del"? En del av vaddå? Jag frågade om din definition av vetenskap.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-17 21:25:30 följande:
    Jag har redan svarat på den frågan som sagt. Din dåliga läsförmåga kan jag inte göra nåt åt tyvärr. Ge dig nu. 
    Du har inte alls svarat på din definition om vetenskap. Kan tycka att det vore bättre du faktiskt svarar, än att du använder som ett återkommande retoriskt grepp att påstå dig ha gjort det.
    Så försök!
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-18 22:16:15 följande:
    Jo, jag har svarat mer än tydligt och tänker inte upprepa svaret för att du fattar noll. Sluta tjafsa nu för du får ändå inte sista ordet. Glöm det.
    Då kan du väl åtminstone peka på var du sagt det. Det sista torde ju till och med ligga på denna sida. 
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-19 21:59:13 följande:
    Nej, det tänker jag inte göra.
    Varför kan du inte göra en sådan enkel sak? Svaret torde ju ligga ovan och vi har tröskat det här med din syn på vetenskap, i typ 20 sidor nu.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-20 22:44:39 följande:
    Varför? För att jag redan har gjort det. Sluta tjafsa nu och låt tråden gå i graven istället. Det finns inget mer att säga.
    Så länge du gör påståenden utan att kunna peka på vad du sagt, så finns det saker att räta ut. Att säga att man sagt något tidigare (trots att man inte gjort det) varken ger svar eller är ett speciellt bra argument. Enligt dig har du svaret här på denna sida. Du behöver inte ens bläddra, bara säga var svaret finns...
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-21 22:05:03 följande:
    Jag har redan förklarat allt som sagt så sluta tjata. Jag kommer inte att säga något mer ändå. Ge upp dina försök för du kommer inte att bli den som avslutar denna meningslösa tråd ändå. 
    Om du vill avsluta diskussionen är det tämligen enkelt. Visa på var du svarat. Än torde svaret ligga kvar på denna sida. Svårare än så är det inte.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-22 17:39:56 följande:
    Nej, jag tänker inte peka ut några svar bara för att du har en usel läsförmåga. Har redan förklarat allt mer än tydligt så sluta tjafsa. 
    Men är det egentligen inte du som tjafsar då du ger dig in i diskussioner, håller dig kvar och dessutom vägrar göra dig förstådd?
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?