Inlägg från: Klobibblan |Visa alla inlägg
  • Klobibblan

Bf September 2024

Oväntadedrömmen skrev 2024-01-06 06:51:28 följande:

Hur har ni det med humörsvängningar?

Jag tycker så synd om min sambo 🙈 först har han levt med min pmds i över ett års tid, där jag 3 veckor varje månad gråtit och varit så självkritisk och deprimerad.
    Till att som igår; var ledsen för att han sov länge och vi inte kunde utnyttja dagen till att åka iväg och umgås när vi båda var lediga. För att sedan vara glad en stund och sen till läggdags var jag sur och grinig. Och jag vet under tiden jag är ledsen eller sur att det inte är jag, jag är inte varken ledsen eller sur egentligen. Men jag kan på någotvis inte låta bli att känna känslan i alla fall. 
    Jag är egentligen en väldigt glad person, men så känslig för hormoner 🙈

Jag har definitivt märkt av humörsvängningar. Märker hur jag ryter till på sambon för saker man kanske inte behöver bli upprörd över 😁 han får leva med det ett tag helt enkelt, hehe.
  • Klobibblan

Det här med vad man får äta och inte får äta? Innan jag fick reda på att jag var gravid hade jag ätit gravad lax, mögelost, skinka som pålägg etc. Jag ringde vc och kollade hur rutinerna ser ut, om man eventuellt ska resta sid för listeria. De avrådde det hela och sa att det var så liten risk. Igår var jag hos några vänner på middag. Jag har nu efteråt fått reda på att det var mosad chévre i röran som serverades till maten. Detta gav mig ytterligare ångest 😬 Man borde väl få testa sig för listeria om man verkligen vill? För att lugna nerverna om inget annat.

• Klobibblan
    Symetrical skrev 2024-01-08 19:05:42 följande:
    Då en del av mitt illamående beror på yrsel (pga lågt blodtryck) kan salt mat hjälpa något, då det höjer bt. Annars är enda gången jag inte mår illa under tiden som jag äter 😆 Var dock hos vc innan idag och fick lergigan comp utskrivet och peppar peppar, vågar inte säga för mycket, men känner mig faktiskt något minsta illamående sen jag tog en sån tablett 😅🙏🏼
    Hur gamla är de andra barnen? 
    Drömlivetihd:
    Jag mår faktiskt inte alls speciellt dåligt! Blir lite illamående på morgonen efter att jag har ätit frukost, men inte alls så farligt. Vågar inte säga för mycket, för har hört många andra som berättat att de mår toppen och sen helt plötsligt kommer illamåendet som ett brev på posten 🙈 är svullen om magen också? Igår påpekade sambon att man började se att jag är gravid (men så är det ju inte, är bara i v. 6 😂). Men ja, svullnaden gör ju att det sticker ut lite.
  • Klobibblan
    Flissannn skrev 2024-01-10 15:50:28 följande:

Hej 

hoppar in här också. Har äntligen efter ca 2 års försök fått mitt första plus någonsin! Har ca 6 månader ätit letrozol och nu på tredje försöket med ovitrelle också så plussade jag. Känns så overkligt! Är det någon mer som inte har så mycket symptom? (Känner lite ömt i bröstvårtorna och ibland lite lätt molvärk men inget annat ) Bf 14/9

Stort grattis till plusset! Så spännande! 💝 Är det första?

Jag har inte heller så mycket symtom.. Man får tänka att det fortfarande är tidigt och sen har dessutom inte alla symtom! Jag är öm i tuttarna, känner mig spänd och svullen i tjejmagen och har pytte, pyttelite illamående då och då. Inte mer än så.
  • Klobibblan

Flissann:

Vad härligt att det äntligen gick vägen! Jag känner igen mig i det du säger, har heller aldrig varit gravid förut så det kändes helt galet när jag såg det där plusset på stickan. Jag tog ut min spiral i höstas och vi har varit rätt försiktiga för vi har tänkt att vi ändå ska vänta lite, men att det är välkommet om det skulle råka bli. I december ville vi dock skydda oss, för jag ville ??leva på som vanligt?? med mat och alkohol. Vi var slarviga en dag och jag antar att det var då det blev. Men jag är glad för det! Det känns kul och spännande. Men jag vill ändå inte ta ut för mycket i förskott ifall det inte skulle gå vägen.

• Klobibblan
    Klobibblan skrev 2024-01-11 07:11:45 följande:

Flissann:

Vad härligt att det äntligen gick vägen! Jag känner igen mig i det du säger, har heller aldrig varit gravid förut så det kändes helt galet när jag såg det där plusset på stickan. Jag tog ut min spiral i höstas och vi har varit rätt försiktiga för vi har tänkt att vi ändå ska vänta lite, men att det är välkommet om det skulle råka bli. I december ville vi dock skydda oss, för jag ville ??leva på som vanligt?? med mat och alkohol. Vi var slarviga en dag och jag antar att det var då det blev. Men jag är glad för det! Det känns kul och spännande. Men jag vill ändå inte ta ut för mycket i förskott ifall det inte skulle gå vägen.

Frågetecknen ska vara citationstecken. Familjeliv är verkligen en gammal och ouppdaterad portal som skulle behöva lite kärlek teknikmässigt :P
  • Klobibblan

Aprildag:
    Det kanske bara visar fel eller vad känner du dig orolig över?

Fråga om kissnödigheten:
    Jag vaknar ca 04:30 varje morgon och är så brutalt kissnödig. Har svårt att somna om efteråt! När går det över såhär i början? Det påverkar tyvärr min sömn 😬

• Klobibblan
    anasi skrev 2024-01-17 10:37:37 följande:

hej på er!

Hur mår alla?

Vi har landat i beslut att  genomföra denna graviditet. Trots alla praktiska dilemman. Det kommer bli tufft med 4 barn, men jag kan inte tänka mig en annan lösning.

Igår var jag på inskrivningssamtal hos BM. Kanske för att det är fjärde barnet, men kändes lite som slöseri med tid! lite prat om droger, alkohol och nikotin, och lite information. Fick lite känslan av " kom tillbaka om några veckor så får vi se om du fortfarande är gravid".

Fick en ny tid till slutet av februari och en tid för UL 5 mars. Känns långt bort! 

Nu kommer ju oron också att något ska gå fel. (4 missfall i bagaget, de flesta i vecka 7-9) Går in i vecka 8 imorgon, 

Molvärk nästan konstant, uppblåst. illamående. Värst på morgonen och kvällarna. INGEN aptit. lever på knäckemackor och citrusfrukter mest :P

Grattis, vad kul! 👏🏼

Oj, slutet av februari känns ju väldigt långt borta. Du kanske kan kolla om du kan få ett tidigare? Man vill gärna veta att allt är ok i tid. Jag ska på VUL nästa vecka och känner mig nervös. Jag har inte haft så tydliga symtom som många andra. Ömma bröst, lite illamående ibland (men ganska sällan), kissnödig, trött. Dock ingen molvärk. Jag  gjorde ett tidigt VUL i v. 5 och då såg de inget, bara en tjock slemhinna. Förbereder mig för det värsta och hoppas på det bästa. 🙏🏼
  • Klobibblan
    anasi skrev 2024-01-21 15:55:33 följande:

Hej på er! 

Mina symptom har avtagit kraftigt. Är rädd att jag har fått MA.  Ser att testerna också blir svagare och svagare. Längst  ner är från idag. Näst högst upp är från 3 jan 

Vad tror ni? 
    Ingen blödning eller så. Vad gör jag nu? Tror väl knappast man får komma in och göra ett vul väl? De säger väl bara åt en att vänta tills man börjar blöda?? 
    //

Har ingen erfarenhet av detta, men det är säkert ingen fara. Ring och boka tid hos gyn imorgon så in du göra VUL där. Vissa gynekologer har att man kan boka direkt på 1177 också. 🙏🏼
  • Klobibblan

För tre veckor sedan gjorde ett VUL där de inte kunde se något, utan endast en tjock slemmhinna. Detta gjorde mig lite nervös, även om jag visste att det var tidigt. Idag gjorde jag ett nytt och då såg man en liten krabat med ett pickade hjärta 🥰

Svar på tråden Bf September 2024