• JvG

Ar det så har det skall vara?

Ar tillsamans med en fantastisk kvinna som jag alskar sedan 10" år tbx. Men sexlivet har tagit slut kanske 1-2ggr året och då kænns det som hon gør det før att det skall gøras. Nar jag forsoker prata med henne om det så, slår hon bara ifrån sig att hon inte har behov før sex. Skall man ha det så hær resten av livet? Svakor har man ju alltid men detta har varat i år, jag blir bara mer och mer sexuellt frustrerad. Tidigare forhållande har sexet varit en stor del av forhållandet og utforskande. Tankar? Någon mer som har det så har?

• Svar på tråden Ar det så har det skall vara?
  • Alfah89

Hej! 

Har ni haft något djupare samtal gällande ditt behov, ibland kan man komma fram till något gemensamt genom att kommunicera kring detta? är du inte nöjd med att det sker 1-2 gånger per år behöver du se över relationen om hon inte är redo att ändra detta. Alla människor har inte samma behov av sex, även om man tänker att man bör ha det. 

• Anonym (Given)

Hon är kvinna. Vad har du väntat dig?
    Fråga dina vänner får du se. 
    ALLA har det likadant. 
    Dumpa bruden och lägg din tid på jobb och polarna istället så kommer du få ett roligare liv. 
    Något ligga blir det ändå inte om du inte hittar någon yngre kvinna. 

That's life!

• Alfah89
    Anonym (Given) skrev 2023-12-16 23:49:09 följande:

Hon är kvinna. Vad har du väntat dig?
    Fråga dina vänner får du se. 
    ALLA har det likadant. 
    Dumpa bruden och lägg din tid på jobb och polarna istället så kommer du få ett roligare liv. 
    Något ligga blir det ändå inte om du inte hittar någon yngre kvinna. 

That's life!

Du var mig ett jävla bottennapp. alla har det inte likadant om inte alla dina vänner har samma attityd som du.
  • Anonym (Given)
    Alfah89 skrev 2023-12-17 00:05:05 följande:
    Du var mig ett jävla bottennapp. alla har det inte likadant om inte alla dina vänner har samma attityd som du.
    Du behöver inte kasta invektiv kring dig. 
    Jag har rätt och det vet alla andra också. 
    Kram 
  • Dexter dot com

Hon är ju ärlig med att hon inte har behov av sex så acceptera att du kommer få leva utan sex om du stannar i er relation eller gå vidare och hitta någon med samma behov som dig själv.

• JvG

Svårigheten ar inte avsaknad om sex igentligen (det går ju att ordna) utan att hon inte kan prata om det då hade det varait enklare att forstå och kanske komma till en losning.. Vist ar avsaknaden av sex frustrerande men vi har det i øvrigt vældigt bra ,så att lamna forhållandet ar inte ett alternativ for dagen. Graset ar alldrig gronare på andra sidan, kanske en stund men sen kommer vardagen. (tro mig har provat och trott på att det varit gronare ett antal gånger ) 

• Anonym (Hbgcf)

Verkar vara ganska vanligt förekommande tyvärr, känns som att de flesta giftermål och relationer tar slut efter några år och att det numera är ovanligt att något håller längre än 6-10år.
    Majoriteten av kollegorna och släktingar säger samma sak, och många av dem säger att giftermål och skaffa barn är döden för förhållandet och kärleken. Synd att det ska behöva vara så.

• Anonym (S)

Jag och min man är i samma sits som dig ! Jag är så långt ifrån sugen på sex? jag vet inte ens varför . Kanake för man är mitt inne i Småbarnsliver? men vad jag märker med min man är att han börjar bli allt mer  irriterad på mig , inte sig själv och en helt annan attityd mot mig. Det känns inte som att jag känne igen han mer. Han har varnat mig flera gånger att han Kommer förändras om jag inte ändrar med allt detta! 

så just nu har vi det skit och jag vet inte vad jag ska göra? skulle aldrig vilja leva ifrån varandra Heller ? men det är så tråkigt att relationen mellan Oss är helt annorlunda än förut .. 

• JvG
    Anonym (Hbgcf) skrev 2023-12-17 11:46:41 följande:

Verkar vara ganska vanligt förekommande tyvärr, känns som att de flesta giftermål och relationer tar slut efter några år och att det numera är ovanligt att något håller längre än 6-10år.
    Majoriteten av kollegorna och släktingar säger samma sak, och många av dem säger att giftermål och skaffa barn är döden för förhållandet och kärleken. Synd att det ska behöva vara så.

Ja passionen ebbar ju ut och små barnstiden hade sina utmaningar men det hade ju sin förklaring. Men hade en dröm om att den kom tbx nu när barnen knappt ar hemma längre. Trodde nästan jag var ensam, men det kankse vanligare än man tror. Man hör ju bara solskins historierna.
  • Anonym (Hbgcf)

Känns väldigt vanligt, nog mer regel än undantag.

• Anonym (Hbgcf)

TS hur ser det ut i Danmark? Ni är ju trots allt världens lyckligaste folk, är det för att man får dricka starkbira på arbetstid?:)

• Dexter dot com
    Anonym (S) skrev 2023-12-17 12:00:22 följande:

Jag och min man är i samma sits som dig ! Jag är så långt ifrån sugen på sex? jag vet inte ens varför . Kanake för man är mitt inne i Småbarnsliver? men vad jag märker med min man är att han börjar bli allt mer  irriterad på mig , inte sig själv och en helt annan attityd mot mig. Det känns inte som att jag känne igen han mer. Han har varnat mig flera gånger att han Kommer förändras om jag inte ändrar med allt detta! 

så just nu har vi det skit och jag vet inte vad jag ska göra? skulle aldrig vilja leva ifrån varandra Heller ? men det är så tråkigt att relationen mellan Oss är helt annorlunda än förut .. 

Men varför utreder du inte varför din sexlust försvunnit istället för att fortsätta som ingenting med risk att han lämnar dig för att han mår så dåligt?
  • JvG
    Anonym (S) skrev 2023-12-17 12:00:22 följande:

Ja småbarnslivet har sina utmaningar, det är synd utan intimitet blir relationen nastan bara ett vänn förhållande.  Men har förståelse også, jag vill inte at min kvinna skall ändra sig pga av mig. Hade bare önskat att vi kunde prata om det. Dom få gångerna det händer så er hon iskall i 10-20min, för att sedan börjar ta för sig och ge sig helt hän dom sitsta 1-2 min innan hon kommer då njuter hon verkligen. Så hon har det i sig, og är nöjd och tacksam dom gångerna det sker men dagen efter kan hon bryskt avvisa med att hon inte har behov för sex. I åren som gått har jag varit igenom hela känslo registret, man få ge o ta problemet är om ena partner bara tar....  Jag hoppas att ni får lite distans till vardags stressen och finner tbx tillvarandra. 
  • Anonym (Larry)

Det förekommer grova generaliseringar och sexism här i tråden. Sanningen är att olika förhållanden är olika. Det finns många inlägg på FL som visar att man kan ha härlig sex även efter 20, 30 eller 40 år. Jag hör själv dit, fyller 70 nästa år och vi har hängt ihop i 28 år.

Men du behöver ta ställning till om du klarar dig resten av livet utan sex eller mycket mindre sex än du längtar efter. Om du inte gör det så finns det olika lösningar - ha sex med dig själv, vara otrogen, skilja dig, ha ett öppet förhållande där du får sex hos någon annan, med mera.

Själv skulle jag aldrig nöja mig med ett sexfritt förhållande. 

Svar på tråden Ar det så har det skall vara?